تبیان، دستیار زندگی
#1705;تبال پيشرفت بسکتبال طي ساليان اخير ق&#1...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بسکتبال

پيشرفت بسکتبال طي ساليان اخير قابل توجه بوده است. قوانين و تا کتيکهاي اين ورزش باديگر تيمهاي ورزشي همگن شده و در سطحي مساوي با آنها قرار گرفته است.

توضيح

بسکتبال توسط دو تيم بازي مي شود. در حين بازي هر تيم 5 بازيکن در داخل زمين داشته و 5 تا 7 بازيکن ذخيره نيز تيم را همراهي مي کنند. بازيکنان ذخيره در وقفه هاي ايجاد شده  در بازي، تعويض مي شوند.

هدف هر تيم گرفتن امتياز از سبد حريف مقابل و جلوگيري از دسترسي تيم مقابل به امتياز مي باشد. تيمي که پس از 4 پريود بازي بيشترين امتياز را دارا باشد برنده مسابقه محسوب مي شود.

بازيهاي بسکتبال آتن 2004

بازيهاي بسکتبال آتن 2004 در يک دوره زماني 15 روزه ( از 14 تا 28آگوست) انجام مي شود.

اين بازيها در بخش داخل سالن (Indoor Arena) مجموعه ورزشي المپيک هلينيکو که داراي ظرفيت 15 هزار نفرمي باشد برگزار مي شود.

بازيها يک چهارم نهايي، نيمه نهايي و فينال رقابتها در 4 روز بين 25 تا 28 آگوست در بخش داخل سالن المپيک در مجموعه ورزشي المپيک آتن (OAKA) با ظرفيت18 هزار نفر برگزار مي گردد.

تاريخچه

بسکتبال براي اولين بار در سال 1891 ميلادي در دانشگاه اسپرينگ فيله در ماساچوست ايالات متحده بازي شد. هدف آن مشغول نگه داشتن دانشجويان در بين ماههاي زمستان بود.

داستان از اين قرار است که يک معلم ورزش کانادايي به نام جيمز في اسميت ايده بسکتبال را وقتي که يک کاغذ مچاله را داخل سطل زباله انداخت، بدست آورد. گفته مي شود اولين بازي بسکتبال با سبد ميوه برگزار شد.

اين ورزش به سرعت گسترش پيدا کرد. قوانين معين تدوين شدند و وسايل بازي بهبود بخشيده شد. در ابتدا بسکتبال مخاطبين خود را در ايالات متحده و سپس در سراسر دنيا جذب کرد. از زمان پيدايش اين بازي تا تاسيس فدراسيون بين المللي فيبا در سال 1932 در سراسر جهان علاقه مندان فراواني براي اين ورزش پيدا شد.

لئون بوفارد ... براي اولين بار به عنوان رئيس فدراسيون بين المللي بسکتبال منصوب شد.

در سال 1935 براي اولين بار ليگ بسکتبال اروپايي در ... ايتاليا در سر زمين سرباز انجام شد.

نيز اولين مسابقات جهاني بسکتبال در 1950 در ... آيرس برگزار گرديد.

اولين دوره مسابقات ليگ دانشگاههاي ايالات متحده با قهرماني تيم اورگون در 1939 پايان يافت.