تبیان، دستیار زندگی
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از احداث خط 6 اتوبوس‌های BRT در بزرگراه طبقاتی صدر خبر داد و گفت: سهم حمل و نقل عمومی در احداث همه معابر و بزرگراه‌ها برداشته می‌شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احداث خط BRT در پل طبقاتی صدر


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از احداث خط 6 اتوبوس‌های BRT در بزرگراه طبقاتی صدر خبر داد و گفت: سهم حمل و نقل عمومی در احداث همه معابر و بزرگراه‌ها برداشته می‌شود.

بی ار تی

سید جعفر تشکری هاشمی در نشست خبری دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک، گفت: با رشد و توسعه زندگی شهری و شهرنشینی در دهه اخیر، ترافیک به عنوان یک مسئله و دغدغه مطرح بوده و بخش عمده‌ای از توان مدیریتی دولت‌ها و کشورها را به حل معضلات ناشی از زندگی ماشینی اختصاص داده است.

وی افزود: حمل و نقل به عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه، پیشرفت و عدالت می‌تواند مبنای اندازه‌گیری اتفاقات شهر و کشور باشد و بدون حمل و نقل کارآمد، اثربخش و به روز، قادر به ادامه پیشرفت و توسعه عدالت نخواهیم بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: توجه به موضوع ترافیک به عنوان یکی از اضطرار‌های دنیا و ابر شهر تهران در سال‌های اخیر، توجه بخش عظیمی از مدیریت شهری و همچنین دستگاه‌ها و نهادها را به خود جلب کرده است، به طوری که مجلس شورای اسلامی نیز به طور خاص در موضوع حمل و نقل ورود پیدا کرده است.

توجه به موضوع ترافیک به عنوان یکی از اضطرار‌های دنیا و ابر شهر تهران در سال‌های اخیر، توجه بخش عظیمی از مدیریت شهری و همچنین دستگاه‌ها و نهادها را به خود جلب کرده است، به طوری که مجلس شورای اسلامی نیز به طور خاص در موضوع حمل و نقل ورود پیدا کرده است

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه نیازمند اتخاذ تصمیماتی هستیم که موضوع ترافیک را به طور علمی و کارشناسی مورد ارزیابی قرار دهیم، ادامه داد: موضوع حمل و نقل و ترافیک، موضوعی است که تک تک افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باید قدم‌هایی برداشته شود که بر اساس مبنا و زیرساخت‌های سالم و مطمئن شکل گرفته باشد.

بی ار تی

وی با بیان اینکه هیچ‌گاه بدون استفاده از مشورت علمی، کارشناسی و تحقیق و نظرات نخبگان، قادر نخواهیم بود به حمل و نقل پایدار، توسعه یافته و انسان محور که شعار دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی حمل و نقل و ترافیک است، برسیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران کشته شدن 20 هزار نفر و مجروح شدن 300 هزار نفر در سال را نتیجه پایین بودن فرهنگ ترافیکی و عدم رعایت آن در راه‌های کشور، عنوان کرد و گفت: در هیچ زمانی از تاریخ مصیبتی بزرگتر از این تعداد کشته و مجروح به کشور و ملت ایران وارد نشده است.

تشکری هاشمی در خصوص برخی انتقادها از شهرداری درباره احداث تونل نیایش و کم‌ توجهی به مترو، گفت: نقدها باید نقدهای سازنده‌ای شهرداری در حالی پروژه تونل نیایش را احداث کرده است و پل صدر و بزرگراه امام علی (ع)‌ را در دست اجرا دارد که همزمان خط 3، 6 و 7 مترو نیز اجرا می‌کند، لذا بحث حمل و نقل موضوعی است که باید طیف‌های مختلفی را از راهکارها را برای آن اجرا کرد. در هر کجا که معبر و بزرگراه احداث می‌شود، باید سهم حمل و نقل عمومی برداشته شود و در همین راستا خط 6 اتوبوس‌های تندرو، همزمان با احداث پل طبقاتی بزرگراه صدر افتتاح خواهد شد.

بخش اجتماعی تبیان


منبع: ایسنا