تبیان، دستیار زندگی
خودروی ژیان در حالی سال آینده میلادی به بازار می آید که سال ها در ایران طرفداران خاص خود را داشته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشت ژیان در سال 2014


خودروی ژیان در حالی سال آینده میلادی به بازار می آید که سال ها در ایران طرفداران خاص خود را داشته‌است.

بازگشت ژیان در سال 2014

مجله آلمانی اتوبیلد خبرداده سیتروئن قصد دارد نسل تازه‌ای از مدل 2CV (در ایران ژیان) را در سال 2014 به بازار عرضه کند.

به گفته این هفته‌نامه پروژه ژیان قرن بیست و یکم با کد «E3 اسنشال» براساس پلتفرم  سیتروئن C4 و با الهام از کانسپت سی-کاکتوس در حال ساخت است. سیتروئن کانسپت سی-کاکتوس را در سال 2007 ساخته است.

بازگشت ژیان در سال 2014

براساس اطلاعات منتشر شده از طرف اتوبیلد دو موتور 82 و 100 اسب بخاری بنزینی و یک موتور 92 اسب بخاری دیزل برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

علاقه سیتروئن به احیای مدل ژیان برکسی پوشیده نیست. شایعه ساخت مدل جدیدی از این خودروی مشهور سال‌ها است توسط منابع مختلف خبری مطرح شده است. سیتروئن در چند سال گذشته با‌عرضه سری DS برداشت مدرنی از طراحی و ساخت خودرو  داشته و این هویت تازه با استقبال خوبی از سوی بازار روبرو شده است.

عدم تولید ژیان جدید با وجود اخبار و شایعه‌های سال‌های اخیر باور عرضه دوباره این مدل را مشکل کرده است. برای درست بودن این شایعه باید تا نمایشگاه فرانکفورت در شهریور آینده صبر کرد

با این حال کارخانه فرانسوی با نگاهی به موفقیت فولکس‌واگن بیتل، مینی جدید و فیات 500 فرصت را برای عرضه مدلی با الهام از گذشته سیتروئن مهیا می‌بیند.

بازگشت ژیان در سال 2014

زمزمه ساخت ژیان برای اولین بار در سال 2007 و در مقاله‌ای در مجله اتواکسپرس، خواهرخوانده انگلیسی مجله اتوبیلد مطرح شد  و طرحی براساس یک طرح تحقیقاتی که در سال 2005 انجام شده بود هم برای خودرو به نمایش درآمد.

بازگشت ژیان در سال 2014

در سپتامبر 2009 سیتروئن کانسپت ریولت (Revolte) را با الهام از مدل 2CV رونمایی کرد  و دوباره بازار شایعه عرضه ژیان جدید داغ شد. اما تولید این مدل هرگز به طور رسمی تأیید نشد تا چند ماه گذشته که دوباره بازار شایعه‌ها درباره عزم جدید سیتروئن برای عرضه ژیان در رسانه‌ها مطرح شد.

بازگشت ژیان در سال 2014

سیتروئن مدل 2CV را از سال 1948 تا سال 1990 با تغییرات اندکی در ظاهر خودرو به بازار عرضه کرد. در طول 48 سال این کارخانه سه میلیون 872 هزار و 583 دستگاه از این مدل فروخت و ژیان به یکی از نماد‌های خودروسازی فرانسه و جهان تبدیل شد.

بازگشت ژیان در سال 2014

اتوبیلد می‌گوید ژیان جدید با قیمت پایه حدود 16 هزار یورو، حدود دو هزار یورو از مدل C4 ارزانتر خواهد بود.

عدم تولید ژیان جدید با وجود اخبار و شایعه‌های سال‌های اخیر باور عرضه دوباره این مدل را مشکل کرده است. برای درست بودن این شایعه باید تا نمایشگاه فرانکفورت در شهریور آینده صبر کرد. زمانی که اتوبیلد اعلام کرده است سیتروئن نمونه‌ای از این خودرو را به نمایش خواهد گذاشت.

بازگشت ژیان در سال 2014

بازگشت ژیان در سال 2014

فرآوری:محسن مرادی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: khodroreview ، cartype