تبیان، دستیار زندگی
صدای دف حاجی نوروز ها و تغییرات آب وهوایی که از نزدیک شدن ایام عید و تعطیلات خبر می دهد. شروع پخت و پز شیرینی های خانگی همه و همه نشان می دهد که این ایام آمیخته از احساسات مختلف و زیباست .
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خرید سال نو با صرفه جویی


صدای دف حاجی نوروز ها و تغییرات آب وهوایی که از نزدیک شدن ایام عید و تعطیلات خبر می دهد. شروع پخت و پز شیرینی های خانگی همه و همه نشان می دهد که این ایام آمیخته از احساسات مختلف و زیباست . بچه ها خیلی بیشتر از بزرگسالان مشتاق رسیدن این روزها هستند ، اما بزرگترها بیشتر اوقات نگرانند چرا که احساس می کنند در این روزها کنترل هزینه ها برایشان سخت شده است.

خرید سال نو با صرفه‌جویی

خریدی خوب ولی مقتصدانه برای ایام عید کاری سخت است و نیازمند تلاشی دشوار. از آنجا که قیمت ها درفصل تعطیلات ممکن است گران تر باشد ، همیشه خوب است بدنبال پیدا کردن راه هایی برای صرفه جویی در پول باشیم ، حتی اگر به نظر می رسد که زمان زیادی نداریم .

تکنیک های متعددی وجود دارد که در این زمان از سال افراد به آنها فکر می کنند تا روزهای بهتری برای کیف پول خود بسازند  و شما هم می توانید این روشها را امتحان کنید .

با کمی برنامه ریزی و پیش بینی برای بودجه خرید عید بزرگسالان هم می توانند شاد تر باشند .

بودجه ای برای تعطیلات در نظر بگیرید:  در مرحله اول تعیین کنید که می خواهید چه مقدار صرف خرید هدایا کنید. لیستی از افراد مورد نظرتان بنویسید و در آن ذکر کنید که قصد دارید به هر کسی چه مقدار عیدی بدهید . این روش به شما کمک می کند که هزینه و همچنین وقت کمتری صرف کنید .

خرید برای سال نو را زودتر شروع کنید : به دلیل  اینکه در این روزها قیمت اجناس خاصی افزایش می یابد،خرید در روزهای نزدیک عید می تواند سخت تر و استرس آور تر باشد ، چون همزمان باید با وقت و گرانی روزهای نزدیک سال نو بجنگید .

تهیه لیستی از تنقلات: در مورد مواد غذایی و تنقلات و ... یک لیست خرید تهیه کنید. این روش کمک می کند که به دنبال ضرورت ها باشید و کمتر برای خرید اقلام غیر ضروری وسوسه شوید. به عنوان مثال برای خرید میوه یا آجیل فقط ننویسید میوه ، بلکه میوه هایی که می خواهید و مقدار آنها را ذکر کنید . در این صورت می توانید مطمئن باشید که بیشتر از نیازتان خرید نخواهید کرد.

عمده خریداری کنید:  شما می توانید برای این ایام به صورت عمده خرید کنید. برای نگهداری در خانه هم شما می توانید این اقلام را به صورت مناسب خودتان تقسیم بندی و نگهداری کنید.

به سوپرهای محلی مراجعه کنید: در مورد اقلام دیگر که ضروری نیستند بهتر است از سوپر های محلی استفاده کنید ، در این حالت کمتر به فروشگاه های بزرگ تر مراجعه خواهید کرد و این خود نوعی صرفه جویی است چون احساس نیاز به خریدن موارد غیر ضروری در شما بوجود نمی آید.

با هم باشید: در روزهای تعطیلات چون همه اعضا خانواده دور هم هستند بهتر است یک برنامه غذایی مرتب و منظم داشته باشید تا هم راحت تر باشید و هم از خرید و صرف پول اضافه جلوگیری کنید.

این ایام زمانی است برای اینکه بیشتر دور هم باشیم و عزیزانمان را ببینیم . با استرس های بی جا و بیش از حد برای خرید و تجملات این روزهای زیبا را استرس آور و ملال آور نکنید

حضور فرزندان هزینه بر است: وقتی برای خرید مواد غذایی سال نو می روید بهتر است از به همراه بردن فرزندانتان خودداری کنید. در فروشگاههای بزرگ به غیر از مواد غذایی قسمت هایی دیگری مانند اسباب بازی ، شکلات ، لباس و ... هستند که کودکان دوست دارند. این موضوع برای شما که مشغول خرید هستید ، می تواند وقت گیر و هزینه بر باشد .

شیرینی های خانگی تهیه کنید: شما همچنین می توانید با تهیه شیرینی ها و شربت های خانگی هزینه ها را تا حد قابل توجهی کم کنید . این موارد هم ذوق آور است و هم نشان دهنده با سلیقه و خوش ذوق بودن شما . شما می توانید شیرینی ها را در اندازه های کوچک اما متنوع تهیه کنید .

از تشریفات بپرهیزید : این ایام زمانی است برای اینکه بیشتر دور هم باشیم و عزیزانمان را ببینیم . با استرس های بی جا و بیش از حد برای خرید و تجملات این روزهای زیبا را استرس آور و ملال آور نکنید .

هانیه ورشوچی

بخش خانواده ایرانی تبیان