تبیان، دستیار زندگی
یکی از فلسفه های دفاعی هنرهای رزمی است که به توانایی ذهنی، تمرینات فیزیکی و قدرت فیزیکی می پردازد. در تکواندو رقیب سعی دارد که بیشترین امتیاز را کسب کند. وقتی که تکواندو کار در حین مسابقه 4 منفی را دریافت می نماید توسط داور ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :



تکواندو

تکواندو یکی از فلسفه های دفاعی هنرهای رزمی است که به توانایی ذهنی، تمرینات فیزیکی و قدرت فیزیکی می پردازد. در تکواندو رقیب سعی دارد که بیشترین امتیاز را کسب کند. وقتی که تکواندو کار در حین مسابقه 4 منفی را دریافت می نماید توسط داور بازنده بازی اعلام می شود.

بازیهای تکواندوی آتن 2004

رقابتهای تکواندوی المپیک از 26 تا 29 آگوست در مجموعه محل مجموعه ورزشی المپیک فالیرو برگزار می شود. محل برگزاری این رقابتها گنجایش 8 هزار نفر را داراست.

هر روز مسابقات مردان و زنان در هر وزن برگزار می شود. مسابقات از اوزان سبکتر آغاز می شود و با اوزان سنگین به اتمام می رسد.

در این مسابقات 124 ورزشکار از 4 قاره با یکدیگر به رقابت خواهد پرداخت.

یونان به عنوان میزبان بازیها دارای دو ورزشکار مرد و دو ورزشکار زن در این رشته می باشد.

ورزشکاران

سه ورزشکار معروف در این رشته، پاسکال جنیتل(فرانسه)، کیونگ هون کیم( کره جنوبی) و ویکتوراسترادا(مکزیک) هستند.

تاریخچه

ریشه های تکواندو که به دو هزار سال قبل برمی گردد در کره قرار دارد. در تاریخ این ورزش با نامهایی مثل تاییکیون و یا سوباک نیز شناخته می شد. نام فعلی این ورزش از سال 1955 به آن اعطا شد. فدراسیون تکواندوی کره در سال 1965 تأسیس شد و فدراسیون جهانی تکواندو در سال 1973 تأسیس گشت.