تبیان، دستیار زندگی
بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان ویژه‌نامه خیمه حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) را به مناسبت ششمین روز از محرم در پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویژه‌نامه خیمه حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) را در تبیان بخوانید

ویژه‌نامه خیمه حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع)

بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان ویژه‌نامه خیمه حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) را به مناسبت ششمین روز از محرم در پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی، ویژه‌نامه خیمه حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) به مناسبت ششمین روز از ماه محرم در سایت تبیان با بخش‌های مختلفی همچون كلیپ‌های روز ششم محرم، نواهنگ‌های روز ششم محرم، مقالات و اشك قلم در پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان منتشر شد.

بخش مقالات شامل سرخط‌هایی همچون برترین اسوه برای نوجوان مسلمان، تجلی ادب كربلا در نوجوانی سلحشور، چگونگی شهادت قاسم بن الحسن(ع)، ماه‌پاره‌ای در میان گرگان كوفی، یادگار غریب مدینه در كربلا و شیرین‌تر از عسل است.

همچنین وداع یوسف و یعقوب، سیـــزده بار ...، شوق شهادت، سوغات كربلا، عطر مدینه، عقیق یمن و پسر آیینه ازجمله سرخط‌های بخش اشك قلم این ویژه‌نامه به شمار می‌رود.

در بخشی از مقاله چگونگی شهادت قاسم بن الحسن(ع) آمده است؛ خوارزمى در مقتل‌الحسین(ع) می‌نویسد پس از عون بن عبداللّه بن جعفر، براساس برخى نقل‌ها، عبداللّه بن حسن بن على بن ابى‌طالب و براساس برخى دیگر، قاسم بن حسن كه نوجوان بود به میدان آمد. هنگامى كه حسین(ع) به او نگریست او را در آغوش گرفت و آن قدر با هم گریستند كه هر دو از حال رفتند. سپس جوان، اجازه پیكار خواست و عمویش امام حسین(ع) از اجازه دادن، خوددارى كرد. جوان، پیوسته دست و پاى حسین(ع) را مى‌بوسید و از او اجازه مى‌خواست تا به او اجازه داد. او جنگید و با وجود كمىِ سنش، 35 مرد را كشت.

ویژه‌نامه خیمه حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) به همت بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان و به كوشش ابوالفضل صالح‌صدر تهیه و تنظیم شده است.

تنظیم: هومن بهلولی