تبیان، دستیار زندگی
محققان دانشگاه کمبریج قرصی را از گوجه فرنگی تهیه کرده‌اند که مصرف روزانه آن می تواند حمله قلبی را قطع کرده، جریان خون را بهبود بخشد و سلامت شریانها را حفظ کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قرص گوجه‌فرنگی تولید شد!


محققان دانشگاه کمبریج قرصی را از گوجه فرنگی تهیه کرده‌اند که مصرف روزانه آن می تواند حمله قلبی را قطع کرده، جریان خون را بهبود بخشد و سلامت شریانها را حفظ کند.

روز سه کیلو گوجه فرنگی بخورید

شاید خوردن روزی 3 کیلو گوجه فرنگی برای هیچ کس مقدور و خوشایند نباشد، اما محققان اخیرا اقدام به تولید نوعی دارو کرده اند که براساس اظهارات آنها می تواند مانع حملات قلبی شود.

این دارو دوره اولیه آزمایشی خود را پشت سر گذاشته، اما محققان درنظر دارند آزمایشهای بیشتری روی آن انجام دهند تا تأثیر آن در کاهش تعداد سکته ها و حملات قلبی مشخص شود.

قرص گوجه‌فرنگی تولید شد!

قرص آترونون در قالب کپسول دربرگیرنده ماده شیمایی لیکوپن است که در پوست گوجه فرنگی یافت می شود. مصرف روزانه این قرص دارای ماده شیمیایی لیکوپن است که موجب قرمز شدن گوجه فرنگی می شود و می تواند رسوبهای چربی را در شریانها باز کند.

تحقیقات دانشگاه کمبریج نشان می دهد که این کپسول جریان خونی را بهبود بخشیده و رگها را در بیمارانی که سابقه بیماری قلبی دارند مورد حفاظت قرار می دهد.

هر کدام از این قرص ها معادل خوردن 3 کیلوگرم گوجه فرنگی رسیده است. تحقیقات نشان می دهد که سبک تغذیه مدیترانه ای که سرشار از گوجه فرنگی، ماهی، سبزیجات، آجیل و روغن زیتون است تاحد زیادی در کاهش کلسترول نقش داشته و به پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی کمک می کند

دانشمندان اعتقاد دارند که قرص می تواند صدمه ایجاد شده به واسطه بیماری قلبی را محدود کند و به کاهش تعداد 49 هزار مرگ و میری که سالانه در حملات قلبی شکل می گیرد کمک کند.

محققان همچنین ابراز امیدواری کرده اند که مزایای استفاده از این ماده شیمیایی در قالب این کپسول ها می تواند به افراد مبتلا به آرتروز و دیابت کمک کرده و پیشرفت سرطان را آهسته تر کند.

دکتر آیان ویکینسون مدیر بخش آزمایشهای بالینی دانشگاه کمبریج

::دکتر آیان ویکینسون مدیر بخش آزمایشهای بالینی دانشگاه کمبریج::

هر کدام از این قرصها معادل خوردن 3 کیلوگرم گوجه فرنگی رسیده است. تحقیقات نشان می دهد که سبک تغذیه مدیترانه ای که سرشار از گوجه فرنگی، ماهی، سبزیجات، آجیل و روغن زیتون است تاحد زیادی در کاهش کلسترول نقش داشته و به پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی کمک می کند.

دکتر آیان ویکینسون مدیر بخش آزمایشهای بالینی دانشگاه کمبریج اظهار داشت: این نتایج به صورت بالقوه مهم هستند اما باید تحقیقات بیشتری در رابطه با تأثیر این قرصها در کاهش تعداد حملات قلبی و سکته انجام شود.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: مهرنیوز