تبیان، دستیار زندگی
احتمالا بیشتر شما از گجت‌هایی که هم‌اکنون در بازار موجودند، راضی هستید. تلفن‌های هوشمند تقریبا هر کاری را می‌توانند انجام دهند، خودروها تقریبا بدون نیاز به ما رانندگی می‌کنند و بازی‌های کامپیوتری هیچ‌گاه تا این اندازه جذاب نبوده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گجت های خارق‌العاده‌ی 2013


احتمالا بیشتر شما از گجت‌هایی که هم‌اکنون در بازار موجودند، راضی هستید. تلفن‌های هوشمند تقریبا هر کاری را می‌توانند انجام دهند، خودروها تقریبا بدون نیاز به ما رانندگی می‌کنند و بازی‌های کامپیوتری هیچ‌گاه تا این اندازه جذاب نبوده‌اند. اما آیا این وضع می‌تواند بهتر شود؟ و اگر بله تا چه اندازه؟

جواب این پرسش به شما بستگی دارد! اگر هنوز نامه‌هایتان را روی کاغذ می‌نویسید، احتمالا به این پرسش اهمیت نمی‌دهید. اما همین که در حال خواندن این پست هستید، به این معنا است که می‌خواهید بدانید سال آینده با چه گجت‌هایی سرگرم خواهید شد. البته مطالب این پست براساس حدس و گمان است، اما همین خود بخشی از لذت ماجراست. و اما لیست 10 گجتی که به احتمال زیاد سال آینده لحظات شما را شیرین خواهد کرد:

اکس‌باکس 720

آخرین اخبار درباره کنسول بازی مایکروسافت که فعلا اکس‌باکس 720 یا اکس‌باکس لوپ نامیده می‌شود، این است که تراشه‌های آن در حال تولید هستند و توسعه‌دهندگان با تمام توان بر روی عنوان‌های جدید بازی ها کار می‌کنند. این کنسول به احتمال باید تعطیلات کریسمس 2013 به بازار عرضه شود.

شایعاتی که این دستگاه را نسخه ارتقا یافته اکس‌باکس 360 می‌دانند بی‌اساس هستند، همچنین شایعاتی که معتقدند دستگاه با سیستم‌عامل ویندوز کار خواهد کرد. به رغم تمایل شرکت مایکروسافت به جذب بازی‌کنان تفننی و تمرکز بر بازی‌های حرکتی، اکس‌باکس بعدی احتمالا خوره‌های بازی را هم جذب خواهد کرد.

گجت‌های خارق‌العاده‌ی 2013

پلی‌استیشن 4

تاریخ کنسول‌های بازی ویدیویی با نسل‌های مختلف نگاشته می‌شود. با اوضاع فعلی به نظر می‌رسد با نسلی بسیار کهنسال طرف هستیم. نینتندو با عرضه Wii U امسال از رقبا جلو افتاد، اما هنوز باید صبر کرد تا مشخص شود دستگاه آ‌نها در رقابت با نسل جدید کنسول‌های سونی و مایکروسافت چه خواهد کرد. سونی به پشتیبانی تمام و کمال از کنسول‌هایش مشهور است. هنوز هم می‌توان پلی‌استیشن 2 را از مغازه‌ها خرید، در حالی که یک دهه از عمر آن می‌گذرد.

گجت‌های خارق‌العاده‌ی 2013

بلک‌بری 10

شرکت RIM به رغم وعده‌های داده شده، نتوانست بلک‌بری 10 را در سال 2012 عرضه کند و این ناراحتی بسیاری را برای طرفداران این برند ایجاد کرد. سازنده تلفن‌های هوشمند بلک‌بری اعلام کرده است که قصد دارد نسخه 10 سیستم‌عاملش را در ژانویه عرضه کند.

گجت‌های خارق‌العاده‌ی 2013

RIM جایگاهش را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند در دنیا از دست داده و به بسیار از قافله اپل و اندروید عقب مانده است.

مایکروسافت سرفیس پرو

چندی پیش‌تر سرفیس RT به عنوان یک تبلت/نوت‌بوک عرضه شد، اما مدل پرو، نسخه کامل ویندوز 8 را خواهد داشت و از تمام برنامه‌های ویندوز 7 نیز پشتیبانی خواهد کرد. این دستگاه با یک پردازنده Core i5 اینتل عرضه خواهد شد و صفحه‌نمایش آن از لمس همزمان 10 انگشت و همین‌طور قلم پشتیبانی خواهد کرد. نتیجه می‌تواند یک تبلت و یک لپ‌تاپ را در قالب یک دستگاه جمع کند و آن‌قدر قدرتمند است که با قیمتی معادل 900 دلار عرضه خواهد شد. گفته می‌شود که این محصول از ژانویه به بازار عرضه خواهد شد.

