تبیان، دستیار زندگی
Accessories < Windows Command Processor بهینه سازی Command Processor امکان حذف اجزاء و ملحقات ویندوز ( در ویندوزXP) در ویندوز اجزائی وجود دارد که بطور معمول در لیست Add/Remove Windows Components در دسترس نمی باشند. از ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امکان حذف اجزاء و ملحقات ویندوز ( در ویندوزXP)

رجیستری ویندوز  (Accessories)
در ویندوز اجزائی وجود دارد که بطور معمول در لیست Add/Remove Windows Components در دسترس نمی باشند. از این رو نمی توان آنها را از طریق این لیست حذف کرد. این کلید به شما امکان حذف اجزاء مورد نظرتان را می دهد .

فعال کردن آیکونScheduled Tasks (در ویندوز ME)
این حالت به شما امکان می دهد تا سیستم تان را به نحوی ساختار بندی کنید که آیکون Scheduled Tasks در نوارا ابزار ویندوزME دیده شود .
غیر فعال کردن Windows XP Tour ( در یندوزXP)
بعد از نصب ویندوزXpبه شما توصیه می شود تا  Tour ای را اجرا کنید.

ذخیره تغییرات در ساختار بندیNotepad
ویرایشگر متنیNotepad که با ویندوز همراه است به کاربران امکان می دهد تا صفحات آن را از جمله سر صفحه ، پا صفحه و حاشیه ها ساختار بندی کنید .این گزینه ها بطور معمول در بین وضعیت های مختلف ذخیره نمی شوند اما با استفاده از این روش می توانید هر شکل ساختاری دلخواه خود را در برنامهNotepad ذخیره کنید.
مشاهده جزئیات اطلاعات درDevice Manager ( در ویندوز های 2000وXP)
اگر نیاز به اطلاعات اضافه تری  از اجزائی که  به طور معمول در Device Manager نشان داده می شوند دارید ، می توانید از این روش برای مشاهده اطلاعات جزئی تر استفاده کنید.
مشاهده تمامی اجزاء مخفی درDevice Manager ( در ویندوز های 2000وXP)
اجزائی هستند که برای سیستم تعریف می شوند اما در واقع ممکن است قطعه ای به آنها مرتبط نباشد. از جمله ( Universal Serial Bus (USB. با استفاده از این گزینه تمامی اجزاء قابل مشاهده خواهند بود .
غیر فعال کردنTask Manager ( در ویندوز های NT/2000/XP)
تنظیمات مربوط به این قسمت کاربران را قادر می کنند تا Task Manager را فعال کرده و فرایند ها را مشاهده کنند، برنامه ها را اجرا کرده و اولویت پردازش ها و وضعیت پردازش را تغییر دهند .
حرکت یکنواخت در Telnet ( تمام ویندوز ها)
این حالت تابع حرکت یکنواخت را در Telnet  فعال می سازد.

استفاده آسان از برنامهNotepadبرای بازکردن یک فایل ( در تمام ویندوز ها )
فعال کردن این گزینه به کاربران امکان می دهد تا به سادگی و با انتخاب راست کلیک بر روی آیکون فایل ، آن را در برنامهNotepad فعال کنید. در صورتی که به فایل هایی که قصد باز کردن آنها را دارید هیچ برنامه ای ضمیمه نشده باشد ، پیش فرض آنها نیز Notepad خواهد بود .

تعیین برنامه برای ویژگی اجرای اتوماتیکCDهای صوتی ( Play Inserted Audio CDs در تمام ویندوز ها )
از این حالت می توان برای تعیین برنامه ای استفاده کرد که بصورت پیش فرض CD های صوتی را به محض ورود بهCD ROMاجرا می کند .
افزودن گزینه  QuickView برای تمامی فایل ها  ( در تمامی ویندوز ها)
در صورتی که مایل به افزودن گزینه QuickView  به منوی زمینه برای تمامی فایل ها هستید  ، استفاده از گزینه های Windows Explorer می تواند خسته کننده و ملالت آور باشد .