تبیان، دستیار زندگی
جلد دوم کتاب «رسانه‌های بیگانه: قرائتی با تحلیل گفتمان» نوشته دکتر حسن بشیر که توسط انتشارات سیمای شرق به چاپ رسیده است، به عنوان پژوهش برتر سال 1391 انتخاب شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همزمان با رونمایی کتاب توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرماندار تهران

از جلد دوم کتاب «رسانه‌های بیگانه: قرائتی با تحلیل گفتمان» به عنوان پژوهش برتر سال تجلیل شد

کتاب رسانه‌های بیگانه: قرائتی با تحلیل گفتمان

جلد دوم کتاب «رسانه‌های بیگانه: قرائتی با تحلیل گفتمان» نوشته دکتر حسن بشیر که توسط انتشارات سیمای شرق به چاپ رسیده است، به عنوان پژوهش برتر سال 1391 انتخاب شد.

به گزارش روابط‌عمومی، همزمان با هفته پژوهش، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار تهران و معاون استاندار تهران از این کتاب رونمایی کردند.

در این مراسم «حسن بشیر»، «سید رضا عاملی» و «سید حسن حسینی» به عنوان پژوهشگران برتر سال 90 از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تقدیر قرار گرفتند.

در ادامه این مراسم از آثار پژوهشی برتر سال جاری شامل «رسانه‌های بیگانه: قرائتی با تحلیل گفتمان»، پژوهش 43 جلدی با عنوان «مطالعه عناصر هویت بخش استان تهران و طراحی مدل برای نهادهای اجتماعی استان»، «تهران از نگاه اسلام»، «مجموعه کتاب‌های رهنامه مدیریت فرهنگی» که از سوی اساتید دانشگاه‌ها و پژوهشگران استان تهران انجام شده است، رونمایی شد.

در حاشیه این مراسم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگویی با خبرنگاران، با تأکید براینکه باید در پژوهش جرأت و جسارت کافی وجود داشته باشد، گفت: امر پژوهش و تحقیقات ضرورت و نیاز جامعه است.

وی پژوهش و تحقیقات را ضرورت و نیاز جامعه عنوان کرد و افزود: این ضرورت برای کشورهایی که در پی خودکفایی و استقلال‌اند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

حسینی تصریح کرد: تقویت روحیه پژوهش جمعی میان پژوهشگران می تواند به دستاوردهای بیشتر در حوزه های مختلف منجر شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: برای کاربردی‌تر شدن تحقیقات دانشگاهی، پایان نامه های دانشجویان متناسب با نیازهای سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید تهیه شود.

وی افزود: برای تحقق پیشرفت علم و دانش باید به تحقیق متوسل شد و لازم است تا تعامل و رابطه دو سویه میان پژوهشگران و دانشجویان با استادان و مدیران ایجاد شود.

گفتنی است کتاب دوم «رسانه‌های بیگانه: قرائتی با تحلیل گفتمان» نوشته دکتر حسن بشیر توسط انتشارات سیمای شرق با همکاری ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر و از روز گذشته روانه بازار کتاب شد.

در این کتاب 9 تحلیل در خصوص رویکردهای مختلف رسانه‌های بیگانه در مسائل روز به ویژه «نهضت بیداری اسلامی در جهان اسلام» به روش عملیاتی تحلیل گفتمان (پدام) مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

تحلیل گفتمان مصاحبه لری كینگ با رئیس‌جمهوری ایران و مقایسه آن با سه‌رئیس‌جمهوری دیگر، مطالعه مقایسه‌ای رویکردهای‌ انتخاباتی: تحلیل گفتمان سرمقاله‌های جمهوری‌ اسلامی و کیهان درباره دومین مرحله‌ انتخابات مجلس هشتم، سقوط فرعون و دیپلماسی توطئه، تسخیر سفارتخانه‌ها، بیداری اسلامی و گفتمان مردمی، بیداری اسلامی و آگاهی مردمی: از فلسطین تا وال استریت، آمریکا و توهم دموکراسی، دیپلماسی علیه دیپلماسی، شکار جانور و دیپلماسی سه بعدی آمریکا، دیپلماسی دوشخصیتی و افسردگی سیاسی و از دیپلماسی سکوت تا پایان دیپلماسی عناوین تحلیل‌های ارائه شده در این کتاب هستند.

کتاب دوم «رسانه‌های بیگانه: قرائتی با تحلیل گفتمان» از سوی انتشارات سیمای شرق در 160 صفحه، تیراژ هزار جلد و بهای 100 هزار ریال منتشر شده است.

کتاب اول «رسانه‌های بیگانه: قرائتی با تحلیل گفتمان» نیز توسط این انتشارات منتشر شده بود که با استقبالی خوب از سوی اساتید، دانشجویان و علاقمندان به حوزه رسانه و ارتباطات مواجه شد.

علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند با مراجعه به سایت www.prshop.ir یا تماس تلفنی با شماره 88807453 نسبت به تهیه آن اقدام نمایند.

تنظیم: هومن بهلولی