تبیان، دستیار زندگی
لروز تولد توماس مان توماس مان نویسنده عالیقدر آلمانی ، 6 ژوئن 1875 در بندر «لوبكLubeck» واقع در شمال آلمان متولد شد و در12 اوت سال 1955 در اثر عارضه قلبی پس از چند روز بیماری در بیمارستان ایالتی «زوریخZurich» چشم از جهان فر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

16 خرداد ، 6 ژوئن، سالروز تولد توماس مان

توماس مان نویسنده عالیقدر آلمانی ، 6 ژوئن 1875 در بندر «لوبكLubeck» واقع در شمال آلمان متولد شد و در12 اوت سال 1955 در اثر عارضه قلبی پس از چند روز بیماری در بیمارستان ایالتی «زوریخZurich» چشم از جهان فرو بست.

دوران اوج كار نویسندگی توماس مان مقارن با سلطنت گیوم دوم و توسعه اقتصادی و سیاسی آلمان بود. در این زمان نویسنده بزرگ به سیاست و مسائل سیاسی بی اعتنا بود.

مان در سال 1913 كتاب «مرگ در ونیز» و سال 1924 «كوهستان سحرآمیز» را منتشر ساخت. آثار دیگری كه وی در این دوران نوشته است ، عبارتند از: «فردریك و اتحاد كبیر»، «تفكرات مرد غیر سیاسی» و یك اثر تحقیقی به نام «تولستوی و گوته».

با تحولاتی عمیقی كه بر اثر وقوع جنگ دراندیشه ی توماس پیدا شده بود ، كتاب معروف «تلاش ها» را نوشت. در سال 1926 به پاریس مسافرت نمود و كتاب «رنج ها و عظمت ریچارد واگنر» را به نگارش در آورد. سپس در سال 1930 كتاب «ماریو و جادوگر» و در سال 1933 «یوسف و برادرانش» را منتشر نمود. كتاب «نوكتورن» را در سال 1934، «مبادله نامه ها» را در 1937 ، «آینده دمكراسی» و بیو گرافی های «فروید – گوته – واگنر» و همچنین «این صلح» و «یوسف در مصر» را در سال 1938 منتشر ساخت.

تماس مان كتاب «این جنگ» را سال 1940 و كتاب «دكتر فاوست» را در 1947 انتشار داد.

آثار دیگر توماس مان عبارتند از: آشفتگی زودرنج، یادداشتهای پاریس ،خلاصه زندگی شوپنهاور، اروپا هوشیار باش، فروید و آینده، سرهای عوض شده، اصالت فكر، قانون، اعترافات فلیكس كرول، گوته نماینده بورژوازی، و شارلوت درویمار.

v   گالری عكس

v   زندگینامه