تبیان، دستیار زندگی
آیین اختتامیه کنگره ملی پیامبر اعظم با حضور وزیر ارشاد، نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام پناهیان، نادر طالب‌زاده و مجید مجیدی برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیین اختتامیه کنگره ملی پیامبر اعظم برگزار شد

کنگره ملی پیامبر اعظم (ص)

آیین اختتامیه کنگره ملی پیامبر اعظم با حضور وزیر ارشاد، نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام پناهیان، نادر طالب‌زاده و مجید مجیدی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، آیین اختامیه کنگره ملی پیامبر اعظم(ص) عصر روز دوشنبه شانزدهم بهمن‌ماه، با حضور حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام محمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، نادر طالب‌زاده مستندساز و مجید مجیدی کارگردان فیلم حضرت محمد(ص) در سالن همایش‌های دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که خدا در قرآن فرموده است که دشمنان هیچ ضرری به پیامبر(ص) نمی‌توانند وارد کنند و خدا حافظ قرآن و پیامبر (ص) است، گفت: انتظار داریم همه اهل هنر و فعالان فضای مجازی به زندگی پیامبر(ص) و احسن القصص قرآن بپردازند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز یکی از نمونه‌های رحمت را در عرصه اقتصاد که از اصل‌های سبک زندگی است، دانست و اظهار داشت: اصل اقتصاد مقاومتی بر دلسوزی و رحم نسبت به یکدیگر استوار است.

در ادامه حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان با اشاره به این‌که پیامبر اسلام برای دعوت به هر سطحی از اخلاق رسالت نیافته است، عنوان داشت: ایشان برای رواج کامل‌ترین اخلاق‌ها فرستاده شده است نه اخلاقی که در سطح کارگردانان سکولار سینما است، اگر این فیلم‌ها را خوب بدانیم پس باید از ابلیس به دلیل شش هزار سال عبادت تمجید کرد.

این گزارش می‌افزاید مجید مجیدی، کارگردان سنما، با اشاره به این‌که بحران جدی دنیا تبیین نشدن وجود تربیتی و اخلاقی حضرت رسول(ص) است، اظهار داشت: بسیاری از کمبودهای امروز بر اثر بی‌اخلاق بودن است و جامعه ما نیز از بی‌اخلاقی رنج می‌برد و اوج آن در مجلس شورای اسلامی دیروز رخ داد که با وجود توصیه رهبر معظم انقلاب بر وحدت، سخنانی برخلاف وحدت زده شد.

همچنین نادر طالب‌زاده، مستندساز سیما با مرور بر گفته مارک وبر مبنی بر این‌که «امروز تنها در تهران می‌توانیم به نقد هالیوود بپردازیم»، گفت: امروز ایران رهبری معنوی جهان را برعهده دارد و فرصت تاریخی در آن پیش آمده است به نحوی که اسلام امروز و دشواری‌های آن همچون ابتدای ظهور اسلام است.

گفتنی است حجت‌الاسلام محمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه را نیازمند اجرای سبک زندگی ائمه معصومین(ع) دانست و بیان داشت: این کنگره‌ها تاثیر در مدیریت دانش‌بنیان موقوفات و بقاع‌متبرکه دارد که باید این به‌روزرسانی با اندیشه‌های ائمه معصوم(ع) و پیامبر اسلام(ص) همراه شود.

همچنین مسابقه پیامکی بهترین جمله در توصیف مهربان بودن حضرت رسول(ص) در طول همایش برگزار و به برگزیدگان آن جوایزی اعطا شد.

در پایان از برگزیدگان این کنگره تقدیر به عمل آمد و به برخی کمک هزینه سفر به حج عمره و همچنین به برخی دیگر کمک هزینه سفر به عتبات عالیات هدیه شد.

تنظیم: هومن بهلولی