تبیان، دستیار زندگی
در این مطلب همراه ما باشید تا شما را از تازه ترین خبرها از دنیای دانش و تکنولوژی آگاه کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه‌هایی از دنیای دانش و فناوری


در این مطلب همراه ما باشید تا شما را از تازه ترین خبرها از دنیای دانش و تکنولوژی آگاه کنیم.

آخرین مطلب

خوشحال باشید! دیگر کنترل از راه دور تلویزیون را گم نخواهید کرد!

این مطلب یا خبر را باید یک خبر خوب برای کسانی دانست که همیشه کنترل از راه دور تلویزیون خانه‌اشان را گم می‌کنند! گروهی از طراحان و محققان، استیکر‌هایی (برچسب یا قطعات الصاق شونده) با قابلیت ارسال و دریافت امواج بلوتوث ساخته‌اند که با استفاده از آنها می‌توان اشیایی که احتمال گم شدن آنها وجود‌ دارد را ردیابی کرد.

خوشحال باشید! دیگر کنترل از راه دور تلویزیون را گم نخواهید کرد!‬

استیکر‌های مورد نظر با نام StickNFind به‌ اندازه یک سکه کوچک هستند و با استفاده از برنامه‌ای که برروی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود می‌توان از امکانات آنها بهره برد. این استیکر‌ها تا 100 فوت (حدودا 30 متر) برد دارند و باتری آنها نیز ظرفیت استفاده تا یک‌سال را دارد.

استفاده از این دستگاه بسیار آسان است. تنها کافیست یکی از همین افزودنی‌ها را به اشیایی که فکر می‌کنید به‌زودی گوشه گوشه خانه یا محیط کارتان را به دنبال آنها خواهید گشت وصل کنید تا با استفاده از برنامه مخصوص این استیکرها بتوانید جای دقیق آنها را ‌روی صفحه نمایش گوشی تلفن همراه خود ببینید.

تازه‌هایی از دنیای دانش و فناوری

بدین ترتیب شما می‌توانید متوجه شوید که چقدر از آنها فاصله دارید و علاوه بر این اگر هنگامی که دستگاهی که یکی از این استیکرها به آن متصل است را گم کردید، کافیست این شی را در گوشی‌همراه خود انتخاب ‌کنید و چراغ استیکر مورد نظر روشن شده و صدای مخصوصی از آن پخش می‌شود.

تازه‌هایی از دنیای دانش و فناوری

سازندگان این دستگاه می‌گویند این استیکرها برای پیدا‌کردن چمدانتان در فرودگاه هم کارایی دارند. با استفاده از قابلیت Find It در برنامه نصب شده بر روی گوشیتان، مشخص می‌کنید که چه شی‌ای را می‌خواهید ردیابی کنید و به‌عنوان مثال وقتی چمدان شما در رنج ذکر شده قرار بگیرد هشداری دریافت خواهید‌کرد بدین ترتیب به جای جستجو در بین چمدان‌ها می‌توانید منتظر باشید تا گوشی‌همراهتان شما را باخبر کند.

تازه‌هایی از دنیای دانش و فناوری

سازندگان در حال جمع‌آوری سرمایه‌ برای تولید انبوه این محصول هستند که پیش‌بینی می‌شود تا ماه مارس 2013 به بازار عرضه شود. خوشبختانه در‌حال حاضر 162 هزار دلار برای این محصول کمک جمع‌آوری شده که بیشتر از سقف درنظر گرفته‌شده 70 هزار دلاری برای این محصول است اگر چه همچنان تقریبا 38 روز دیگر برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها باقی مانده‌است.

گروهی از طراحان و محققان، استیکر‌هایی (برچسب یا قطعات الصاق شونده) با قابلیت ارسال و دریافت امواج بلوتوث ساخته‌اند که با استفاده از آنها می‌توان اشیایی که احتمال گم شدن آنها وجود‌ دارد را ردیابی کرد

قابلیت شارژ بی‌سیم این‌بار در داشبورد خودروهای تویوتا

شرکت خودروسازی تویوتا اولین سیستم شارژ بی‌سیم دستگاه‌های الکترونیکی را برای استفاده در خودروهای خود ارائه کرد. در تویوتا مدلAvalon Limited 2013 و همچنین مدلAvalon Hybrid Limited از تکنولوژی شارژ بی‌سیم Qi استفاده خواهد شد.

