تبیان، دستیار زندگی
یک شرکت زیست فناوری اقدام به تولید پارچه‌های استتار کرده که کاربرد آن کاملا شبیه شنل نامرئی هری پاتر بوده و می‌تواند سربازان جنگی را استتار کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شنل نامرئی به واقعیت پیوست


یک شرکت زیست فناوری اقدام به تولید پارچه‌های استتار کرده که کاربرد آن کاملا شبیه شنل نامرئی هری پاتر بوده و می‌تواند سربازان جنگی را استتار کند.

این شنل نامرئی که " استتار کوانتوم" نامگذاری شده با انحنای موج‌های نوری کامل، فردی که آن را برتن دارد نامرئی می‌کند.

شنل نامرئی به واقعیت پیوست

گفته می‌شود که این پارچه استتار با حمایت ارتش آمریکا تولید شده و سازندگان آن ادعا می‌کنند که تأثیر این پارچه کاملا شبیه شنل نامرئی است که هری پاتر از آن استفاده می‌کند و حتی می‌تواند ابزارهای دید شب را فریب دهد.

به نظرمی‌رسد که تولید این پارچه مخفیانه بوده است و شرکت کانادایی تولید کننده اظهار می‌دارد که این فناوری در عمل به نمایش گذاشته نمی‌شود و تنها مدل‌های تأثیرات آن روی وب سایت این شرکت قرار می‌گیرند.

با این اوصاف گای کرامر مدیر اجرایی شرکت زیست فناوری استتار هایپر اظهار داشت که به این مسئله که برخی ناظران ممکن است به ادعای استتار این پارچه تردید داشته باشند هیچ اهمیتی نمی‌دهد.

شنل نامرئی به واقعیت پیوست

وی گفت: تاکنون دو گروه از ارتش آمریکا و دو گروه مجزا از ارتش کانادا و همچنین گروه پاسخ اضطراری فدرال از پارچه حقیقی دیدن کرده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که ما ویدئو و یا تصاویری که این فناوری را نشان می‌دهد را دستکاری نکرده‌ایم.

براساس اظهارات مدیراجرایی این شرکت، این گروه‌ها اکنون می‌دانند که عملکرد این پارچه استتار چگونه است و نیاز به دستکاری تصاویر و ویدئوها یا استفاده از نور و آینه نبوده است.

گفته می‌شود که این پارچه استتار با حمایت ارتش آمریکا تولید شده و سازندگان آن ادعا می‌کنند که تأثیر این پارچه کاملا شبیه شنل نامرئی است که هری پاتر از آن استفاده می‌کند و حتی می‌تواند ابزارهای دید شب را فریب دهد

این پارچه سبک و کم هزینه است و ارتش آمریکا و کانادا تصدیق کردند که این پارچه در مقابل سیستم‌های حرارتی اوپتیک نیز کاربرد دارد.

شنل نامرئی به واقعیت پیوست

وی اضافه کرده است که این پارچه می‌تواند برای خلبان‌هایی که مجبور می‌شوند در سرزمین دشمن از هواپیمای خود خارج شوند، گروه نیروهای ویژه که در روشنایی روز به یک منطقه حمله می‌کنند و تولید نسل جدید هواپیماهای استتاربه کار رود. این پارچه نه تنها در مقابل رادار بلکه در مقابل چشم غیر مسلح نیز نامرئی است و می‌تواند شرایطی را برای زیردریایی‌ها فراهم کند که وقتی نزدیک یک ناوگان دشمن روی آب می آیند، همچنان از نظر پنهان باشند.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع:همشهری آنلاین