تبیان، دستیار زندگی
بخش تاریخ و سیره معصومین سایت تبیان، ویژه‌نامه «مهری برای ری» با بخش‌های مختلفی همچون روایاتی از حضرت عبدالعظیم(ع) منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تکریم حضرت عبدالعظیم حسنی در «مهری برای ری»

حضرت عبدالعظیم حسنی

تاریخ و سیره معصومین سایت تبیان، ویژه‌نامه «مهری برای ری» با بخش‌های مختلفی همچون روایاتی از حضرت عبدالعظیم(ع) منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی، ویژه‌نامه «مهری برای ری» با بخش‌هایی همچون گوهرخانه پادشاه ری، روزگار پادشاه ری، دین از دیدگاه شاه ری، آموزه‌های دین، زیارت مجازی، با هم بخوانیم (زیارت) و طوبای ری در پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان منتشر شد.

روایاتی از حضرت عبدالعظیم‌(ع)، داستانی تكان‌دهنده از كرامات حضرت عبدالعظیم(ع)، شخصیت ایشان در نظر امامان و عالمان بزرگ شیعه، عبدالعظیم الحسنی راوی روایت رضوی، كتابشناسی زندگی و آثار حضرت عبدالعظیم(ع)، آلبوم حرم و بارگاه حضرت عبدالعظیم(ع) و آستان مقدس ایشان از دیگر سرفصل‌های این ویژه‌نامه به شمار می‌رود. این ویژه‌نامه به همت بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان تهیه و منتشر شده است.

در بخشی از این ویژه‌نامه آمده است؛ دین، ابتدا بر قلب و روح انسان می‏نشیند و از آنجا به سوی اعضا و جوارح رشد و نما می‏كند. از این‌رو، آنچه در دین اساسی‏تر است، عمل جوانحی و قلبی یعنی ایمان و اعتقاد قلبی است. به همین مناسبت به عقاید «اصول دین» و به اعمال «فروع دین» اطلاق می‏شود. آدمی با ایمان و اعتقاد به معارف ضروری یك دین در جرگه پیروان آن دین قرار می‏گیرد و در صورتی كه برخی از اعتقادات پایه‏ای دین را منكر شود از دین خارج می‏شود و اعمال جوارحی او مقبول نخواهد بود.

از سوی دیگر، انسان‏ها به میزان معرفت و ایمانشان نسبت به اعتقادات به شرایع عمل می‏كنند و درجه قبولی اعمال در پیشگاه خداوند نیز به معرفت و ایمان شخص وابسته است.

بر این اساس، قرآن كریم، آخرین و كامل‏ترین كتاب آسمانی، بیشتر دربردارنده مسائل اعتقادی است، نه احكام فقهی و عملی. حتی در مواردی كه بحثی تاریخی مطرح می‏شود به منظور نتایج اعتقادی و اخلاقی از آن و با هدف القای معارف و عقاید دینی و پند و اندرز است. حجم زیادی از كتاب‌های حدیثی نیز به مسائل اعتقادی اختصاص یافته است. یكی از بزرگترین محدثان شیعه عبدالعظیم الحسنی‌(ع) است....

گفتنی است، ویژه نامه «مهری برای ری» در بخش تاریخ سیره معصومین سایت تبیان در دسترس علاقمندان می باشد.

تنظیم: هومن بهلولی