تبیان، دستیار زندگی
فیلم پورنو به فیلم‌ هایی گفته می‌ شود که در آن مسائل جنسی و گرایش ‌های جنسی به تصویر کشیده می‌ شوند. فیلم‌ های پورنو دارای طرفداران و همچنین مخالفانی عموما مذهبی هستند. بر باور برخی، شرکت در تولید و یا تماشای فیلم‌ های پورنو، از مضامین آزادی جنسی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورود افراد 18+


فیلم پورنو به فیلم‌ هایی گفته می‌ شود که در آن مسائل جنسی و گرایش ‌های جنسی به تصویر کشیده می‌ شوند. فیلم‌ های "پورنو" دارای طرفداران و همچنین مخالفانی عموما مذهبی هستند. بر باور برخی، شرکت در تولید و یا تماشای فیلم‌ های پورنو، از مضامین آزادی جنسی است.

+18

فروش آنلاین فیلم های مستهجن، با عضویت در سایت از آخرین اخبار فیلم ها و عکس های داغ مطلع شوید، ورود 18+ ، فروش فیلم های ... با نازل ترین قیمت و ...؛ این ها عناوینی هستند که امروزه به وفور در فضای مجازی دیده می شوند و علاوه بر طرفداران خاص خود گاهی عده ای را تنها از سر کنجکاوی و تیترهای زرد و جذاب به خود جذب می کنند که در اکثر موارد نتیجه ای جز اعتیاد به این قبیل فیلم ها و کشانده شدن به انواع راه های نامشروع، نتیجه ی دیگری نخواهد داشت.

فیلم پورنو (غیر اخلاقی و مستهجن) به فیلم‌ هایی گفته می‌ شود که در آن مسائل جنسی و گرایش ‌های جنسی به تصویر کشیده می‌ شوند. فیلم‌ های "پورنو" دارای طرفداران و همچنین مخالفانی عموما مذهبی هستند. بر باور برخی، شرکت در تولید و یا تماشای فیلم‌ های پورنو، از مضامین آزادی جنسی است. اما بر باور بسیاری دیگر، فیلم‌ های پورنو تاثیرات بد و مخربی بر نگرش و رفتار جنسی افراد مختلف، بالاخص قشر نوجوان دارند. حائز اهمیت آن است که شهر لس ‌آنجلس در ایالات متحده آمریکا، مرکز تجارت چند میلیارد دلاری صنعت پورنوگرافی محسوب می شود و هر ساله تهیه‌ کنندگان و دست‌ اندرکاران صنعت پورن آمریکا طی مراسمی در شهر لاس وگاس که به "جوایز ای ‌وی ‌ان" (AVN) مشهور است، از بهترین تولیدات و توزیع کنندگان فیلم‌ های پورنو در سطح جهان، تقدیر و قدردانی می ‌کنند.

در پی رواج فروش این قبیل فیلم ها در ایران، به تازگی برخی توزیع کنندگان فیلم های غیراخلاقی به روش های متفاوتی برای توزیع محصولات مخرب خود متوسل شده اند

با آنچه بیان شد باید توجه داشت اشاعه ‌ی فحشا و منکرات و انتشار یا توزیع محتوای خلاف عفت عمومی (مبتذل و مستهجن) و نیز عرضه ی تجاری آثار سمعی و بصری غیر قانونی و بدون مجوز در فضای مجازی جرم تلقی شده و پلیس با عاملین آن برخوردی قاطع خواهند داشت. (البته این روند محدود به کشور ایران نشده و در اکثر کشورها چه شرقی و چه غربی اجرا می شود.)

در پی رواج فروش این قبیل فیلم ها در ایران، به تازگی برخی توزیع کنندگان فیلم های غیراخلاقی به روش های متفاوتی برای توزیع محصولات مخرب خود متوسل شده اند که از آن جمله توزیع پستی است. این گروه ها که همگی فعالیت زیرزمینی دارند بدون به جا گذاشتن اثری از نام و نشان خود با ارسال ایمیل های انبوه به کاربران ایرانی و با تیترهای تحریک کننده تلاش می کنند از کاربران بخواهند با خرید پستی از آنان حمایت مالی کنند.

با آنچه بیان شد باید توجه داشت اشاعه ‌ی فحشا و منکرات و انتشار یا توزیع محتوای خلاف عفت عمومی (مبتذل و مستهجن) و نیز عرضه ی تجاری آثار سمعی و بصری غیر قانونی و بدون مجوز در فضای مجازی جرم تلقی شده و پلیس با عاملین آن برخوردی قاطع خواهند داشت

جالب این که به خریداران اطمینان خاطر داده می شود که فیلم های غیراخلاقی به نام یک مودم توسط پست تحویل می شوند و از این بابت جای نگرانی نیست !به نظر می رسد با اقدام موثر نیروی انتظامی در برخورد با توزیع کنندگان این محصولات مخرب جامعه اینک آنان راه توزیع پستی محصولات کثیف خود را انتخاب کرده اند که با اندکی جستجو می توان منشأ این اقدام ناجوان مردانه را نیز پیدا کرد.

تجاوز

اخیرا نیز رئیس پلیس فتای استان کرمان در گفتگویی با برخی خبرگزاری ها اعلام کرد: "برابر رصد انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا در جهت کاهش جرایم در فضای مجازی وب‌ سایتی را که اقدام به فروش فیلم‌ های غیراخلاقی و نرم افزار فیلترشکن می‌ کرد را شناسایی و اقدامات خود را آغاز کردند‌." این مقام انتظامی افزود: "پس از بررسی‌ های انجام شده فردی اهل و ساکن کرمان شناسایی و دستگیر شد. وی اظهار داشت که صرفاً وب ‌سایت را طراحی کرده است و مدیر وب‌ سایت برادر وی می ‌باشد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان بیان داشت: نهایتاً متهم دوم به این پلیس احضار و پس از رویت ادله و اعترافات برادرش به جرم خود اعتراف کرد و در نهایت هر دو متهم با قرار بازداشت روانه زندان شدند.

پلیس باید جدیت خود را در مقابله با اسیب های مجازی و باند و گروه های حقیقی افزایش دهد و نهاد های فرهنگی و اطلاع رسانی نیز کار آگاهی را در این راستا پیگیر باشند.

فراوری :آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: پلیس فتا / سیتنا / شفاف نیوز / ویکیپدیا