احتمالا بیشتر شما از گجت‌هایی که هم‌اکنون در بازار موجودند، راضی هستید. تلفن‌های هوشمند تقریبا هر کاری را می‌توانند انجام دهند، خودروها تقریبا بدون نیاز به ما رانندگی می‌کنند و بازی‌های کامپیوتری هیچ‌گاه تا این اندازه جذاب نبوده‌اند. اما آیا این وضع می‌تواند بهتر شود؟ و اگر بله تا چه اندازه؟

تلفن آمازون

آمازون اشتیاق بازار برای تبلت‌ها را با نواده‌های کیندل پاسخ داد و اکنون به دنیای تلفن‌های هوشمند چشم دوخته است.

در ادامه فلسفه‌های کیندل، تلفن آمازون به لحاظ یکپارچه‌سازی نرم‌افزاری بسیار قدرتمند ظاهر خواهد شد، اما به لحاظ فناوری‌های پیشرفته حرفی برای گفتن نخواهد داشت. آمازون نفوذ و گسترش اختاپوسی‌اش در تمام حوزه‌های تفریحات و سرگرمی را به کار خواهد برد تا این تلفن را به ابزاری منطقی و مناسب برای افرادی تبدیل کند که پیش از این در دامش افتاده‌اند. این محصول را به احتمال زیاد در تابستان 2013 خواهید دید.

گجت‌های خارق‌العاده‌ی 2013

عینک‌های واقعیت افزوده

به گفته برخی متخصصان فناوری، این محصولات علمی تخیلی تا اواسط 2013 رنگ واقعیت به خود خواهند گرفت. گوگل و Vuzix روی مدل‌هایی کار می‌کنند که شبیه هدست‌ها هستند و تصویری را در جلوی چشم کاربر به نمایش در می‌آورند.

لایف‌بوک 2013 فوجیتسو

لایف‌بوک 2013 فوجیتسو گجتی مفهومی است که توسط پراشانت چاندرا (Prashant Chandra) طراحی شده است. این نتیجه مسابقه‌ای است که شرکت در سال 2011 برگزار کرد. این گجت تغییر شکل‌دهنده ترکیبی از یک دوربین، تلفن هوشمند و یک تبلت خواهد بود که هر یک از این بخش‌ها می‌توانند جدا شده و به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرند. هر بخش پردازنده اختصاصی خود را دارد و همه آن‌ها می‌توانند با سیستم‌عامل واحدی کار کنند. هیچ کس مطمئن نیست که فوجیتسو چنین محصولی را تولید خواهد کرد یا خیر، اما بسیار از مردم آرزو دارند که این اتفاق بیفتد.

گجت‌های خارق‌العاده‌ی 2013

هیروکو، ماشین تاشو MIT

به نظر می‌رسد که موسسه فناوری ماساچوست یا همان MIT هیروکو را در اروپا و بخش خاصی از بازار آمریکا عرضه کند. این ماشین می‌تواند تا شده و فضای کمتری اشغال کند به گونه‌ای که سه دستگاه از آن‌ها را می‌توان در یک فضای پارک معمولی جا داد.

پنجره جلویی هیروکو درب ورودی خودرو نیز هست و این به راننده اجازه می‌دهد که خودرو را عمود بر خیابان پارک کرده و مستقیما بر روی پیاده‌رو قدم بگذارد. چرخ‌های روبوتی آن امکان دور زدن در فضاهای کوچک را فراهم می‌آورند و فرمان آن یک پنل LCD واید است. هیروکو در حال حاضر بردی 75 مایلی (120,7 کیلومتر) دارد و به نظر می‌رسد از ابتدا برای خیابان‌های مملو از جمعیت اروپایی طراحی شده است.

گجت‌های خارق‌العاده‌ی 2013

تلفن‌های هوشمند قابل انعطاف

وقتی مد با فناوری ترکیب شود، نتایج خوبی به دست خواهد آمد. این ممکن است اتفاقی باشد که با ظهور تلفن‌های هوشمند دارای صفحه انعطاف‌پذیر رخ خواهد داد. سامسونگ پیش از این فناوری‌های صفحه‌نمایش مبتنی بر OLED خود را معرفی کرده است، بنابراین چنین فناوری اکنون وجود دارد و می‌تواند در دستان ما باشد، یا دور مچ‌مان بسته شود. چنین محصولی در سال 2013 ممکن است Galaxy Skin  نامیده شود و تقریبا هر انتظاری که از یک تلفن هوشمند دارید را برآورده می‌کند.

گجت‌های خارق‌العاده‌ی 2013

EcoXpro اسپیکر و کیس ضد آب برای گوشی‌های هوشمند

EcoXpro یک اسپیکر ضد آب است که درون آب هم می‌توان با آن به موسیقی گوش داد. این اسپیکر به گونه ای طراحی شده است که می‌توان گوشی هوشمند خود را اعم از آیفون، اندرویدی یا ویندوز فونی و یا هر دستگاه پخش موزیک را در درون آن قرار داد و به کمک پورت 3,5 میلی متری آن را به کیس متصل و حتی درون آب هم از موسیقی لذت برد.

گجت‌های خارق‌العاده‌ی 2013

فرآوری:محسن مرادی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:آی تی بلاگ،شبکه هوشمند