تبیان، دستیار زندگی
میل داری سلامی بهتر از این را به شما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در زیارت حضرت رسول(ص)


ما بر ساکنان همه شهرها فضیلت داریم و حتی بر مکه معظمه، زیرا در جوار حضرت رسول اکرم میباشیم و خدمت آن جناب سلام میفرستیم.


بزنطی گوید: از حضرت رضا(ع) پرسیدم: چگونه بر حضرت رسول(ص) سلام بفرستم.

فرمود: هرگاه نزد قبر آن جناب رسیدید، بگویید:

در زیارت حضرت رسول(ص)

« السلام علیک یا رسول الله السلام علیک یا حبیب الله، السلام علیک یا صفوة الله السلام علیک یا أمین الله أشهد أنک قد نصحت لامتک، و جاهدت فی سبیل الله و عبدته حتی أتاك الیقین، فجزاك أفضل ما جزی نبیا عن امته، اللهم صل علی محمد و آل محمد أفضل ما صلیت علی ابراهیم و ل ابراهیم انک حمید مجید »

ابراهیم بن ابی البلاد گوید: حضرت رضا(ع) فرمود: شما چگونه بر رسول خدا(ص) سلام میکنید؟

گوید: عرض کردم همان طور که شما میدانید و برای ما روایت کرده اند.

فرمود: میل داری سلامی بهتر از این را به شما تعلیم دهم،

گفتم: آری قربانت گردم.

با خط خود برایم نوشت و سپس خودش قرائت نمود و گفت:

«اشهد أن لا اله الا الله وحده لا شریک له و أشهد أن محمدا عبده و رسوله » تا آخر

حسن بن جهم گوید: خدمت حضرت رضا علیه السلام عرض کردم: مردی به مکه میرود و لیکن مدینه برای زیارت حضرت رسول صلی الله علیه و آله نمی رود، و یا کسی به زیارت حضرت رسول میرود و لیکن مکه نمیرود، کدام یک از اینها بهتر عمل میکنند.

امام رضا(ع) فرمود: شما چه میگوئید؟

گوید: گفتم: ما در مورد حسین علیه السلام معتقدیم که باید زیارت آن حضرت ترك نشود، اینک چگونه درباره ی رسول خدا صلی الله علیه و آله خلاف آن را عقیده داشته باشیم.

امام رضا علیه السلام فرمود: حالا که عقیده شما این است بدانید که حضرت صادق(ع) در یکی از اعیاد که در مدینه منوره بودند به زیارت حضرت رسول صلی الله علیه و آله رفتند، و بر آن جناب سلام کردند و به کسانی که در پیرامونش بودند فرمودند:

ما بر ساکنان همه شهرها فضیلت داریم و حتی بر مکه معظمه، زیرا در جوار حضرت رسول اکرم میباشیم و خدمت آن جناب سلام میفرستیم.


منبع: اخبار و آثار حضرت رضا(ع)

بخش حریم رضوی