تبیان، دستیار زندگی
در خبرها آمده بود ؛ علی فتح اله زاده خویی به عنوان سرپرست باشگاه استقلال معرفی شد. پس از اینكه دیروز وزیر رفاه و رئیس مجمع استقلال ، منوچهر صالحی و سردار حسین فیض اردكانی را به عنوان جانشینان مصری و قریب دو عضو مستعفی هیات ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پشت پرده ی کشمکش های مدیریتی در استقلال


در خبرها آمده بود ؛ علی فتح اله زاده خویی به عنوان سرپرست باشگاه استقلال معرفی شد.

پس از اینكه دیروز وزیر رفاه و رئیس مجمع استقلال ، منوچهر صالحی و سردار حسین فیض اردكانی را به عنوان جانشینان مصری و قریب دو عضو مستعفی هیات مدیره استقلال منصوب كرد ، ساعتی بعد (دیشب) 4 عضو هیات مدیره باشگاه به همراه نماینده تام الاختیار وزیر رفاه ، تشكیل جلسه دادند و در پایان امیدوار رضایی رئیس هیئت مدیره ، طی حكمی علی فتح اله زاده را به عنوان سرپرست این باشگاه ( و نه مدیرعامل) منصوب كرد.

اما اصل ماجرا چیست ؛ خبرهای پشت پرده حاکی از آن است که ماه گذشته زمانی که محمد قریب برای چند ساعت از کار برکنار شد ، فتح اله زاده حکم مدیرعاملی را با حمایت امیدوار رضایی و به رغم مخالفت محمد جواد ایروانی عضو هیات مدیره ، دریافت کرد اما آن زمان کاظمی وزیر رفاه فتح اله زاده را نپذیرفت و تصیم گرفت صالحی نماینده تام الاختیار خود در استقلال را جانشین قریب کند ، به محض اعلام این تصمیم وزیر ، هیات مدیره در یک تغییر موضع 180 درجه ای از قریب خواست به سمت خود بازگردد و با اعلام حمایت قاطعانه از وی ، احتمال حضور صالحی را خنثی کرد.

دلیل این کار هم آن بود که با حضور صالحی در پست مدیرعاملی عملا هیات مدیره از گردونه بازی خارج می شد و صالحی قطعا برای ارتباط با وزارت رفاه نیازی به جلب نظر و اجازه ی هیات مدیره نداشت.

این حرکت برای مدتی اوضاع استقلال را آرام کرد. اما با کناره گیری قریب و استعفای او بار دیگر توازن بهم خورد!

دیروز اتفاقات جدیدی رخ داد؛ در حالی که هیات مدیره پیش بینی نمی کرد ، وزیر رفاه در ترکیب این هیات هم دست ببرد ، پرویز کاظمی چنین تصمیمی گرفت.

او ابتدا به منوچهر صالحی نماینده خود در باشگاه و امیر قدمی معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارتخانه (که همزمان نایب رئیس کمیته ملی المپیک هم هست و قبلا رئیس مرکز توسعه قهرمانی تربیت بدنی هم بوده است) پیشنهاد کرد بجای مصری و قریب وارد ترکیب هیات مدیره شوند تا پس از انتخابات دوباره ، قدمی ریاست هیات مدیره استقلال را بر عهده گیرد.

اما قدمی به دلیل منع قانونی ( دو پستی شدن) عملا نمی توانست چنین مسوولیتی را بپذیرد لذا سردار فیض اردکانی از همرزمان وزیررفاه در زمان جنگ به همراه صالحی حکم عضویت در هیات مدیره را دریافت کردند.

حضور این دو از سویی باعث می شد وزیر دیگر شخصا برای تعیین مدیرعامل موردنظر خود وارد میدان نشود و از سویی دیگر موجب تضعیف جبهه موافقان فتح اله زاده و تقویت موضع وزارت رفاه بود.

از طرف مقابل امیدوار رضایی به عنوان رئیس هیات مدیره و با استفاده از اختیارات خود فتح اله زاده را به عنوان سرپرست باشگاه معرفی کرد تا به نوعی کار وزیر تلافی شود!

در این میان آصفی (که زمزمه ی کنار رفتنش از سمت سخنگوی وزارت امور خارجه بعد از ماه رمضان شنیده میشود )، در حالی که تا دیروز موافق فتح اله زاده بود ، تغییر موضع داد و پس از حضور در ساختمان وزارت رفاه در کنار زارع ، فیض ، صالحی و ایروانی (اعضای هیات مدیره و موافقان رفاه) پیوست.

حال از هیات مدیره استقلال تنها دکتر امیدوار رضایی و عشرت شایق دو نماینده مجلس حامی فتح اله زاده باقی مانده اند و این بخت سرپرست موقت استقلال را برای تصدی دوباره سمت مدیرعاملی این باشگاه کمرنگ تر کرده است.

اما بجز فتح اله زاده چه نامهایی از بخت بیشتری برای مدیرعاملی استقلال مطرح هستند؟

در حال حاضر بخت اول این کرسی حمیدرضا مهرعلی است. مهرعلی 40 ساله مدیرکل حوزه وزارتی وزیر رفاه ( همان مسوول دفتر وزیر) به پیشنهاد قدمی برای هدایت استقلال کاندیدا شده است.

او دانشجوی دکترای ارتباطات است ، دان 5 و کمربند مشکی تکواندو دارد و 3 سال است معاون فرهنگی باشگاه پاس است.وی همچنین ناظر فدراسیون تکواندو و مسوول روابط عمومی این فدراسیون هم بوده است.

بجز مهرعلی ، مهدی دادرس مدیرعامل سابق پیکان که از دوستان وزیر رفاه است هم به عنوان یکی از گزینه های مدیرعاملی استقلال تهران مطرح شده و حتی گفته می شود بخت دادرس از فتح اله زاده بیشتر بوده .

صالحی هم که مدتهاست تلاش می کند خود را به عنوان یکی از گزینه های مدیرعاملی استقلال مطرح کند اما احتمالا او با توجه به عضویت در هیات مدیره باز هم ترجیح می دهد مرد درسایه باشد.

همه این کشمکش ها به کنار ؛ آنچه بیشتر دل را می سوزاند احوالات هواداران واقعی این تیم مردمی است که مدتهاست بخاطر دعواهای مدیریتی نگران حال و روز قهرمان لیگ برتر هستند.