تبیان، دستیار زندگی
سونی به تازگی پتنتی را به نام خود ثبت نموده که نشان می‌دهد سونی در حال طراحی نوع جدیدی از کنترلر است که PlayStation Eyepad نامیده می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دنیای پلی استیشن‌ها!


سونی به تازگی پتنتی را به نام خود ثبت نموده که نشان می‌دهد سونی در حال طراحی نوع جدیدی از کنترلر است که PlayStation Eyepad نامیده می‌شود.

شرکت سونی از کنسول بازی پلی استیشن 4 خود پرده برداری می‌‌کند، کنسولی که بر اساس شواهد بدست آمده از یک کنترلر جدید با صفحه لمسی بهره می‌برد. اما این کمپانی ژاپنی به تازگی پتنتی را به نام خود ثبت نموده که نشان می‌دهد سونی در حال طراحی نوع جدیدی از کنترلر است که PlayStation Eyepad نامیده می‌شود. در ادامه توضیحات بیشتر در مورد کنترلر جدید سونی که شکل و شمایل مشابه تبلت‌‌ها دارد را مشاهده خواهید کرد.

دنیای پلی استیشن ها!

براساس اطلاعاتی که سونی در فرم پتنت Eyepad درج نموده، این کنترلر مجهز به دو دوربین سه بعدی است و طوری طراحی شده تا چیزهایی که در بالای آن قرار دارند را اسکن نموده و آن‌ها را به اشیاء مجازی درون بازی بدل کند.

مشخصا Eyepad با این شکل و شمایل تولید نخواهد شد و این ابزار نیاز به سخت‌افزار قوی و پیشرفته‌ای دارد. اما هدف و مفهوم کلی آن بر ترکیب دنیای مجازی با دنیای حقیقی است و قرار است لذت بازی را دو چندان کند.

همچنین نباید انتظار داشت که این کنترلر به همراه پلی استیشن 4 معرفی شود و احتمالا در آینده و به عنوان یک ابزار جانبی برای این کنسول بازی روانه بازار خواهد شد.

اگر چه اکنون این کنسول بازی به دلیل تعداد کم بازی های موجود مورد سرزنش قرار می گیرد. اما اگر نسخه بعدی آن با هسته ویندوز عرضه شود، باید منتظر تعداد بی شماری بازی جدید باشیم که اکنون در اکوسیستم ویندوز جولان می دهند و به راحتی می توانند به دنیای ایکس باکس سرازیر شوند

از طرفی مایکروسافت اعلام کرد که برای بیست و پنجمین ماه متوالی، کنسول بازی ایکس باکس 360 همچنان عنوان بهترین فروش را در میان ابزارهای کلاس خود حفظ کرده است. بر اساس آمار NPD Group ، ایکس باکس 360 در ماه ژانویه 281 هزار دستگاه فروش داشته است.

مجموع درآمد مایکروسافت از اکوسیستم بزرگ ایکس باکس در این ماه (اعم از کنسول ها، ابزارهای جانبی و بازی ها) بالغ بر 338 میلیون دلار بوده است. و البته این میزان باز هم یکی از بزرگترین فروش های ایکس باکس بوده و این کنسول همچنان یک شگفتی جدید برای مایکروسافت به ارمغان آورده است.

دنیای پلی استیشن ها!

این فروش و استقبال در حالی رقم می خورد که پایان این راه هم کم کم در دیدرس قرار گرفته است. به شکل گسترده ای انتظار می رود که مایکروسافت جانشین ایکس باکس را در سال جاری میلادی معرفی کند. برخی شایعات هم پیش بینی می کنند این محصول جدید بر پایه هسته ویندوز عرضه خواهد شد. و با با پلتفرم یکپارچه ای با ویندوز و ویندوز فون پا به عرصه وجود خواهد گذارد.

اکنون به نظر می رسد که برند ایکس باکس قدرتمند تر از همیشه به جلوه گری مشغول است. ابزاری که توسعه خود را به عنوان یک کنسول بازی شروع کرد و اکنون بیشتر به عنوان یک هاب سرگرمی های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر چه اکنون این کنسول بازی به دلیل تعداد کم بازی های موجود مورد سرزنش قرار می گیرد. اما اگر نسخه بعدی آن با هسته ویندوز عرضه شود، باید منتظر تعداد بی شماری بازی جدید باشیم که اکنون در اکوسیستم ویندوز جولان می دهند و به راحتی می توانند به دنیای ایکس باکس سرازیر شوند.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از نارنجی، زومیت