تبیان، دستیار زندگی
شش ابر رسانه آمریكایی، جریان اصلی رسانه‌ ها در جهان را در دست دارند و هدف اولیه آنها نیز سلطه ‌جویی اقتصادی است و نه اطّلاع ‌رسانی. این ابر رسانه‌ ها كه هر كدام دارای شبكه‌ های رادیویی، تلویزیونی، ماهواره‌ ای و ... هستند، به اشكال گوناگون تحت سلطه صهیونیس
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین غول‌های رسانه‌ای جهان


شش ابر رسانه آمریكایی، جریان اصلی رسانه‌ ها در جهان را در دست دارند و هدف اولیه آنها نیز سلطه ‌جویی اقتصادی است و نه اطّلاع ‌رسانی. این ابر رسانه‌ ها كه هر كدام دارای شبكه‌ های رادیویی، تلویزیونی، ماهواره‌ ای و ... هستند، به اشكال گوناگون تحت سلطه صهیونیست‌‌ ها قرار دارند.

غول رسانه ای

امروزه یکی از موضوعات مهم و دستیابی به سیطره ی جهانی "قدرت نرم" است. در این راستا رسانه های دیداری و شنیداری و مجازی و مطبوعات می تواند در پیشبرد این جنگ مورد استفاده قرار گیرند. در این روند، دیگر شاهد اعمال  تهدید وزور و اجبار نیستیم، بلكه راضی کردن افكار عمومی از طریق جنگ رسانه ای صورت می گیرد. باید توجه داشت که در راس این جنگ، آمریکا و اسراییل قرار دارند که با هدف سیطره ی جهانی این راه را در پیش گرفته اند.

اما آنچه که حائز اهمیت می باشد این مسئله است که تمامی شبكه ‌های تلویزیونی، ماهواره‌ ای و كابلی آمریكا تقریباً به وسیله شش غول رسانه ‌ای اداره می ‌شوند و با توجّه به اینكه این رسانه ‌های آمریكایی مخاطبان زیادی در سراسر جهان دارند و در واقع تمامی اخبار، اطّلاعات و برنامه‌ های سرگرم كننده مردم جهان از طریق این رسانه‌ های انحصاری تأمین می ‌شود، می‌توان اذعان داشت كه این غول‌ های رسانه ‌ای بر تمامی جهان مسلّط هستند. سیاست‌‌ های دولت آمریكا، مبنی بر كنترل نكردن صنعت ارتباطات، منجر به ادغام شركت ‌هایی در این كشور شد كه خود زمینه به وجود آمدن غول‌ های رسانه‌ ای را فراهم آورد. این غول رسانه‌ ای كه طیّ دهه 1990 م. به لحاظ گستردگی تقریباً سه برابر شدند، اكنون با سرعت بیشتری به رشد خود ادامه می ‌دهند.

تسلّط صهیونیست‌ها بر رسانه‌ها به شكل نامحسوسی تعیین‌ كننده سیاست خارجی ایالات متّحده است. صهیونیست‌ها با در اختیار داشتن كنترل رسانه‌ها، در واقع كنترل روح و ذهن كودكان آمریكایی را كه سازنده آتیه این كشور هستند، در دست دارند

بدین ترتیب شش ابر رسانه آمریكایی، جریان اصلی رسانه‌ ها در جهان را در دست دارند و هدف اولیه آنها نیز سلطه ‌جویی اقتصادی است و نه اطّلاع ‌رسانی. این ابر رسانه‌ ها كه هر كدام دارای شبكه‌ های رادیویی، تلویزیونی، ماهواره‌ ای و ... هستند، به اشكال گوناگون تحت سلطه صهیونیست‌‌ ها قرار دارند و در جهت پیشبرد اهداف صهیونیسم فعّالیت می‌ كنند. این شش غول رسانه‌ ای عبارتند از:

1ـ تایم وارنر AOL: تایم وارنر در حال حاضر بزرگ‌ترین غول رسانه‌ای جهان است؛ شركت AOL با خرید شركت تایم وارنر در سال 2000 م. به مبلغ 160 میلیارد دلار، این غول رسانه‌ای را به وجود آورد و استیو كییس غیریهودی به عنوان رئیس AOL تایم وارنر و جرالد لوین، رئیس یهودی تایم وارنر به عنوان مدیر اجرایی انتخاب شدند. این شركت عظیم بخش اصلی بازار فیلم، شبكه سی.ان.ان  (CNN)، اینترنت و رسانه‌های چاپی را قبضه كرده و بزرگ‌ترین انحصارجهانی در زمینه رسانه‌ای است.

