Command Processor < Accessories < Windows افزودن گزینه Command Prompt به هر پوشه (در تمام ویندوزها) اگر به کار درCommand Prompt نیاز زیادی دارید می توانید به نحوی آن را فعال کنید که با راست کلیک کردن امکان دس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزودن گزینه Command Prompt به هر پوشه (در تمام ویندوزها)


اگر به کار درCommand Prompt نیاز زیادی دارید می توانید به نحوی آن را فعال کنید که با راست کلیک کردن امکان دسترسی به آن را داشته باشید . رجیستری را باز کنید. و کلید زیر را در آن بیابید .
یک زیر کلید با نام "Command" در کلید اصلی ایجاد کنید (بعنوان مثال [HKEY_CLASSES_ROOT/Directory/shell/Command] ).مقدار داخل کلید را برابر با عبارت متنی که مایلید در منو دیده شود قرار دهید .(به عنوان مثال Command prompt )
در زیر کلیدی که در فوق ایجاد کردید ، کلید دیگری با نامCommand ایجاد نمائید.( به عنوان مثال[HKEY_CLASSES_ROOT/.../Command/command]) . بسته به نوع سیستم عامل خود مقداری مطابق مقادیر زیر در نظر بگیرید:
در ویندوز95/98وME:
command.com /k cd "%1"
در ویندوز2000/NT/XP:
cmd.exe /k cd %1
 از رجیستری خارج شوید. برای اعمال تغییرات کافی است تا در یک پوشه راست کلیک کنید تا گزینه Command promptدیده شود .

Registry Settings :

System Key:  [HKEY_CLASSES_ROOT/Directory/shell]
Value Name:(Default)
Data Type: REG_SZ (String Value)

توجه :

تغییر در رجیستری می تواند سبب ایجاد مشکلات جدی در ویندوز شود و حتی در برخی مواقع کاربران را وادار به نصب مجدد سیستم عامل می کند.
از این رو به شما کاربر محترم توصیه می کنیم در صورتی که از توانایی و تجربه لازم و نیز اطلاعات کافی در خصوص ویندوز برخوردارنیستید، حتی الامکان از بکار بردن این دستورات خودداری نمائید. شایان ذکر است که ما هیچ تعهدی نسبت به رفع مشکلات حاصله نخواهیم داشت.