تبیان، دستیار زندگی
/ واترپلو/ شیرجه/ شنای موزون شنا در برنامه بازیهای المپیک از شروع المپیک مدرن در آتن به سال 1896 گنجانده شده است. اجرای تأثیرگذار ورزشهای آبی با گنجاندن واترپلو در بازیهای المپیک 1900 در پاریس و شیرجه در بازیهای سن لوییس به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :



ورزشهای آبی

شنا/ واترپلو/ شیرجه/ شنای موزون

شنا در برنامه بازیهای المپیک از شروع المپیک مدرن در آتن به سال 1896 گنجانده شده است.

اجرای تأثیرگذار ورزشهای آبی با گنجاندن واترپلو در بازیهای المپیک 1900 در پاریس و شیرجه در بازیهای سن لوییس به سال 1904، ادامه پیدا کرد. هشتاد سال بعد در بازیهای المپیک لوس آنجلس در سال 1984، شنای موزون به برنامه رسمی بازیها اضافه شد.

انضباط شیرجه موزون و واترپلوی زنان برای اولین بار در بازیهای المپیک 2000 سیدنی نیز به این رشته ها اضافه شد.

رقابتهای بین المللی ورزشهای آبی توسط قوانین فدراسیون جهانی شنا(فینا) اداره می شود. این بزرگترین اعتبار برای ورزش است که در سال1908 تشکیل شد و هم اکنون دارای 181 فدراسیون ملی می باشد.

ورزشهای آبی در المپیک آتن2004

برای اولین در تاریخ برگزاری بازیهای المپیک تمام رخدادهای مربوط به ورزشهای آبی در یک مکان مشخص به نام مرکز ورزشهای آبی المپیک آتن با نام اختصاری (OAKA)برگزار می شود. برنامه ورزشهای آبی 16 روز به طول می انجامد( از 14 تا 29 آگوست 2004).

برنامه این بازیها با مسابقات شنا آغاز شده و با شیرجه، واترپلو و شنای موزون ادامه پیدا می کند. تأسیسات فنی و رفاهی این مجموعه ورزشی برای اجرای این مسابقات دوباره طراحی و بازسازی شده است. این اقدامات شامل: افزایش صندلیهای موجود برای تماشاگران، احداث یک استخرشنای موزون جدید و بازسازی و احداث تخته شیرجه و سکوهای جدید در استخر شیرجه می باشد.