تبیان، دستیار زندگی
ویژه‌نامه آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی با محوریت زندگینامه و آثار وی در سایت مۆسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان و یادی از آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی

ویژه نامه آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی

ویژه‌نامه آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی با محوریت زندگینامه و آثار وی در سایت مۆسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی، ویژه‌نامه آیت‌الله مجتبی تهرانی با سرفصل‌هایی همچون حیات طیبه، همه این سال‌ها می‌آید جلوی چشمم، پاك‌كن گناه، شكارچی باحوصله، همچنین منابع موجود در كتابخانه تبیان نوشته مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی در سایت تبیان منتشر شد.

همچنین پیام تسلیت تنی چند از علما و بزرگان، تصاویر، كلیپ‌ها و ره‌توشه‌هایی از آیت الله مجتبی تهرانی(گنجینه صوتی تبیان) از دیگر سرفصل‌های این ویژه‌نامه به شمار می‌رود.

در بخش منابع موجود در كتابخانه تبیان از حضرت آیت‌الله تهرانی، منابعی همچون آثار فردى و اجتماعى ایمان، راه‌های درمان غیبت، دروغ، پیامدهای زشت غیبت و اختلاف در عدد و ترتیب منازل سلوك وجود دارد.

همچنین بخش ره‌توشه‌هایی از آیت‌الله تهرانی شامل آزمایش الهی، ایمان، تقوا و صفات متقین، حق و باطل، خطبه حضرت زهرا(س)، دعا، سیر معنوی در رمضان، شرایط دعا، ولایت فقیه، رذائل اخلاقی، مباحث اخلاقی، وقتی آیت الله تهرانی گریست و آخرین روضه آقا مجتبی تهرانی است.

در بخشی از ویژه‌نامه آمده است: آیت الله مجتبی تهرانی در سال 1316 ه.ش در خانواده‏ای از اهل علم، معرفت و شهادت در تهران به دنیا آمد. پدر ایشان مرحوم آیت‏الله میرزاعبدالعلی تهرانی از شاگردان مرحوم حاج‌شیخ عبدالكریم حائری یزدی، فقیهی مجاهد و عارفی سترگ بود كه در زمان تاریك حكومت پهلوی اوّل، با همراهی و رفاقت مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی بزرگ به اقامة جماعت در مسجد جامع بازار تهران مشغول بود و در امر تربیت نفوس مستعد و راهنمایی سالكان الی‏الله‏تعالی اهتمام ویژه داشت.

وی طبق رسم تمامی خاندان‌های علم و معرفت، تحصیل در علوم دینی و اشتغال به علوم حوزوی را از دوران كودكی آغاز كرد و در امر تحصیل علوم، جدیت فوق‌العاده‌ای داشت.

وی با هدایت و ارشاد والد بزرگوار خود، برای مدت چهار سال به مشهد مقدس مهاجرت كرد و در سایه الطاف حضرت علی‌بن‏موسی الرّضا(ع) مشغول به گذراندن دروس سطح گردید و از محضر اساتید برجسته‌ای چون ادیب نیشابوری بهره برد. سپس به قم مهاجرت كرد تا در حوزه نوپای آن دیار كه به تازگی تمامی اهل علمِ جهان تشیع را به‌سوی خود جذب می‌كرد، حضور یابد و سطوح عالی دروس حوزوی را نیز به اتمام برساند... .

تنظیم: هومن بهلولی