تبیان، دستیار زندگی
بخش حقوق سایت تبیان در پی درگیری دولت و مجلس در روز استیضاح وزیر کار مصاحبه ای با مهدی دواتگری، حقوقدان و نماینده مجلس ترتیب داده است که به «تحلیل حقوقی رفتار خلاف شرع و قانون رییس یک قوه» پرداخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان پای صحبت های دواتگری نشست

مهدی دواتگری، حقوقدان و نماینده مجلس

بخش حقوق سایت تبیان در پی درگیری دولت و مجلس در روز استیضاح وزیر کار مصاحبه ای با مهدی دواتگری، حقوقدان و نماینده مجلس ترتیب داده است که به «تحلیل حقوقی رفتار خلاف شرع و قانون رییس یک قوه» پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی، پس از وقایع روز استیضاح وزیر کار در مجلس که مصداق «دعوای دولت و مجلس» برای افکار عمومی بود، بحث های فراوانی مطرح شد که فصل الخطاب آنها هشدارهای مقام معظم رهبری خطاب به قوا بود؛ هشدارهایی که عذرخواهی قوای دخیل در این اتفاق را به دنبال داشت.

در بخشی از این مصاحبه آمده است: «رییس جمهور نیز که در جریان استیضاح وزیر کار در مجلس می بایست از وزیر خود دفاع می کرد نمی توانست علیه اشخاص (هر شخصی) حرف بزند و اتهامی که ثابت نشده را در تریبون مطرح کند زیرا طرح این موضوع خودش می تواند از مصادیق مجرمانه باشد. همچنان که طبق مواد 697 و 698 قانون مجازات اسلامی این اقدام می تواند تحت عنوان افترا و تشویش اذهان عمومی مصداق بارز جرم باشد.»

مصاحبه با مهدی دواتگری، حقوقدان و نماینده مجلس را سارا کیان انجام داده و در بخش حقوقی سایت تبیان قرار داده است.

تهیه و تنظیم: هومن بهلولی