تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش متوسطه نظری و مهارتی استان ایلام گفت: این آزمون برای استعدادهای درخشان (سمپاد) و نمونه دولتی برای ورود به اول راهنمایی و اول دبیرستان است و به صورت یكپارچه ودر قالب یك آزمون ورودی مشترك در اردیبهشت سال 92 برگزار خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعلام زمان ثبت نام و آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی استان ایلام در سال تحصیلی 92

اعلام زمان ثبت نام و آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی استان ایلام در سال تحصیلی 92


معاون آموزش متوسطه نظری و مهارتی استان ایلام گفت: این آزمون برای استعدادهای درخشان (سمپاد) و نمونه دولتی برای ورود به اول راهنمایی و اول دبیرستان است و به صورت یكپارچه ودر قالب یك آزمون ورودی مشترك در اردیبهشت سال 92 برگزار خواهد شد.


علی درویشی از چگونگی ثبت نام و شرایط شركت در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در سال تحصیلی 92/91 خبر داد و گفت: آزمون استعدادهای درخشان و نمونه دولتی امسال با برنامه ریزی علمی و اجرایی خاصی همزمان با سراسر كشور در استان ایلام برگزار می شود.

وی ادامه داد: این آزمون برای استعدادهای درخشان (سمپاد) و نمونه دولتی برای ورود به اول راهنمایی و اول دبیرستان است و به صورت یكپارچه و در قالب یك آزمون ورودی مشترك در اردیبهشت سال  92برگزار خواهد شد.

این آزمون برای استعدادهای درخشان (سمپاد) و نمونه دولتی برای ورود به اول راهنمایی و اول دبیرستان است و به صورت یكپارچه و در قالب یك آزمون ورودی مشترك در اردیبهشت سال 92برگزار خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه نظری و مهارتی اداره كل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: داشتن حداقل معدل كل 19 در پایه پنجم ابتدایی شرط ورود به مدارس استعدادهای درخشان(سمپاد) و نیز داشتن حداقل معدل كل 16 در پایه پنجم ابتدایی شرط ورود به مدارس نمونه دولتی است.

درویشی افزود: داشتن حداقل معدل كل 19 در پایه دوم راهنمایی جهت ورود به اول دبیرستان مدارس استعدادهای درخشان و معدل كل حد اقل 15 در پایه دوم راهنمایی برای ورود به پایه اول دبیرستان مدارس نمونه دولتی از شرایط ثبت نام داوطلبان این آزمون بوده و ملاك عمل قرار می گیرد .

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل، ثبت نام برای آزمون استعدادهای درخشان (سمپاد) و نمونه دولتی درمدارسی كه پایه پنجم آنها مشمول ارزشیابی توصیفی بوده، عنوان ارزشیابی «خیلی خوب» معادل معدل 19 و برای نمونه دولتی نیز عنوان ارزشیابی «خوب» معادل معدل 16 است.

در ادامه " درویشی " از معافیت آزمون برای دانش آموزان پایه سوم راهنمایی مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) برای ورود به دبیرستان خبر داد و تصریح كرد: حسب شیوه نامه مربوطه دانش آموزان پایه سوم راهنمایی مدارس استعدادهای درخشان از شركت در آزمون ورودی دبیرستان های استعدادهای درخشان معاف هستند.

بر اساس گفته‌ معاون آموزش متوسطه نظری و مهارتی استان ایلام هزینه ثبت نام در آزمون ورودی مدارس خاص با رویكرد فناوری و كیفیت بخشی به این مدارس 10 هزار تومان تعیین شده است.

بر اساس برنامه زمانبندی ثبت نام برای آزمون این مدارس از 5 تا 23 اسفندماه امسال انجام می‌شود و ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه مسئولیت اطلاع رسانی، نحوه ثبت نام آزمون‌ها را به مدارس و مردم دارند.

علی درویشی درباره زمان ثبت نام آزمون مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) و مراكز نمونه دولتی نیز گفت: بر اساس برنامه زمانبندی ثبت نام برای آزمون این مدارس از 5 تا 23 اسفندماه امسال انجام می‌شود و ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه مسئولیت اطلاع رسانی، نحوه ثبت نام آزمون‌ها را به مدارس و مردم دارند.

به گفته وی، زمان برگزاری آزمون استعدادهای درخشان(سمپاد) و نمونه دولتی برای ورود بهدبیرستان در روز پنج شنبه 19 اردیبهشت ماه سال 92 و آزمون ورودی راهنمایی برای مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) و نمونه دولتی نیز روز جمعه 20 اردیبهشت ماه 92 خواهد بود.وی تاكید كرد: آزمون ها رأس ساعت 9 صبح روزهای پنج‌شنبه و جمعه در سراسر كشوربه طور همزمان برگزار خواهد شد.


منبع : خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان