تبیان، دستیار زندگی
گروه القاعده در عراق، چند روز پس از به قتل رسیدن ابومصعب الزرقاوی، رهبر این گروه، در حمله هوایی آمریکا جانشین وی را معرفی کرده است. به گزارش «بی.بی.سی»، یک پیام اینترنتی که در یک وب‌سایت مورد استفاده پیکارجویان بنیادگرا منتش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جانشین زرقاوی کیست؟


گروه القاعده در عراق، چند روز پس از به قتل رسیدن ابومصعب الزرقاوی، رهبر این گروه، در حمله هوایی آمریکا جانشین وی را معرفی کرده است.

به گزارش «بی.بی.سی»، یک پیام اینترنتی که در یک وب‌سایت مورد استفاده پیکارجویان بنیادگرا منتشر شد گفت که «ابوحمزه المهاجر» فردی مطلع و دارای سابقه در جنگ های مقدس است.

اما ناظران م‌ گویند که اطلاعات زیادی درباره ابوحمزه الهماجر در دست نیست اما این نام می‌تواند مستعار باشد.

جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا، بلافاصله پس از انتشار این بیانیه گفت که جانشین ابومصعب زرقاوی در فهرست دولت آمریکا از کسانی که باید به محکمه عدالت کشیده شوند قرار خواهد گرفت.

این خبر درحالی منتشر شد که مقامات ارتش آمریکا اعلام کرده‌اند مرگ ابو مصعب الزرقاوی در اثر جراحات ناشی از انفجار بمب بوده است.

ارتش آمریکا فاش کرده بود که الزرقاوی در پی بمباران مخفیگاه او توسط هواپیماهای آمریکایی، برای مدت کوتاهی هنوز زنده بود اما حین انتقال به بیمارستان درگذشت. با اعلام این موضوع سئوالاتی درباره نحوه مرگ او مطرح شده بود.

سرهنگ استیو جونز، از مقام های ارتش آمریکا همچنین اعلام کرد آزمایشات DNA ثابت کرده که جسد متعلق به ابو مصعب الزرقاوی است. وی افزود که نشانه ضرب و جرح یا جای گلوله بر بدن الزرقاوی دیده نشده است.

بیانیه گروه القاعده در عراق حاکی است که شورای آن به اتفاق آرا با این انتخاب موافقت کرده است.

این پیام گفت که المهاجر یک برادر خوب است، در جهادهای مقدس سابقه دارد و فردی بسیار مطلع است.

این پیام افزود: از خدا می‌خواهیم او راهی را که شیخ ابومصعب آغاز کرد ادامه دهد.

المهاجر در میان نام هایی که تحلیلگران امور القاعده انتظار داشتند به عنوان جانشین زرقاوی معرفی شوند به چشم نمی خورد و تصور می شود یک نام مستعار باشد.

تحلیلگران می گویند نام المهاجر نشان می دهد او عراقی نیست.فرانک گاردنر، خبرنگار امور امنیتی بی بی سی، می گوید القاعده در عراق پس از قتل زرقاوی بدون فوت وقت اعلام کرد که عملیاتش ادامه خواهد یافت.

زرقاوی متهم بود رشته ای از آدم ربایی ها، بمبگذاری های خونین و گردن زدن کارمندان شرکت های خارجی در عراق را هدایت کرده است.

تحلیلگران نظامی اکنون می‌خواهند ببینند آیا القاعده در عراق به عملیات خود علیه شیعیان ادامه خواهد داد یا حملاتش را به جهت دیگری متمرکز خواهد کرد تا حمایت بیشتری در میان مردم عراق جلب کند.


لینک مطالب مرتبط:

کوئی زومی دامن بوش را رها نمی کند!

رویترز: "بوش تا كی می‌تواند اتحاد هم‌پیمانان خود را برای مقابله با ایران حفظ كند؟"

کاسترو: کار آمریکا وحشیگری بود؛ زرقاوی باید محاکمه می شد.

شیخ القاتلین به قتل رسید!

تنبیه ملوکانه کنگره؛ این بار دامنگیر روسیه!