تبیان، دستیار زندگی
دو عدد کیسه فریزر را داخل یکدیگر گذاشته، مایه شیرینی را درون آن می‌ریزیم سپس نوک کیسه فریزر را با قیچی برش داده، تا آماده ریختن مایه شیرینی شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشنایی با روش تهیه شیرینی نارگیلی


دو عدد کیسه فریزر را داخل یکدیگر گذاشته، مایه شیرینی را درون آن می‌ریزیم سپس نوک کیسه فریزر را با قیچی برش داده، تا آماده ریختن مایه شیرینی شود.


برای دیدن فایل کامل این مطلب با مراحل و تصاویر بیشتر،  اینجا کلیک کنید

مواد لازم برای شیرینی نارگیلی

آرد گندم                           یک قاشق غذاخوری

پودر شکر                         150گرم

پودر نارگیل                       110 گرم

تخم مرغ                          سه عدد سفیده

پودر پسته                        یک قاشق غذاخوری

وانیل                               یک چهارم قاشق چای خوری

همزن برقی، گازفردار

با این مقدار مواد لازم به اندازه 35 عدد از ”‌شیرینی نارگیلی“خواهیم داشت.

یک قاشق غذاخوری پودر پسته (معادل ده گرم)، یک قاشق غذاخوری سرپر آرد گندم (معادل بیست گرم)

شیرینی نارگیلیشیرینی نارگیلی

یک لیوان پودر شکر حدود هفت قاشق غذاخوری پودر شکر (معادل 150 گرم)، یک و نیم لیوان پودر نارگیل حدود 11 قاشق غذاخوری (معادل 110 گرم)

شیرینی نارگیلیشیرینی نارگیلی

یک چهارم قاشق چای خوری وانیل، سه عدد سفیده تخم مرغ (با زرده تخم مرغ می‌توان شیرینی گردویی درست کرد)

شیرینی نارگیلیشیرینی نارگیلی

طرز تهیه شیرینی نارگیلی

سه عدد سفیده تخم مرغ را جدا کرده، با همزن برقی می‌زنیم تا کاملاً کف کرده و از ظرف نریزد. (باید مواظب بود که یک قطره از زرده وارد سفیده نشود که در این صورت نتیجه مطلوب نخواهد بود)

شیرینی نارگیلی

150 گرم پودر شکر را کم کم اضافه کرده به هم زدن ادامه می‌دهیم تا سفیده تخم مرغ کشدار شود. سپس یک قاشق غذاخوری سرپر آرد گندم را اضافه کرده، هم می‌زنیم.

شیرینی نارگیلی

یک چهارم قاشق چای‌خوری وانیل و یک و نیم لیوان پودر نارگیل (110 گرم) را کم کم اضافه کرده، با لیسک یا یک قاشق هم می‌زنیم تا مایه شیرینی آماده شود.

شیرینی نارگیلی

دو عدد کیسه فریزر را داخل یکدیگر گذاشته، مایه شیرینی را درون آن می‌ریزیم سپس نوک کیسه فریزر را با قیچی برش داده، تا آماده ریختن مایه شیرینی شود. البته با کمی مهارت می‌توان مایه شیرینی را با قاشق روی کاغذ روغنی ریخت.

شیرینی نارگیلی

یک کاغذ روغنی ته سینی فر قرار می‌دهیم و روی آن را با کمی روغن چرب می‌کنیم سپس مایه شیرینی را با فاصله در سینی می‌ریزیم (به شکل گرد، بیضی یا قلب) و با یک قاشق آغشته به روغن، روی شیرینی‌ها را صاف می‌کنیم. در نهایت کمی پودر پسته روی شیرینی‌ها می‌ریزیم.

شیرینی نارگیلی

فر را از نیم ساعت قبل با حرارت 160 تا 180 درجه سانتی‌گراد (حرارت متوسط فر) روشن می‌کنیم و سینی را در طبقه بالای فر برای مدت 10 الی 15 دقیقه قرار می‌دهیم تا بوی شیرینی در بیاید و شیرینی‌ها کمی طلایی شوند. بهتر است شیرینی‌ها 5 دقیقه دیگر با حرارت کم در فر بماند تا روی شیرینی‌ها برشته شود سپس سینی را از فر درآورده تا سرد شود بعد شیرین‌ها را از کاغذ جدا کرده و در ظرف پذیرایی می‌چینیم.

شیرینی نارگیلی

نوش جان

شیرینی نارگیلی
شیرینی نارگیلی

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.