تبیان، دستیار زندگی
برگزاری راهپیمایی باشکوه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قم با حاشیه‌هایی همراه بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حاشیه‌های راهپیمایی 22 بهمن قم


برگزاری راهپیمایی باشکوه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قم با حاشیه‌هایی همراه بود. به گزارش خبرنگار مهر، مردم انقلاب و متدین قم از ساعات ابتدایی آغاز راهپیمایی با تجمع در میدان شهید مطهری و خیابان‌های ارک و ارم خود را به حرم مطهر حضرت معصومه(س) و میدان آستانه رساندند.

در طول مسیر راهپیمایی اقشار مختلف مردم با در دست داشتن تصاویر از امام راحل و مقام معظم رهبری و با سر دادن شعارهای انقلابی با آرمانهای انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

راهپیمایی 22 بهمن قم

پوستر "زنده باد بهار"

با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در میدان شهدا و گفتگو با خبرنگاران، دهها نفر از راهپیمایان با حرکت در پشت سر وی شعارهای "بصیرت، بصیرت" سر دادند. همچنین این افراد با در دست داشتن پوسترهایی که بر روی آن شعار "زنده باد بهار" نقش بسته بود، شعارهایی در حمایت از رئیس جمهور و کاندیداتوری مشایی سر دادند.

تعدادی از دانشجویان نیز با لباس‌های متحد الشکل که بر روی آن تصاویر رهبر معظم انقلاب نقش بسته بود در راهپیمایی حضور یافتند.

انتقاد از واگذاری سیم کارت‌های رایتل

گروهی از طلاب حوزه علمیه نیز با تهیه طوماری در خصوص واگذاری سیم کارت‌های شرکت رایتل که امکان ارتباط تصویری را فراهم می‌کند آن را موجب افزایش فساد و از بین بردن حریم محرم و نامحرم دانستند و با چاپ استفتاء‌های مراجع تقلید در این خصوص و توریع آن در بین راهپیمایان نسبت به این اقدام اعتراض کردند.

در برگه‌های توزیع شده استفتائاتی از آیت الله مکارم شیرازی، نوری همدانی، علوی گرگانی و سبحانی به چشم می‌خورد که مراجع تقلید به جایز ندانستن این اقدام حکم داده بودند.

در مراسم سخنرانی رئیس مجلس در شبستان امام خمینی(ره) نیز با سر دادن شعارهایی از سوی عده ای که گویا از قبل ساماندهی شده بودند، اخلال بوجود آمد که در ‌‌نهایت لاریجانی سخنرانی خود را نیمه کاره‌‌ رها کرد

شعار علیه آل خلیفه و آل سعود

گروهی از بحرینی‌های مقیم قم نیز با در دست داشتن پرچم‌های بحرین، ایران و حزب الله لبنان، شعارهایی علیه آل خلیفه و آل سعود سر دادند.

مسیر راهپیمایی نیز توسط یک فروند بالگرد گلباران شد و مسیر راهپیمایی نیز توسط شهرداری قم با بنر‌ها و پرچم‌های جمهوری اسلامی تزئین شده بود.

بیشتر شعارهایی که طی مسیر راهپیمایی از بلندگو‌ها پخش می‌شد در خصوص لزوم وحدت سران قوا و مسئولان با یکدیگر و دعوت به تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب بود.

راهپیمایی 22 بهمن قم

در مراسم سخنرانی رئیس مجلس در شبستان امام خمینی(ره) نیز با سر دادن شعارهایی از سوی عده ای که گویا از قبل ساماندهی شده بودند، اخلال بوجود آمد که در ‌‌نهایت لاریجانی سخنرانی خود را نیمه کاره‌‌ رها کرد.

قبل از سخنرانی مراسم راهپیمایی روز 22 بهمن قطعنامه‌ای در ده بند قرائت شد که در بخشی از آن آمده بود، ملت شهیدپرور ایران اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام و تجلیل از جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های معزز شهدای گرانقدر و تجدید عهد و پیمان ناگسستنی خود با آرمان‌های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، رمز تداوم حرکت سرافرازانه انقلاب اسلامی و راه عبور پیروزمندانه از چالش‌ها و مشکلات فراروی کشور بویژه سناریوهای خصومت‌ورزی و کینه‌توزی دشمنان و در رأس آن شیطان بزرگ آمریکای جنایت کار را، تمسک به ولایت مطلقه فقیه و اطاعت از رهنمودهای خردمندانه و حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب دانسته و هرگونه تلاش و اقدامی که بخواهد اصل «فصل‌الخطاب بودن» منویات رهبری در جامعه و نظام اسلامی را خدشه‌دار سازد، شدیدا محکوم می‌نماید.

در بند دیگری از بیانیه آمده بود: ملت ولایتمدار و بیدار ایران اسلامی، اعمال تحریم‌های زنجیره‌ای یک‌جانبه و ظالمانه نظام سلطه و اردوگاه لیبرال سرمایه‌داری غرب به سرکردگی آمریکا را محکوم نموده و از مسئولان و کارگزاران نظام می‌خواهد تا با اتخاذ رویکرد اقتصاد مقاومتی و راهبرد جهادی در صحنه تولید ملی و به میدان آوردن کار و سرمایه ایرانی و اتکا به جوانان کارآفرین؛ سناریوی شیطانی دشمن را خنثی و آنرا به عرصه‌ای برای شکست و رسوایی نظام سلطه و بدخواهان انقلاب اسلامی تبدیل سازند

در بند دیگری از بیانیه آمده بود: ملت ولایتمدار و بیدار ایران اسلامی، اعمال تحریم‌های زنجیره‌ای یک‌جانبه و ظالمانه نظام سلطه و اردوگاه لیبرال سرمایه‌داری غرب به سرکردگی آمریکا را محکوم نموده و از مسئولان و کارگزاران نظام می‌خواهد تا با اتخاذ رویکرد اقتصاد مقاومتی و راهبرد جهادی در صحنه تولید ملی و به میدان آوردن کار و سرمایه ایرانی و اتکا به جوانان کارآفرین؛ سناریوی شیطانی دشمن را خنثی و آنرا به عرصه‌ای برای شکست و رسوایی نظام سلطه و بدخواهان انقلاب اسلامی تبدیل سازند.

راهپیمایی 22 بهمن قم

در بخشی از بیانیه به انتخابات ریاست جمهوری نیز اشاره شده و آمده بود: ملت مۆمن و بیدار ایران، با آگاهی از اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در سال 92، برگزاری ده‌ها انتخابات با شکوه و توأم با آزادی و آرامش را مظهر مردم سالاری دینی و از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانسته و ضمن تقبیح زمزمه‌های «انتخابات آزاد» بر لزوم هوشیاری ملی در برابر نقشه‌های پیچیده و فریبنده دشمن تأکید نموده و از نامزدهای تصدی ریاست جمهوری می‌خواهد در رقابت‌های انتخاباتی، ضمن رعایت موازین شرعی، اخلاقی و قانونی و نمایان ساختن قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود برای پاسخگویی به مردم و رهبری و توجه به الزامات دهه چهارم انقلاب، بسترهای انتخاباتی پرشور و حداکثری را فراهم ساخته و از هرگونه اقدامی که موجب سوء استفاده ضد انقلاب و خرسندی بیگانگان می‌شود، به شدت پرهیز نمایند.»

بخش سیاست تبیان

منبع : مهر