تبیان، دستیار زندگی
شهادت دُرّ گرانبهایی است که بعد از جنگ به هر کس نمی دهند.مقام معظم رهبری ، متن زیر قسمتی از وصیت نامه شهدا میباشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهادت دُرّ گرانبهایی است


شهادت دُرّ گرانبهایی است که بعد از جنگ به هر کس نمی دهند.مقام معظم رهبری .

متن زیر قسمتی از وصیت نامه شهدا است. یادشان گرامی.


شهادت دُرّ گرانبهایی است

خداوندا، تو شاهدى از آن لحظه ‏اى كه از خانه مان خارج شدم فقط به خاطر تو و براى رضاى تو آمدم. خدایا، پدر و مادرم و خانواده ‏ام و دوستانم را ترك گفتم، زیرا عشق من به تو مهم‏تر و مهم‏تر از دوستى با آنان بود.

خداوند را سپاس مى‏گویم كه مرا در این برهه از زمان به دنیا آورد و به من توانایى داد تا در صف جندالّله قرار گیرم.

شهید محمدحسین حقانى ولى پور

خدایا، به من توفیق ده. كه نیمه شب‏ها صداى العفو، العفو خود را بلند كنم. و دلم مى‏خواهد در راهت خندان شهید شوم.

شهید حسین حیدرى      

پروردگارا، دوست دارم در كنار شهیدان والامقام حنظله و همچون آن شهید مظلوم از شهیدان بى غسل و كفن باشم. شهید محمدرضا توكلیان

پروردگارا، شاهد باش كه چگونه شادى و مهربانى و چهره ‏هاى سرشار از ایمان در این لحظه‏ هاى مقدس در سیماى این عزیزان هست، پس بیا به لطف خودت عنایت و بزرگوارى و رحمتت را در این ساعات آخر كه چند ساعتى بیشتر به لحظه موعود نیست، عطا كن و من حقیر را عفو كن.

شهید مرتضى توحیدى

خدایا! بارالها پروردگارا، معبودا، معشوقا، مولایم، من ناتوان توان تحمل درد از دست دادن پاهایم را ندارم، چگونه تحمل عذاب تو را مى‏توانم بكنم، خدایا! مرا ببخش و از گناهانم در گذر، تو كریم و رحیم هستى. خدایا ما با تو پیمان بسته ‏ایم و بسته بودیم كه تا پایان راه برویم و بر پیمان خویش همچنان مى‏مانیم و مانده ‏ایم.

 شهید على‏اكبر رنجبر نجف آبادى

خدایا، بر من منت گذاشتى كه بزرگ‏ترین نعمت خود را كه شهادت و مرگ سرخ است به من هدیه كردى.

شهید ابراهیم نوروزى      

پروردگارا، در این راه قدم مى‏نهیم و رضاى تو را بر رضاى خود مقدم دانسته و راضى به قضاى تو هستیم اگر در این راه غالب گشتیم و اگر مغلوب شدیم باز هم راضى هستیم. چه بسا، این سخن زیبا كه هر چه از دوست رسد نیكوست.

شهید عبدالله جعفرى      

خدایا، اگر لیاقت شهادت را نصیب من ساختى، بدنم را در میدان جنگ پاره، پاره نما كه در روز محشر در پیشگاه سالار شهیدان حسین بن على (ع) شرمنده نباشم.

خدایا، ما وظیفه ى خود را درباره‏ى شكرگذارى نعمت‏هاى بیكران تو انجام نداده ‏ایم و قدر این هدف و كرامت، ندانستیم خودت، ما را در سایه مهرت محفوظ بدار و از آتش خشمت كه براى كافران و منافقان و گناهكاران است، دور نگهدار.

شهید على اكبر جهانى      

پروردگارا، اكنون كه به این بنده ى حقیر توفیق عنایت فرموده، تا بتوانم در جبهه‏ هاى نبرد حق علیه باطل حضور پیدا كنم و در برابر وظیفه ‏ى شرعى و میهنى كه به عهده دارم، عمل نمایم. همواره سپاسگزارم.

شهید عباسقلى بروز      

خدایا، اگر لیاقت شهادت را نصیب من ساختى، بدنم را در میدان جنگ پاره، پاره نما كه در روز محشر در پیشگاه سالار شهیدان حسین بن على (ع) شرمنده نباشم.

شهید على بیگى

خداوندا، از تو مى‏خواهم راه بسته شده كربلا را جهت زیارت خانواده شهدا، مفقودین، اسراء و معلولین به دست سپاه خودت مفتوح فرمایى.

 شهید احیامحمد خانكلابى      

خدایا! شاهد باش به عشق تو و در مسیر تو حركت كرده ‏ام و اینك فقط پیوستن به تو را انتظار دارم خدایا، من عاشق و خواهان شهادتم. نه بدین معنى كه از دنیا فرار مى‏كنم، بلكه مى‏خواهم گناهانى كه انجام داده ‏ام به واسطه رنج كشیدن در راه تو و ریختن خونم به خاطر تو پاك شود.

شهید رمضان ذاكرى      

معبودا، این دنیاى فانى مرا سخت در خود جاى داده و گناهان و موانع‏ه اى بسیار دشوارى جلوى راهم قرار گرفته و نمى‏توانم به سوى تو بیایم و از تو مى‏خواهم كه دست مرا بگیرى و نزد خودت ببرى و نزد كسانى كه در راه تو شجاعانه جنگیدند و مظلومانه به لقاءالله پیوستند.

شهید محمدعلى رحیمى

بخش فرهنگ پایدای تبیان


منبع:آوینی، سفیر 1390،شهدای ایران