تبیان، دستیار زندگی
رئیس دانشگاه گلستان گفت: روابط عمومی پل ارتباطی سازمان و جامعه است و برای انجام این وظیفه نیاز به توجه جدی مدیران دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روابط عمومی نیاز به توجه جدی مدیران دارد

روابط عمومی

رئیس دانشگاه گلستان گفت: روابط عمومی پل ارتباطی سازمان و جامعه است و برای انجام این وظیفه نیاز به توجه جدی مدیران دارد.

به گزارش روابط عمومی، عباس قربانی، رئیس دانشگاه گلستان، در چهاردهمین نشست یک روزه مدیران روابط عمومی های دانشگاه های منطقه 8 کشور در سالن اندیشه دانشگاه گلستان، گفت: مردم باید با خدمات مسئولان آشنا شوند تا نسبت به آینده امیدوار باشند و از آرمان های نظام دینی حمایت کنند و این کار توسط روابط عمومی انجام می شود.

وی با بیان اینکه روابط باید در خدمت سازمان باشد نه در خدمت مدیران، افزود: وظیفه روابط عمومی این است که روابط سازمان را با بیرون برقرار، تسهیل و تصحیح کند.

قربانی خاطرنشان کرد: هویت و کارکرد روابط عمومی بستگی به هویت و کارکرد سازمان دارد، لذا با توجه به هویت معرفتی و کارکرد فرهنگی دانشگاه ها، هویت و کارکرد روابط عمومی دانشگاه ها متفاوت از روابط عمومی سایر سازمان هاست.

رئیس دانشگاه گلستان، خلقت انسان را مبتنی بر روابط عمومی (ارتباط انسان و پروردگار) و ریشه آن را محبت ذات اقدس الهی به انسان دانست و تاکید کرد: روابط عمومی باتوجه به هویت معرفتی دانشگاه باید محبت را مبنای کار خود قراردهد.

قربانی با اشاره به ماه محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) خاطرنشان کرد: در کربلا نیز دو نوع روابط عمومی وجود داشت، یکی سپاهیان یزید به رهبری ابن سعد و دیگری سپاهیان اسلام به رهبری امام حسین (ع) که نوع دوم پس از واقعه کربلا توسط امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) به افشاگری علیه دستگاه یزید پرداخت و حقانیت خاندان رسول الله را ثابت کرد.

به گفته وی، روابط عمومی دوم برگرفته از ارزش های اسلامی و تعالیم الهی به قدری اثرگذاز بود که غیر از شیعیان، اهل سنت و مسیحیان نیز به حضرت امام حسین (ع) علاقمند شدند.

گفتنی است، دانشگاه های منطقه 8 کشور شامل علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و ساری، نوشیروانی بابل، امام خمینی (ره) قزوین، صنعتی شاهرود، مازندران، گلستان، گنبد، دامغان و سمنان می شوند و این نشست با حضور رئیس و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گلستان برگزار و وبلاگ دبیرخانه شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه های منطقه 8 کشور توسط رئیس دانشگاه گلستان رونمایی شد.

تنظیم: هومن بهلولی