تبیان، دستیار زندگی
به گزارش روابط عمومی موسسه تبیان در نشست خبری که در ساختمان اداره‌ کل نظارت بر اماکن عمومی در مورخه‌ 11/6/85 ناجا با حضور سردار احمد روزبهانی مدیرکل مبارزه با مفاسد اجتماعی ناجا و جمعی از خبرنگاران روزنامه ها و خبرگزاریها ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کمتر از 50 درصد خانواده ها از ماهواره استفاده می کنند


به گزارش روابط عمومی موسسه تبیان در نشست خبری که در ساختمان اداره‌ کل نظارت بر اماکن عمومی در مورخه‌ 11/6/85 ناجا با حضور سردار احمد روزبهانی مدیرکل مبارزه با مفاسد اجتماعی ناجا و جمعی از خبرنگاران روزنامه ها و خبرگزاریها با موضوع جمع آوری تجهیزات ماهواره‌ای و همچنین برخورد با زنان خیابانی برگزار شد.

سردار روزبه بهانی به سئولات خبرنگاران پاسخ داد که بعضی از سئوالات در ذیل مطرح می‌شود:

یکی از خبرنگاران در مورد طرح جمع‌آوری ماهواره‌ها از سردار توضیحی خواست که ایشان اظهار داشتند در مصوبه‌ مجلس شورای اسلامی در 22 بهمن 1373 مقرر گردید که ورود، تولید، نصب، نگهداری و استفاده از ماهواره در داخل کشور ممنوع می‌باشد و جرم محسوب می‌شود و جریمه هم دارد. که تقریباً از همان سال کم و بیش این طرح در کشور اجرا می‌شد. و در چند دوره‌ زمانی مثلاً در سال 81 و 82 اختلاف نظرهایی در مورد جمع‌آوری ماهواره‌ها وجود داشت که سرانجام منجر به قطعیت در جمع‌آوری ماهواره‌ها و تجهیزات ماهواره‌ای شد.

سردار روزبهانی در خصوص این سئوال که برای ورود به منازل و مجتمع‌ها مشکلی نداشتید گفتند: که ورود به اماکن و مجتمع‌ها با حکم قضایی بوده و ما با هیچ یک از مجتمع‌ها مشکلی در این خصوص نداشتیم و ما وارد هیچ منزلی نشدیم که بخواهیم ماهواره و یا تجهیزات ماهواره‌ای آنها را جمع کنیم فقط پشت بامها و به قسمتهای مشاع ساختمان وارد شده و اقدام به جمع‌آوری می‌نمودیم.

سردار روزبهانی خاطرنشان کرد که طبق آمار موجود کمتر از 50 درصد خانواده‌ها از ماهواره استفاده می‌کنند. که تاکنون نزدیک 5 درصد توسط نیروی انتظامی و تعداد قابل ملاحظه‌ای توسط خود مردم جمع‌آوری شده است. طبق آماری که از سوی ایشان مطرح شد حدود دو برابر سال قبل یعنی حدود 100 هزار تا 110 هزار قطعه تجهیزات ماهواره‌‌ای در حدود 5 ماه جمع‌آوری و کشف و ضبط شده است.

یکی دیگراز خبرنگاران در مورد معضلات ماهواره در جامعه سئوالی کرد که سردار روزبهانی در پاسخ به مواردی مانند عاصی شدن جوانان – کارهای غیراخلاقی – بحث دختران فراری – بحث بدحجابی و خشونت‌های داخل جامعه و خانواده‌ها را مطرح کرد.

سردار روزبهانی مدیرکل مبارزه‌ با مفاسد اجتماعی ناجا در خصوص اینکه اگر افرادی و یا مؤسسه‌ای بخواهند از تجهیزات ماهواره‌‌ای استفاده کنند باید طبق مصوبه‌ مجلس از وزارت ارشاد مجوز گرفته تا به مشکلی در این خصوص بر نخورند .

مدیر کل مبارزه‌ با مفاسد اجتماعی ناجا در خصوص طرح بلند مدت جمع‌آوری و برخورد با زنان خیابانی اظهار داشت: که ما در این طرح از گشتی‌های آموزش دیده‌ای بنام گشت ارشاد که متشکل از چهار نفرکه 2 نفر نیروی آموزش دیده‌ مرد و 2 نفر پلیس زن می‌باشد استفاده می‌کنیم که وظیفه‌ اصلی آنها فقط ارشاد می‌باشد و در مواردی که جرم مشهود و از حد ارشاد گذشته باشد اقدام به دستگیری و انتقال آنها به مراجع قضایی و بازداشتگاهها می‌نمایند که در مورد زنان خیابانی پرونده تشکیل شده تا ریشه‌های اصلی این مشکل شناسایی شود که ارگانها و نهادها بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کنند تا به سرانجام مطلوبی برسد.

سردار روزبهانی به جمع‌آوری مشروبات الکلی و کشف آن در سطح کشور اشاره کرد و آن روند را حرکتی روبه رشد و مفید توصیف کرد.

در پایان سردار روزبهانی از حضور و شرکت خبرنگاران و عکاسان در این نشست تقدیر و تشکر کرد .

روابط عمومی موسسه تبیان