تبیان، دستیار زندگی
متن گفت وگوی مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای (در دوران ریاست جمهوری ) با سقای لشكر 25 كربلا،حاج جوشن ، در دیدار معظم له از مقرلشكر 25 كربلا ( هفت تپه) .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسم من اسرار نظامی ست!


متن گفت وگوی  مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای (در دوران ریاست جمهوری ) با سقای لشكر 25 كربلا،حاج جوشن ، در دیدار معظم له از مقرلشكر 25 كربلا ( هفت تپه) .


اسم من اسرار نظامیست

حاج جوشن : تحیات الهی بر فرماندهی محترم كل قوا امام امت ، امامی كه از بركت قدومش ما از بندگی انسان به بندگی خدا سوق پیدا كردیم. با امام امت خود تجدید میثاق می بندیم و در این مكان مقدس سوگند یاد می كنیم ،ای امام بزرگوار! جان ما رزمندگان به فدای یك لحظه عمرت. ما جان بر كفان تا آخرین نفس و قطره خون خود برای حفظ اسلام، قرآن و نوامیس مسلمین و حكومت اسلامی ، این خونبهای شهدا، با متجاوزین به حریم قرآن می جنگیم. آن قدر می جنگیم تا دریای خون تشكیل شود و در آن دریای خون آن قدر شنا می كنیم تا به ساحل پیروزی برسیم. دنیا بداند ما فرزند شهادتیم و

در جبهه ی حق عشق شهادت داریم .

من فدای خمینی، جوشنم جوشن          وقف اسلام كرده ام جان و تنم

زیارت یا شهادت آرزوست                       در ره اسلام جان دادن نكوست

تحیات الهی بر فرماندهی محترم كل قوا امام امت ، امامی كه از بركت قدومش ما از بندگی انسان به بندگی خدا سوق پیدا كردیم. با امام امت خود تجدید میثاق می بندیم و در این مكان مقدس سوگند یاد می كنیم ،ای امام بزرگوار! جان ما رزمندگان به فدای یك لحظه عمرت. ما جان بر كفان تا آخرین نفس و قطره خون خود برای حفظ اسلام، قرآن و نوامیس مسلمین و حكومت اسلامی ، این خونبهای شهدا، با متجاوزین به حریم قرآن می جنگیم

مقام معظم رهبری :آفرین بر شما بیان قوی، نفس گرم و زبان هم زبان قوی و مطلب هم مطلب درست؛ یعنی نمونه درك روشن حزب الله را در سخن شما و در شعار شما و در حرفهای شما انسان می تواند احساس كند. آن كسانی كه ادعا می كنند و می گویند و درست هم می گویند، می گویند: حزب الله آگاهانه حركت می كند و مطلب را دقیق تحلیل می كند. نشانه ی زنده اش شما هستید. ان شاء الله خداوند شما را حفظ كند كه به این بچه ها  باز هم روحیه بدهید و حالا اگر بپرسیم سن شما چقدر است كه نمی گویی، واقعیتش چه قدر است؟

 حاج جوشن :اسرار نظامی است(با خنده)

مقام معظم رهبری :اسرار نظامی؟! (در حالت خنده)

حاضران: ( خنده می كنند)

 مقام معظم رهبری:(سن شما )هر چه هست ، سی سال دیگر هم به آن اضافه كن،حالا

بیا ببوسیمت .

حاج جوشن :ما كوچك شما هستیم .

اسم من اسرار نظامیست

مقام معظم رهبری:زنده باشی . ببینید روشن و آگاهانه حرف زد،

خیلی طبیعی و خوب حرف زد ،آفرین! یعنی همه ی حرف های لازم این زمان را بلد است و به بهترین زبانی كه همه ی مردم ادا می كنند دارد بیان می كند . خیلی با ارزش است، واقعا .

سپس در مورد شغل ایشان قبل و بعد از انقلاب سوالاتی می شود و آقای علی اكبر پاشا به مقام معظم رهبری می گویند كه ایشان قبلاً دادیار بوده است.

مقام معظم رهبری :دادیار، یعنی بعد از انقلاب بوده است؟

برادر علی اكبر پاشا: بله،

مقام معظم رهبری: قبل از انقلاب چه كاره بوده است؟

برادر علی اكبر پاشا:قبل از انقلاب هم ،حزب الله بوده است،

مقام معظم رهبری:نه، بسیار مرد با معرفت و با شعور و با دركی است.

منبع : نوار صوتی –شماره30426 تحقیقات و اسناد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران بخش اسناد صوتی

تاریخ ضبط:9/5/1367

طی بازدید مقام معظم رهبری (دوران ریاست جمهوری) از پادگان هفت تپه

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: رهروان شهدا ، بی بی سرروضه ،حرم حق