تبیان، دستیار زندگی
در حالی که شبکه بی بی سی فارسی همواره مدعی بی طرفی در ارائه اخبار و عملکرد مستقل و غیر ایدئولوژیک است، هیچ خبری در مورد راهپیمایی 22 بهمن مردم ایران ارائه نکرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بی‌بی‌سی و پوشش 22 بهمن


در حالی که شبکه بی بی سی فارسی همواره مدعی بی طرفی در ارائه اخبار و عملکرد مستقل و غیر ایدئولوژیک است، هیچ خبری در مورد راهپیمایی 22 بهمن مردم ایران ارائه نکرد.

22بهمن

با برگزاری راهپیمایی 22 بهمن از سوی مردم ایران بسیاری از رسانه های فارسی زبان خارج از کشور تلاش کردند برای حفظ چهره ای مستقل و کسب اعتماد مخاطبان هم که شده به ارائه خبر در این مورد بپردازند.

سایت رادیو فردا نیز در بخش عکس های خود به ارائه تصاویر مخابره شده از رسانه های داخل ایران در مورد راهپیمایی 22 بهمن پرداخت.

نکته جالب اما در این میان، عدم انتشار هیچ تصویر و خبری از راهپیمایی مردم از سوی سایت بی بی سی فارسی است.

بی بی سی فارسی بدون توجه به راهپیمایی های مردم در شهرهای ایران تنها به انتشار دو خبر در خصوص سخنرانی های محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران و علی لاریجانی رییس مجلس ایران مبادرت ورزید.

این شبکه با برجسته کردن خبر ناتمام ماندن سخنرانی علی لاریجانی در قم تلاش کرد راهپیمایی ایرانی ها را تحت الشعاع قرار دهد.

نکته جالب اما در این میان، عدم انتشار هیچ تصویر و خبری از راهپیمایی مردم از سوی سایت بی بی سی فارسی است

اعتراض عده ای در هنگام سخنرانی علی لاریجانی رییس مجلس ایران موجب شده تا بی بی سی فارسی خبر اول سایت خود را به این موضوع اختصاص دهد.

بی بی سی

در همین رابطه سایت خانه ملت نوشت: صبح امروز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در شهر مقدس قم چند نفر که مشخص بود از قبل سازماندهی شده اند، با برهم زدن سخنرانی دکتر لاریجانی سعی در ایجاد آشوب در مراسم باشکوه گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در حرم مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها کردند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنان خود در جمع مردم ابراز داشته: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تجلی شکست مستکبران، منحرفان و لیبرال‌ها است.

بخش ارتباطات تبیان

منبع : رسانه ایران