غول رسانه ای

2ـ وایاكام: وایاكام دومین شركت بزرگ رسانه‌ای است كه مالك شبكه‌های تلویزیونی متعدّدی چون شبكه سراسری CBS آمریكاست. این شركت توسط یك یهودی به نام "سامنر ردستون" اداره می‌شود و فیلم‌های سینمایی این شركت توسط «پارامونت پیكچرز» به مدیریّت زنی یهودی به نام "شری لنسینگ" تولید می‌شود.

3ـ نیوز كورپوریشن: سومین شركت رسانه‌ای بزرگ آمریكا و متعلّق به مرد ثروتمند رسانه‌ای جهان‌ "رابرت مرداک" است كه به گرایش‌های راست گرایانه‌اش معروف است. این شركت علاوه بر ایالات متّحده در بسیاری از كشورهای جهان، از جمله انگلیس، استرالیا، كانادا، هند، هنگ‌كنگ، چین و ایتالیا نیز سرمایه‌گذاری‌های كلانی كرده و در همه جای دنیا صاحب شبكه‌های رادیویی و تلویزیونی متعدّدی است.

4ـ والت دیسنی: والت دیسنی بزرگ‌ترین شركت رسانه‌ای منحصراً سرگرم‌كننده آمریكا و جهان است كه یكی از بزرگ‌ترین شركت‌های رسانه‌ای و سرگرمی جهان به شمار می‌آید. "میخائیل ایزنر"، رئیس و مدیر اجرایی این شركت، نیز فردی یهودی است.

این شركت كه بسیاری از شنیدن نام آن به یاد كارتون‌های جذّاب و ملودرام سینمایی و تلویزیونی می‌‌افتند، مالك شبكه تلویزیونی ماهواره‌ای سراسری آمریكا (ABC) است كه نقش مۆثّری در انتشار اخبار و اطّلاع‌رسانی مردم آمریكا به عهده دارد

5ـ برتلزمان: برتلزمان از بزرگ‌ترین شركت‌های رسانه‌ای است كه سرمایه‌گذاران آن آمریكایی، اروپایی هستند و احاطه و گستره نفوذ این كمپانی در خارج از آمریكا، به ویژه اروپا در مقایسه با دیگر رسانه‌های آمریكایی به حدّی است كه برخی آن را كمپانی غیرآمریكایی قلمداد می‌كنند.خواهران معروف RTL كه مجموعه‌ای از شبكه‌های رادیویی و تلویزیونی و استودیوهای فیلم‌سازی هستند، متعلّق به این غول رسانه‌ای اروپایی، آمریكایی هستند.

سیاست‌‌ های دولت آمریكا، مبنی بر كنترل نكردن صنعت ارتباطات، منجر به ادغام شركت ‌هایی در این كشور شد كه خود زمینه به وجود آمدن غول‌ های رسانه‌ ای را فراهم آورد

6ـ جنرال الكتریک: از قدیمی‌ترین شركت‌های بزرگ آمریكاست كه سابقه آن حتّی به پیش از اختراع رادیو و تلویزیون می‌رسد. جنرال الكتریك در اوایل سال 2001 م. بخش‌هایی از شبكه‌های تلویزیونی خود را با بخش‌هایی از شركت عظیم «مایكروسافت» ادغام كرد و نظارت و سرپرستی آنها را به عهده گرفت و همچنین به تازگی با شركت رسانه‌ای «ویوندی یونیورسال» صاحب شركت فیلم‌سازی مشهور یونیورسال به توافق رسیده است تا با بخش‌های بزرگی از این شركت عظیم فرانسوی كه از سه سال پیش دچار مشكلات مالی فراوان شده است، ادغام شود.

از آنجا كه تمامی پست‌های اجرایی و مهم در شبكه‌ ها و رسانه‌های متعلّق به این غول‌ های رسانه‌ ای در اختیار صهیونیست‌ ها است، تسلّط صهیونیست‌‌ها بر رسانه‌های جمعی آمریكا، مهم‌ترین حقیقت زندگی، نه فقط در آمریكا، بلكه در سراسر جهان است.

تسلّط صهیونیست‌ها بر رسانه‌ها به شكل نامحسوسی تعیین‌ كننده سیاست خارجی ایالات متّحده است. صهیونیست‌ها با در اختیار داشتن كنترل رسانه‌ها، در واقع كنترل روح و ذهن كودكان آمریكایی را كه سازنده آتیه این كشور هستند، در دست دارند.

فرآوری : آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: موعود / پایگاه خبری میهن