تبیان، دستیار زندگی
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم هفته پژوهش و فناوری امسال از 25 آذرماه آغاز می‌شود و تا 30 آذرماه ادامه دارد. گفتنی است در آغاز این هفته با حضور مسئولین لشکری و کشوری از 14 طرح برتر پژوهشی و فناوری در حوزه‌های صنعت هوایی، نفت، فناوری اطلاعات و ارتباطات و.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفته پژوهش با رونمایی از 14 طرح برتر پژوهشی و فناوری آغاز می‌شود

هفته پژوهش با رونمایی از 14 طرح برتر پژوهشی و فناوری آغاز می‌شود

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم هفته پژوهش و فناوری امسال از 25 آذرماه آغاز می‌شود و تا 30 آذرماه ادامه دارد.

گفتنی است در آغاز این هفته با حضور مسئولین لشکری و کشوری از 14 طرح برتر پژوهشی و فناوری در حوزه‌های صنعت هوایی، نفت، فناوری اطلاعات و ارتباطات و علوم انسانی رونمایی می‌شود.

خاطرنشان می‌شود در اولین روز از هفته پژوهش از 110 برگزیده پژوهشی کشور در قالب جشنواره تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر کشور در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تقدیر خواهد شد.

لازم به ذکر است، همزمان با اولین روز از هفته پژوهش، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری‌های کشور، افتتاح می‌شود که در این نمایشگاه گزارش پروژه‌های کلان ملی ارائه خواهد شد.

همچنین در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری، فن بازار جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که قرار است در این فن بازار محصول پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شود.

هفته پژوهش با رونمایی از 14 طرح برتر پژوهشی و فناوری آغاز می‌شود

لازم به ذکر است ایام هفته پژوهش و فناوری با عناوین پژوهشگران و فناوران زمینه سازان مرجعیت علمی سبک زندگی اسلامی، عامل اصلی پیشرفت مدیریت جریان دانش و نوآوری در سایه نظام ملی نوآوری شرکت‌های دانش بنیان مۆلفه موثر در اقتصاد مقاومتی پژوهش و فناوری تولید محور پیشران تولید ملی و دانش آموز و دانشجوی پژوهنده سرمایه‌های فردا مشخص شدند.

بنابر این گزارش، در دومین روز از هفته پژوهش جلسه کمیسیون‌های تخصصی شورای عطف با محوریت بررسی پروژه‌های کلان ملی، کنفرانس بین‌المللی ملی، مدیریت فناوری و نشست سراسری مسئولین پدافند غیر عامل دانشگاه‌ها و مۆسسات پژوهشی سراسر کشور برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است در سومین دور از هفته پژوهش مصادف با 27 آذر ماه نشست سراسری انجمن‌های علمی جشنواره حضرت محمد (ص) پیامبر صلح و رحمت ویژه انتخاب و معرفی کتب و آثار منتخب در حوزه پیامبر خاتم و نشست برگزیدگان جشنواره فناوری شیخ بهایی با معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم برگزار می‌شود.

همچنین در چهارمین روز از هفته پژوهش نشست تخصصی انجمن مدیریت فناوری ایران و جلسه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزار خواهد شد.

هفته پژوهش با رونمایی از 14 طرح برتر پژوهشی و فناوری آغاز می‌شود

از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش تشکیل جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عطف و اختتامیه نمایشگاه دستارودهای پژوهش و فناوری در روز چهارم این هفته است.

بنابراین گزارش در آخرین روز از هفته پژوهش مدیران پژوهش و فناوری در کشور با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان‌های ایشان تجدید بیعت می‌کنند.

لازم به ذکر است مدیران پژوهشی و فناوری کشور ضمن حضور در مرقد مطهر امام راحل با مراجع نظام تقلید در قم نیز دیدار خواهند کرد.

منبع: پایگاه وزارت علوم،تحقیقات، فناوری

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی