تبیان، دستیار زندگی
Login and Authentication < Windows مخفی کردن نام آخرین کاربری که در سیستمloginکرده (در تمام ویندوز ها ) ازا ین تنظیمات برای خالی کردن کادرUsernameصفحهLogin استفاده می شود .و به این ترتیب افرادی که بعد از شما در پشت س...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مخفی کردن نام آخرین کاربری که در سیستمloginکرده (در تمام ویندوز ها )


ازاین تنظیمات برای خالی کردن کادرUsernameصفحهLogin استفاده می شود .و به این ترتیب افرادی که بعد از شما در پشت سیستم می نشینند متوجه نخواهند شد که شما قبلا با آن سیستم کار کرده اید .
رجیستری را باز کنید. و مطابق با نوع سیستم عامل خود کلید زیر را در آن بیابید .
ویندوز98وME:
کلید [HKEY_LOCAL_MACHINE/Network/Logon]را باز کرده و مقدارStringجدیدی با نام"DontShowLastUser"  ایجاد کرده و مقدار آن را برابر "1" قرار دهید تا نام آخرین کاربر مخفی شود.
ویندوز2000 و XP:
کلید  [HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/System]را باز کرده و مقدارStringجدیدی با نام"DontDisplayLastUserName"  ایجاد کرده و مقدار آن را برابر "1" قرار دهید تا نام آخرین کاربر مخفی شود.
ویندوزNT:
کلید  [HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows NT/CurrentVersion/Winlogon]را باز کرده و مقدارStringجدیدی با نام"DontDisplayLastUserName"  ایجاد کرده و مقدار آن را برابر "1" قرار دهید تا نام آخرین کاربر مخفی شود.

برای اعمال تغییرات از رجیستری خارج شده و سیستم را مجددا راه اندازی نمائید.

Registry Settings :

System Key:[HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/
System]
Value Name:
  DontDisplayLastUserName
Data Type:REG_SZ (String Value)
Value Data :(1 = remove username, 0 = display username)

توجه :

تغییر در رجیستری می تواند سبب ایجاد مشکلات جدی در ویندوز شود و حتی در برخی مواقع کاربران را وادار به نصب مجدد سیستم عامل می کند.
از این رو به شما کاربر محترم توصیه می کنیم در صورتی که از توانایی و تجربه لازم و نیز اطلاعات کافی در خصوص ویندوز برخوردارنیستید، حتی الامکان از بکار بردن این دستورات خودداری نمائید. شایان ذکر است که ما هیچ تعهدی نسبت به رفع مشکلات حاصله نخواهیم داشت.