تبیان، دستیار زندگی
خرید یا اجاره یک خانه مناسب اگر نگوییم همیشه، ولی در اغلب مواقع بسیار سخت و البته خسته‏ کننده است. نظر شما چیست؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه خانه ایده‌آل خود را برای زندگی بیابیم؟


خرید یا اجاره یک خانه مناسب اگر نگوییم همیشه، ولی در اغلب مواقع بسیار سخت و البته خسته ‏کننده است. نظر شما چیست؟


سختی‌های پیدا كردن چهاردیواری!

شما با همه تفاوت دارید! شما خودتان هستید و رویاها، خواسته‌ها، نیازها و توقعاتی دارید که با والدین، دوستان و آشنایان شما متفاوت است و مخصوص به خودتان است. تنها کافیست تعدادی از مهم‌ترین پارامترها و نکات مهمی را که هنگام خرید خانه باید آن‌ها را مد نظر داشته باشید را بدانید که ما آن‌ها را برای شما در این مطلب به طور خلاصه مطرح کرده‌ایم. با ما همراه باشید:

موقعیت مکانی خانه از مهم‌ترین مسائل برای خرید یا اجاره منزل است. پس در ابتدا این مورد را بررسی می‌كنیم.

خانه های موجود در حومه شهر و شهرک‌های حاشیه شهر

مزایا: اغلب خانه‌هایی که در این موقعیت‌های مکانی یعنی در حومه شهر و شهرک‌های حاشیه شهر وجود دارد نسبت به خانه‏های داخل شهرهای بزرگ، دارای قیمت بسیار مناسب‌تری هستند و می‌توان با هزینه‏ای که با آن نمی‌توان در داخل شهر خانه‏ای خرید یا خانه‏ای بسیار کوچک را می‌توان خریداری کرد، می‌توان در حومه شهر خانه‏ای نسبتاً بزرگ و مناسب خریداری کرد.

معایب: اغلب افرادی که در حومه شهر زندگی می‌کنند، برای رسیدن به محل کار خود در شهر اصلی با مشکل بزرگ ترافیک مواجه هستند. هم چنین در شهرک‌های نوساز و نوپا، افراد با مشکل کمبود امکانات رفاهی و مراکز تفریحی از قبیل کتابخانه، شهربازی، فروشگاه‌ها و ... مواجه هستند.

خانه‏های شهری

مزایا: خانه‏های موجود در شهرهای بزرگ از نظر نزدیکی به امکانات تفریحی، رفاهی و آموزشی از قبیل سینماها، فروشگاه‌ها، کتابخانه‌ها و ... از موقعیت بسیار خوبی برخوردارند و افراد برای رسیدن به محل کار خود راه‏های متعددی پیش رو دارند که می‌توانند راحت‌ترین و سریع‌ترین آن‌ها را با توجه به شرایط مکانی خود انتخاب کنند.

معایب: بالا بودن قیمت خانه، شلوغی و سر و صدای زیاد و هزار و یک مشکل دیگر از مهم‌ترین معایب زندگی در شهرهای بزرگ است.

ممکن است مشتری اول آخر خانه‏های موجود در خیابان‌های شلوغ خودتان باشید! زیرا این خانه‌ها به سختی فروش می‌روند و همچنین اگر اتاق‌ها در قسمت جلوی خانه باشد، باید قید خواب با آرامش را جز در ساعات محدودی از شبانه روز بزنید!

خانه‏های موجود در خیابان‌های شلوغ

مزایا: اغلب خانه‏های موجود در خیابان‌های پر رفت و آمد و شلوغ دارای قیمت مناسب‌تری هستند و اگر آلودگی صوتی برایتان چندان مهم نیست و می‏توانید با آن کنار بیایید، پس می‌توانید روی خرید یک خانه خوب با قیمتی مناسب‌تر در این خیابان‌ها هم حساب کنید و سپس مشکل آلودگی صوتی را در خانه با انجام اقداماتی، مقداری تعدیل و کمتر سازید.

معایب: ممکن است مشتری اول آخر خانه‏های موجود در خیابان‌های شلوغ خودتان باشید! زیرا این خانه‌ها به سختی فروش می‌روند و همچنین اگر اتاق‌ها در قسمت جلوی خانه باشد، باید قید خواب با آرامش را جز در ساعات محدودی از شبانه روز بزنید!

سبک خانه

خانه‏های پر واحد با حیاطی بزرگ

مزایا: این خانه‌ها برای افرادی که بچه دارند مناسب است.

معایب: حریم شخصی در این خانه‌ها معمولاً کمتر است و همسایگان می‌توانند در مورد شما بیشتر بدانند.

ویژگی‌های قابل ملاحظه داخل خانه

سختی‌های پیدا كردن چهاردیواری!

تعداد اتاق خواب

تعداد اتاق خواب‌ها بستگی به تعداد افراد خانواده دارد، اما وجود حداقل دو اتاق خواب در خانه لازم است، حتی برای زوج‌های جوان، زیرا ممکن است در آینده‏ای نزدیک قصد داشته باشند که فرزندی را به دنیا آورند. اما اگر بودجه شما اجازه نمی‌داد که خانه‏ای خریداری کنید که به تعداد فرزندان شما اتاق خواب ندارد، از خرید خانه منصرف نشوید و اتاق خوابی را به صورت اشتراکی در اختیار فرزندان قرار دهید.

بیش از یک سرویس بهداشتی در خانه

این ویژگی چندان ضروری نیست و وجود یک سرویس بهداشتی در خانه کفایت می‌کند، اما به هر حال وجود بیش از یک سرویس بهداشتی در خانه معایب و مزایای خاص خود را دارد.

وجود اتاق اضافی در خانه

وجود اتاق اضافه در خانه بسیار مفید است و می‌توان از آن به عنوان اتاق کار، اتاق بازی کودک، سینمای خانوادگی و ... استفاده کرد، اما این را هم فراموش نکنید که وجودش سبب می‌شود قیمت خانه نیز بالا رود.

دو نکته

• اگر فرزند مدرسه‏ای دارید باید به مدارس اطراف خانه نیز توجه کنید و ببینید آیا مسیر مدارس خوب، به خانه‏ای که قرار است بخرید نزدیک است یا خیر.

• بررسی وضعیت لوله کشی‌ها، برق کشی‌ها و سیستم‌های گرمایش و سرمایش هم از ضروریات خرید یک منزل است.


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: taksetareh

مطالب مرتبط:

آشنایی با اصطلاحات ملكی

دریافت سند ملک از طریق اینترنت

باشگاه کاربران در شبکه اجتماعی

باشگاه کاربران در سامانه تبلاگ

باشگاه کاربران در ثبت مطالب

باشگاه کاربران در انجمن