تبیان، دستیار زندگی
سال نو به آرامی نزدیک می شود و اسفند ماه که می رسد بسیاری از ما فکر می کنیم که وظیفه ای جزء خریدن کردن نداریم. احساسات ما در لحظه های پایانی سال این است که باید عجله کنیم...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خرید در طول سال برای سال جدید


سال نو به آرامی نزدیک می شود و اسفند ماه که می رسد بسیاری از ما فکر می کنیم که وظیفه ای جزء خریدن کردن نداریم. احساسات ما در لحظه های پایانی سال این است که باید عجله کنیم.......... .


خرید سال نو، شب عید

سال نو به آرامی نزدیک می شود و اسفند ماه که می رسد بسیاری از ما فکر می کنیم که وظیفه ای جزء خریدن کردن نداریم. احساسات ما در لحظه های پایانی سال این است که باید عجله کنیم. این امر باعث می شود که اگر بخواهیم  هدیه بخریم ، هزینه ای بیشتر از آن چه که مد نظرمان بوده پرداخت کنیم ، زیرا استرس این ساعتها بر ما غلبه کرده و عجله داریم . در این زمان ، فروش اجناس خوب و در نتیجه انتخاب ها کمتر شده است این در حالی است که با وجود تنگناهای اقتصادی نیاز به خرید وجود دارد،  یک راه حل این است که ماه ها قبل از سال نو و زمانی که عجله اسفند ماه شروع نشده برای کار های خود برنامه ریزی کنیم . برنامه ریزی  در این زمان مانند یک کلید عمل می کند. کلید کم استرسی برای سال نو این است که شما زود تر حاضر باشید. برای مثال ماه ها پیش هدایای مد نظرتان را تهیه کرده باشید. در نتیجه با این برنامه ریزی می توانید در این فصل و در روزهای پایانی سال قدمهای سنجیده شده ای بردارید.

لیستی تهیه کنید

برای هر کسی که شما باید در نوروز به خاطر داشته باشید یک صفحه اختصاص دهید . شما می توانید هدیه ای را هم که مد نظرتان است در لیست مقابل اسم هر فرد بنویسید . حالا شما در هنگام خرید سرنخ دارید و لازم نیست این سو و آن سو بروید چون هدفتان مشخص است و این امر از خرید اقلام غیر ضروری جلوگیری  می کند.

خلاق باشید

هدایا ولوازم تزئینی که برای تغییر دکور خانه تان می خواهید،  لازم نیست که حتما خریداری شوند. گاهی اوقات بهترین هدیه ها و دکورها چیزهایی هستند که شما خودتان درست کرده اید. کمی خلاقیت می تواند نیرویی برای رشد ایده های جالب در هدیه دادن باشد . شما می توانید در فصل تابستان گیاهان را برای خشک کردن پرورش دهید و شیشه های زیبا با  گیاهان و گلهای معطر خشک شده درست کنید .از تکه پارچه هایتان دستگیره ، کیف و یا رومیزی های زیبا بدوزید  ، یا شمع های معطر ارزان و جذاب که دست ساز خودتان هستند هدیه دهید.

عاقلانه بودجه بندی کنید

شما می توانید در طول سال هر ماه مقداری پول برای هدیه های سال نو و تغییرات در زندگی کناربگذارید .برای هدیه خریدن در نظر بگیرید که شما قصد دارید چقدر برای هر فرد صرف کنید.  همانطور که شما خرید می کنید اسم افراد را در لیست خط بزنید ، و هدیه ها رو کناری بگذارید. تغییراتی را که می خواهید در زندگی تان تا سال آینده انجام دهید بنویسید و برایش برنامه ریزی کنید.

با توجه به اینکه هدیه خریدن با توجه به سلایق افراد کار دشواری است، شاید بتوان گفت هدایا نقدی همراه با تزئینات می تواند گزینه بی دردسری باشد.

وسایل تزئینی فراموش نشود

اقلام مصرفی مانند پاکت پول، کاغذ کادو و روبان را قبل از عید و زمانی که قیمت ها مناسب تر است تهیه کنید. بسته بندی هدایا بخشی از لذت هدیه دادن است . سعی کنید برای هر فرد کاغذ کادو و روبان ها متفاوت باشد و رنگی استفاده کنید که فرد مورد نظر شما دوست دارد. شما می توانید حتی تزئیناتی را برای قرآنی که  می خواهید میان آن پول بگذارید درنظر بگیرید.

پیروزی کوچک در صرفه جویی

در فروشگاه ها برای پیدا کردن آیتم های مد نظرتان گشتی بزنید، شما فرصت کافی دارید تا قیمت ها را باهم مقایسه کنید و علاوه بر کمیت، کیفیت اجناس را بسنجید. یادتان باشد ، حراج های فصلی را فراموش نکنید. این روند مدتی طول می کشد، اما اغلب این پیروزی کوچک که شما در مخارج صرفه جویی کرده اید لذت بخش خواهد بود.

گزینه درست را انتخاب کنید

بین گزینه ها به درستی انتخاب کنید . اندازه ها را تغییر دهید سلیقه ها و علایق هر فردی متفاوت است . در زمان برنامه ریزی و هنگام خرید به خاطر داشته باشید که آنچه شما پیش بینی کرده اید ممکن است تغییر کند. کمی دقت به خرج دهید تا بفهمید هر فردی بیشتر به چه چیزی نیاز یا علاقه دارد . این موضوع کمک بسیاری به شما خواهد کرد تا سر در گم نشوید. با توجه به اینکه هدیه خریدن با توجه به سلایق افراد کار دشواری است، شاید بتوان گفت هدایا نقدی همراه با تزئینات می تواند گزینه بی دردسری باشد.

هانیه ورشوچی

بخش خانواده ایرانی تبیان