تبیان، دستیار زندگی
ولادیمرریناك داور اسلواكیایی روز جمعه 16 خرداد ماه به تهران خواهد آمد وهمراه دو داورهموطن خود درهتل المپیك مستقر خواهند شد. پیش از این رسم بود  داوران خارجی در هتل لاله اسكان می یافتند ، اما این بار اداره سازمان لیگ ح...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرادی داور

چهارم دربی

ولادیمرریناك داور اسلواكیایی روز جمعه 16 خرداد ماه به تهران خواهد آمد وهمراه دو داورهموطن خود درهتل المپیك مستقر خواهند شد.

پیش از این رسم بود  داوران خارجی در هتل لاله اسكان می یافتند ، اما این بار اداره سازمان لیگ حرفه ای بر حضور تیم داوری بازی پرسپولیس و استقلال در هتل المپیك كه اتفاقا به ورزشگاه آزادی هم نزدیكتر است استوار می باشد .

به گزارش خبر گزاری ورز ش ایران وطبق قوانین فیفا داوران خارجی مجاز هستند تا 4روزدر كشور میزبان حضور داشته وحقوقی معادل روزی 500 دلار برای داور وسط و350 دلار برای كمك داوران دریافت كنند.

بنابراین ریناك تا روز 20 خرداد ماه می تواند در ایران بماند ودرغیراین صورت پول 4روز را می گیرد وزودتر به كشورش باز خواهد گشت.

درمورد سوابق این داور جوان كه سوابق بین المللی كمتری نسبت به میشل لوبوس برخوردار است،  اینكه وی در لیست داوران رسمی فیفا قرار داشته وجزو جامعه داوران ممتازكشور خود است .

وی چند سالی است كه از جانب یوفا اجازه قضاوت های مهم اروپایی را دریافت داشته تا اینكه اخیراً چند بازی از مرحله مقدماتی جام باشگاهها اروپا ورقابت های جام ملتهای این قاره را سوت زده است .

فدراسیون فوتبال اسلواكی در پاسخ به در خواست فدراسیون فوتبال ایران برای اعزام یك داور توانا جهت قضاوت بازی 18  خرداد بین پرسپولیس واستقلال صراحتا عنوان داشته ریناك گر چه چهره چندان آشنایی در جامع بین المللی محسوب نمی شود،  اما بعضا دیدارهای حساسی را قضاوت كرده و از عهده اكثر آنها به خوبی بر آمده است .

اما درمورد داورچهارم كه تعیین آن برعهده كمیته داوران بوده و هنوز هیچ اعلام رسمی در این زمینه صورت نگرفته به نظر می رسد از بین مسعود مرادی ، علی خسرو ی وجلال مرادی یك نفر در نظر گرفته شود.

گرچه احتمالاً مسعود مرادی كه قضاوت جام كنفدراسیون ها را تا چند وقت دیگر بر عهده دارد به زبان انگلیسی تسلط خوبی دارد وتاكنون كمك چهارم این دیدار با قضاوت داوران خارجی نبوده است (علی خسروی وجلال مرادی قبلا چنین وضعیتی را امتحان كرده اند) شانس بیشتری نسبت به سایر داوران ایرانی دارد .