تبیان، دستیار زندگی
اران مرد در مسابقات بوکس المپیک آتن شرکت خواهند داشت. مسابقات رسمی، بوکس اولین بار در 1993 انجام شد ولی هنوز جزء برنامه المپیک نمی باشد. ورزشکاران بوکس باید حداقل 17 سال و حداکثر 34 سال داشته باشند. ورزشکاران همانند بازیهای ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :



بوکس

تنها ورزشکاران مرد در مسابقات بوکس المپیک آتن شرکت خواهند داشت. مسابقات رسمی، بوکس اولین بار در 1993 انجام شد ولی هنوز جزء برنامه المپیک نمی باشد. ورزشکاران بوکس باید حداقل 17 سال و حداکثر 34 سال داشته باشند. ورزشکاران همانند بازیهای تاریخی با توجه به وزن تقسیم بندی می شوند.

هر مسابقه دارای 4 راند 2 دقیقه ای می باشد که در بین هر راند یک دقیقه وقت استراحت گنجانده شده است. هر بازیکن وقتی ضربه ای به وسط سر و یا بالاتر از کمربند وارد کند امتیاز می گیرد. البته امتیاز وقتی ثبت می شود که 3 داور از 5 داور ضربه را همزمان ثبت نمایند.

مجموع نمرات پس از راند 4 بیانگر فرد برنده می باشد. اگر امتیازات مساوی تمام شد، بهترین نمره و کم ترین نمره هر داور را در نظر گرفته و تفاضل آنرا محاسبه می کنند. برنده شخصی است که بهترین امتیاز را داشته باشد.

ورزشکاران

قهرمانان تاریخ جهان عبارتند از:

محمد علی کلی "بزرگترین" برنده مدال طلای المپیک 1960 رم و قهرمان بوکس حرفه ای جهان لازلوپپ از مجارستان

تئوپولیس استیوتسن و فلیگس ساون از کوبا

تاریخچه

تاریخ بوکس در یونان به هزار و ششصد سال قبل از میلاد مسیح (ع) به جزایز سانتورینی باز می گردد. اولین بار این ورزش در 688 سال قبل از میلاد در بیست و سومین المپیاد انجام شد.

در عهد جدید هم کشورهایی مثل مصر، ارمنستان، کره، ایالات متحده، کوبا و روسیه فعالیت قابل توجهی در این رشته داشته و ورزشکاران بزرگی تربیت کردند.

در قرن هجدهم قوانین مدرن بوکس در انگلستان تدوین شد. در ابتدای قرن بیستم ابتدا در امریکا و سپس در اروپا تحولی گسترده در بوکس ایجاد شد و اولین بار در 1904 در سن ... این ورزش جزء برنامه المپیک قرار گرفت. فدراسیون بوکس آماتور در سال 1946 در لندن تاسیس شد و هم اکنون ... آن در لوزان... قرار دارد.