تبیان، دستیار زندگی
وندگان رادیو جوان یافته‌های به‌دست آمده از نظرسنجی از مردم تهران درباره‌ی شبكه رادیو جوان، حاكی از آن است كه حدود 53 درصد از پاسخگویان(افراد 15 تا 35 سال) از وجود شبكه رادیویی جوان مطلع بوده‌اند و بیش از 47 درصد نیز از وجود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«روی خط جوانی» برنامه مورد علاقه شنوندگان رادیو جوان

یافته‌های به‌دست آمده از نظرسنجی از مردم تهران درباره‌ی شبكه رادیو جوان، حاكی از آن است كه حدود 53 درصد از پاسخگویان(افراد 15 تا 35 سال) از وجود شبكه رادیویی جوان مطلع بوده‌اند و بیش از 47 درصد نیز از وجود این شبكه اطلاعی نداشته‌اند.

همچنین بیش از 5 و نیم درصد «همیشه و اكثر اوقات» شنونده برنامه‌های رادیو جوان هستند و حدود 44 درصد از شنوندگان رادیو جوان از طریق برنامه‌های رادیو پیام با رادیو جوان آشنا شده‌اند.

بررسی نتایج مركز تحقیقات و سنجش برنامه‌یی صداوسیما نشان می‌دهد كه بیش از 43 و نیم درصد از شنوندگان در «اتومبیل» به برنامه‌های این شبكه گوش كرده‌اند. 45 و نیم درصد شنوندگان انگیزه خود را از گوش كردن به برنامه‌های رادیو جوان «جالب و سرگرم‌كننده بودن» عنوان كرده‌اند.

در مجموع 69 و هفتم دهم درصد شنوندگان درحد «خیلی زیاد و زیاد» معتقدند كه موضوعات مورد علاقه آنان از شبكه رادیوی جوان پخش می‌شود. هر شنونده برنامه‌های این شبكه، در روزهایی كه شنونده برنامه‌ها است به طور متوسط یك ساعت و بیست‌و یك دقیقه به این برنامه‌ها گوش می‌كند.

یافته‌ها نشان می‌دهد شنوندگان در «ساعت 5 تا 6 بعدازظهر» (35 و نیم درصد)بیشتر از سایر ساعات روز شنونده برنامه‌های رادیو جوان بوده است در میان مسائل و مشكلاتی كه جوانان با آن روبه‌رو هستند، «بیكاری» ( حدود 46 درصد) از جمله موضوعاتی است كه شنوندگان ترجیح می‌دهند در رادیو جوان به آن پرداخته شود. و «مسائل ورزشی»( بیش از 38 درصد) از جمله موضوعات و محورهای كلی است كه شنوندگان آنها را برای طرح در برنامه‌های رادیو جوان مناسب‌تر دانسته‌اند.

پاسخگویان، برنامه «روی خط جوانی» ( 4 و 8 دهم درصد) را بیش از سایر برنامه‌ها رادیو جوان و «همیشه و اكثر اوقات گوش» كرده‌اند.

لینک :

رادیو و تلویزیون ایران درخاورمیانه رتبه اول را دارد

اینجا رادیو است...

" پل آستر " به رادیو فرهنگ می آید