تبیان، دستیار زندگی
در این روزهای سرد زمستانی می‌توان در منزل و برای اعضای خانواده، غذاهایی متنوع و مخصوص این فصل تهیه كرد. در این مقاله با آموزش تهیه دو سوپ داغ زمستانی همراه شما هستیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش تهیه دو سوپ داغ زمستانی


در این روزهای سرد زمستانی می‌توان در منزل و برای اعضای خانواده، غذاهایی متنوع و مخصوص این فصل تهیه كرد. در این مقاله با آموزش تهیه دو سوپ داغ زمستانی همراه شما هستیم.


سوپ هویج

سوپ هویج

رنگ نارنجی و زیبای آن روی میز، هر بیننده‌ای را به سوی خود جلب می‌کند و طعم تند و ادویه‌دارش تصورها را در مورد اینکه هویج هر غذایی را شیرین می‌کند، تغییر می‌دهد.

صحبت از سوپ هویج است، سوپ لذیذ و پرخاصیتی که در قالب یک دستور غذایی هندی تهیه می‌شود. اما شما با توجه به سلیقه خودتان می‌توانید مقادیر را تغییر داده و به طعم‌های جدیدی دست پیدا کنید.

مواد لازم برای 4 تا 6 نفر:

هویج: یک کیلوگرم، نگینی شده- کره گیاهی: 75 گرم- زنجبیل تازه: 2 قاشق غذاخوری، رنده شده-  ادویه گرم‌ماسالا: یک قاشق غذاخوری- پیاز سفید متوسط: 2 عدد، نگینی شده- سیب‌زمینی متوسط: یک عدد، نگینی شده- آب مرغ: 2 لیتر- نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

روش تهیه:

1- کره را در قابلمه روی شعله متوسط داغ کرده و هویج، پیاز و سیب‌زمینی را 6 تا 7 دقیقه در آن تفت دهید تا نرم شده و کمی رنگ بگیرد.

2- زنجبیل و ادویه گرم ماسالا را اضافه کرده و یک دقیقه دیگر تفت دادن را ادامه دهید. آب مرغ را اضافه کرده و سوپ را با در بسته روی شعله ملایم حداقل 30 دقیقه بپزید تا هویج و سیب‌زمینی نرم شود. سوپ را با گوشت‌کوب یا غذاساز پوره کنید. نمک و فلفل آن را هم اندازه کرده و سپس میل کنید.

نکات:

1 - در این سوپ از 4 قاشق غذاخوری گشنیز ساطوری شده برای عطر بهتر استفاده کنید.

2 - به سلیقه خود نوع ادویه را عوض کنید.

3 - به جای کره می‌توانید از روغن مایع هم استفاده کنید.

4 - دلیل پوره کردن همه این سوپ‌ها غلیظ‌تر و پرملات‌تر شدن آن‌هاست.

سوپ فلفل قرمز کبابی

سوپ فلفل قرمز کبابی

در آشپزی ایرانی، فلفل دلمه‌ای قرمز یک تازه‌وارد است که معمولاً تنها برای تزیین استفاده می‌شود، اما واقعیت این است که فلفل دلمه‌ای قرمز در تهیه انواع رب، سس و ادویه کاربرد دارد.

از معروف‌ترین محصولات به دست آمده از این گیاه می‌توان به پاپریکا اشاره کرد که برای رنگ و طعم دادن به انواع خوراک‌ها استفاده می‌شود. سوپ فلفل قرمز کبابی برای کسانی که به غذاهای شمالی علاقه  دارند، بسیار مقبول خواهد بود.

مواد لازم برای 4 تا 6 نفر:

فلفل دلمه‌ای قرمز بزرگ: 4 عدد- پیاز زرد بزرگ: یک عدد، نگینی شده- سیب‌زمینی بزرگ: یک عدد، نگینی شده- سیر: 3 حبه، رنده شده- آب مرغ: یک لیتر- خامه: یک چهارم پیمانه- کره گیاهی: 3 قاشق غذاخوری- پنیر پارمزان: 50 گرم،‌ ورقه ورقه شده- پیازچه: 4 عدد،‌ ورقه ورقه شده- نمک و فلفل: به میزان لازم

روش تهیه:

1- فلفل‌ها را روی صفحه مشبک در طبقه وسط فر، گریل کنید تا روی آن کاملاً سیاه شود، سپس 15 دقیقه در یک کیسه فریزر در بسته بگذارید تا بخار کند و پوست آن به سادگی کنده شود. فلفل‌ها را پوست کنده و دانه‌های آن را دور بریزید، سپس آن را خرد کنید.

2- کره را در یک قابلمه روی شعله متوسط آب کنید و پیاز را 3 تا 4 دقیقه در آن تفت دهید تا نرم شود. سیب‌زمینی را اضافه کرده و تفت دادن را 3 دقیقه دیگر ادامه دهید، سپس سیر و فلفل کبابی را اضافه کرده و 2 دقیقه تفت دهید.

3- آب مرغ را اضافه کرده و هنگامی که به جوش آمد، شعله را کم کرده و با در بسته، حدود 30 دقیقه بپزید تا سیب‌زمینی‌ها نرم شود.

4- سوپ را با گوشت‌کوب یا غذاساز پوره کنید. نمک و فلفل آن را اندازه کرده، خامه را اضافه کنید و اگر غلیظ بود کمی آن را با آب جوش رقیق کنید. در نهایت سوپ را با پنیر پارمزان و پیازچه تزیین و سرو کنید.

نکات:

1 - به جای سیر از یک قاشق چای‌خوری پودر سیر هم می‌توانید استفاده کنید. در این صورت بوی سیر نمی‌گیرید!

2 - تعداد فلفل دلمه‌ای‌ها را تا 6 عدد می‌توانید اضافه کنید.

3 - این سوپ را با فلفل دلمه‌ای زرد یا نارنجی هم امتحان کنید.

شما کاربران عزیز می‌توانید برای مطالعه دستور پخت سه سوپ دیگر، به اینجا مراجعه نمایید.

برای بزرگ‌نمایی تصاویر،بر روی آن‌ها كلیك نمایید.


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: baharrrrr88

مطالب مرتبط:

ویژه ‌نامه «کدبانوی تبیانی سلام»

آموزش پخت قرمه سبزی

بفرمایید چای و كیك پاییزی!

طرز پخت پن‌کیک خانگی

طرز تهیه «پیتزا لقمه‏ای»

استیک ماهی شیر با سس سیر

طرز تهیه خورش مرغ و زیتون

آشپزخانه رژیمی

ته‏چین قارچ و بادمجان

باشگاه کاربران در شبکه اجتماعی

باشگاه کاربران در سامانه تبلاگ

باشگاه کاربران در ثبت مطالب

باشگاه کاربران در انجمن