تبیان، دستیار زندگی
گاهی خرید لباس یک ضرورت می شود . شاید داشتن لباسهای متنوع جزو علایق همه افراد نباشد اما گاهی اوقات با تغییر فصول یا مناسبت های خاص مانند سال نو نیاز به لباس های جدید به میان می آید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لباسهایی که مقتصدانه انتخاب می شوند


گاهی خرید لباس یک ضرورت می شود . شاید داشتن لباسهای متنوع جزو علایق همه افراد نباشد اما گاهی اوقات با تغییر فصول یا مناسبت های خاص مانند سال نو نیاز به لباس های جدید به میان می آید. در حالی که ما به دنبال کمدی با لباسهای خوب و برازنده هستیم ، صرفه جویی در هزینه ها با کمی برنامه ریزی امکان پذیر است.

خرید لباس شب عید

بسیاری از مواقع پیش آمده است به رغم اینکه ما در تنگنای مالی هستیم و با توجه به  هزینه های اجناسی که در رقابت هستند، گزینه ای غیر از خریداری لباس وجود ندارد. در این مواقع توجه به نکات زیرمی تواند کمک حال افراد باشد.

یادتان باشد، شما کمدی پر از لباس دارید

تصمیم گیری در مورد اینکه چه مقدار پول صرف پوشاک و لوازم تزئینی می کنیم به عوامل متعددی وابسته است که باید آنها را در نظر گرفته و بسنجیم، از جمله اینکه آیا به لباس های  خاصی برای محل کار، مدرسه، مناسبت ها و یا اوقات فراغت و... نیاز داریم؟ همچنین سلیقه شخصی، اندازه خاص و لباس هایی که در حال حاضر در کمد لباس خود داریم، باید در نظر بگیریم شاید بتوانیم با کوچکترین تغییر در سال نو آنها را بپوشیم. برای هزینه ای که صرف خرید لباس می شود باید سقف بودجه خانوار درست مانند مایحتاج دیگر در نظر گرفته شود  و لباس هایی که مد نظرمان است به دقت و بر اساس قیمت، نیاز و ضرورت انتخاب شود.

خرید در حراج فصلی مساوی صرفه جویی

برای خرید کردن حتما به حراج های فصلی توجه کنید در این حراج ها شما می توانید لباسهای مورد نظرتان را برای سال بعد و با قیمت بسیار مناسب تر تهیه کنید.  نکته ای که در مورد این حراج ها وجود دارد این است که شاید آنها اقلامی مثل پالتو،چکمه، لباسهای گرم را حراج کنند، این موقعیت بسیار خوبی است تا در این زمان لباسهای زمستان سال آینده را تهیه کنیم به نوعی ما در این خرید کاملا برنده هستیم چرا که سال آینده حتما همین اجناس را دو برابر قیمت خریداری کنیم. معمولا بعضی از فروشگاه ها در زمان حراج برای مشتریانشان پیامک ارسال می کنند.

لیست تهیه کنید

در خرید برای سال جدید باید در نظر داشته باشید قبل از مراجعه به فروشگا ههای مختلف، لیستی از لباس هایی که در حال حاضر در کمد تان دارید،تهیه کنید. سپس لیست دیگری  از آیتم های لباس که شما با توجه به شرایط زندگی خود به آنها نیاز دارید بنویسید . موارد باید شامل  لباس کار و یا مدرسه مثل لباس ها، لباس های ورزشی ، یونیفورم و ... باشد . همچنین لباس های فصلی لباس هایی مانند کت و ژاکت که ممکن است در حراج فصلی باشد،یادداشت کنید. قیمت تخمینی هر پوشاکی که مورد نظرتان هست هم در لیست بنویسید . این موضوع کمک می کند که ولخرجی نکنید .

هر زمان که شما برای خرید لباسی گران قیمت خیال بافی می کنید ، فقط به یاد داشته باشید، شما لباسهای خوب و ارزان تری می توانید بخرید پس بگذارید که لباس های گران قیمت پشت ویترین فروشکاه ها خودنمایی کنند

لیست دیگر باید شامل مواردی باشد که شما دوست دارید آنها را داشته باشید  و مواردی با مارک یا مدلی خاص است. اگر وضع مالیتان اجازه می دهد این موارد خاص را برای خودتان بخرید در غیر این صورت این موارد در حد یک لیست باقیس می ماند. این می تواند هر چیزی باشد کت ، کیف و کفش شلوار و یا پالتو هر چیزی که قبلا آن را دیده اید و خوشتان آمدهاین لیست اعتماد به نفس فوق العاده به شما می دهد. هر زمان که شما برای خرید لباسی گران قیمت خیال بافی می کنید ، فقط به یاد داشته باشید، شما لباسهای خوب و ارزان تری می توانید بخرید پس بگذارید که لباس های گران قیمت پشت ویترین فروشکاه ها خودنمایی کنند .

آنچه باید در خرید بدانید

روزها جای خود را به ماه ها می دهند و برای ما یکسال دیگر را رقم می زنند اما ما باید همیشه حساب درآمد و خرج پول خود را داشته باشیم . قبل از اینکه هر چیزی بخریم ، برای صورتحساب ها و قبض های ماه های آینده برنامه ریزی کنیم و پولی که باید برای آنها پرداخت کنیم، حساب و کتابش را داشته باشیم، سپس مقداری از پول اضافی را برای موارد اضطراری کنار بگذاریم ، حالا تصمیم بگیریم که می خواهیم چه مقدار از پول خود را چه در سال جدید و چه در اسفند ماه پرخرج صرف خرید لباس کنیم.

هانیه ورشوچی

بخش خانواده ایرانی تبیان