تازه‌هایی از دنیای دانش و فناوری

همانطورکه احتمالا آگاه هستید، Qi همان تکنولوژیست که درگوشی‌هایی مانند نوکیا لومیا 920وHTC 8X به کار رفته است و البته به طور دلخواه می‌تواند برای لومیا820، 810، و 822 هم مورد استفاده قرار گیرد.

قابلیت شارژ بی‌سیم این‌بار در داشبورد خودروهای تویوتا

اینکه شرکتی مانند تویوتا از این قابلیت در خودروهای خود استفاده کرده واقعا عالی است اما ظاهرا این تکنولوژی به صورت محدود عرضه خواهد شد چرا که از یک طرف فقط درخودروهای Avalon با قیمت بالاتر از 40000 دلار عرضه می‌شود و از طرفی دیگر برای دراختیار داشتن این تکنولوژی باید 1750دلار بیشتر بپردازید و البته خوشبختانه سیستم کنترل به وسیله رادار، سیستم جلوگیری از تصادف و سیستم خودکار نور بالا در چراغ خودرو را هم خواهید داشت.

قابلیت شارژ بی‌سیم این‌بار در داشبورد خودروهای تویوتا

نکته آخر اینکه بهتر بود تویوتا هم برای نمایش این قابلیت از گوشی‌ در تصاویر منتشر شده استفاده می‌کرد که به طور پیش فرض امکان استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم را داشته باشد.

حافظه های USB به هم چسبیده

حافظه های USB به هم چسبیده یک محصول ایده آل برای افرادی است که خیلی فراموشکار هستند، به خصوص در مورد جایی که اطلاعات و داده هایشان را ذخیره می کنند. پارتیشن بندی رنگی این محصول درست همان کاری را می کند که پارتیشن بندی فیزیکی آن انجام می دهد. یک سمت آن برای اطلاعات شخصی و طرف دیگرش برای کارهای اداری است. بسیار ساده اما کاملاً کاربردی! این محصول یکی از طرح های منتخب iF Concept Design سال 2011 می باشد که توسط Chung-Ping Lai ، Ming-Hong Yeh و Po-Ho Chen طراحی شده است.

حافظه های usb به هم چسبیده

حافظه های usb به هم چسبیده

ابزاری مناسب برای مطالعه بی دردسر نابینایان

این کانسپت با نام Snail یا حلزون، یک وسیله برای خواندن متون بریل برای نابینایان است که بر روی سطح پر از برآمدگی بریل به نرمی ابریشم کار می کند. این وسیله می تواند در همان زمانی که متون را می خواند آن را برای پخش مجدد در آینده، در خود ضبط کند و حتی دارای هدست بلوتوث نیز می باشد، بنابراین نابینایان می توانند بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران به خصوص در کتابخانه ها، بی هیچ مشکلی به کتاب ها گوش دهند. ویژگی هایی مانند شارژ کردن به واسطه حرکت کردن و خواندن حساس به فشار، این محصول را وسیله ای ایده آل برای کسانی ساخته است که علاقه زیادی به کتاب خواندن دارند.

ابزاری مناسب برای مطالعه بی دردسر نابینایان

ابزاری مناسب برای مطالعه بی دردسر نابینایان

تازه‌هایی از دنیای دانش و فناوری

تازه‌هایی از دنیای دانش و فناوری

دستکش مجهز به هندزفری بلوتوث!

در این هوای سرد زمستانی شاید یکی از سخت ترین کارها بیرون آوردن دست ها از جیب و پاسخ به تماس یا پیامک دریافتی تلفن همراه است. اما تکنولوژی همیشه راه حل های جذابی را در آستین دارد. شما وقتی بخواهید از راه دور به کسی اشاره کنید "با من تماس بگیر"، چه حرکتی را انجام می دهید؟ اکنون از همین حرکت برای پاسخ به موبایل تان استفاده کنید!

تازه‌هایی از دنیای دانش و فناوری

این دستکش تاچ علاوه بر اینکه به شما اجازه می‌دهد در روزهای سرد زمستانی بدون بیرون آوردنش با تلفن هوشمند لمسی تان کار کنید؛ این قابلیت را هم دارد که بتوانید با استفاده از میکروفون و گوشی تعبیه شده در شست و انگشت کوچک با بقیه صحبت کنید. قیمت این گجت بامزه 70 دلار آمریکاست.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: فارنت