تبیان، دستیار زندگی
پژوهشکده رویان به عنوان یکی از مراکز پیشرو در ارائه خدمات درمان ناباروری در سال 1369 تأسیس شد. پژوهشکده رویان با هدف ارائه خدمات درمان ناباروری و انجام پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در زمینه علوم و فناوری های کمک کننده باروری (ART) با همت زنده یاد دکتر سعید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشنایی با پژوهشکده رویان

آشنایی با پژوهشکده رویان

پژوهشکده رویان به عنوان یکی از مراکز پیشرو در ارائه خدمات درمان ناباروری در سال 1369 تأسیس شد.

پژوهشکده رویان با هدف ارائه خدمات درمان ناباروری و انجام پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در زمینه علوم و فناوری های کمک کننده باروری (ART) با همت زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی و گروهی از همکاران پرتلاشش تأسیس شد.

اکنون با گذشت نزدیک به دو دهه،‌ پژوهشکده رویان توانسته است به یکی از معتبرترین مراکز ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی در خاورمیانه تبدیل شود. به طوری که علاوه بر هزاران زوج ایرانی نابارور، به طور میانگین سالانه بیش از سیصد زوج نیز از کشورهای خاورمیانه، اروپا و استرالیا به این مرکز برای درمان مراجعه می کنند.

با یقین می‌توان گفت روشی برای درمان ناباروری در دنیا شناخته و به کار گرفته نشده است که در پژوهشکده رویان آن روش به زوج های نابارور ارائه نشود.

آزمایش‌ها و عمل‌های جراحی تخصصی نظیر IVF ,IVM ,IUI، میکرواینجکشن، PGD، لیزر هچینگ،‌ واریکوسلکتومی، لاپاراسکوپی، سیتوژنتیک و ... با پیشرفته‌ترین تجهیزات و توسط تیم‌های تخصصی مجرب و ورزیده در پژوهشکده رویان قابل انجام است.

آشنایی با پژوهشکده رویان

پژوهشکده رویان در سال 1380 با تلاش‌های دکتر سعید کاظمی آشتیانی و همکارانش به عرصه تحقیقات سلول‌های بنیادی وارد شد که این تحقیقات در سال 1382 به نتیجه رسید و پژوهشکده رویان با تولید رده سول‌های بنیادی جنینی نام ایران را در بین 10 کشور برتر دنیا که به این فناوری دست یافته‌اند قرار داد.

اولین کودک حاصل از روش IVF در ایران در این پژوهشکده در سال 1371، دومین کودک حاصل از روش میکرواینجکشن در ایران در سال 1373 در پژوهشکده رویان و اولین کودک حاصل از روش PGD در ایران در سال 1383 در پژوهشکده رویان متولد شده است.

تولید اولین رده سلول‌های بنیادی جنینی در ایران در سال 1382، تولد اولین گوسفند شبیه‌سازی شده در ایران در سال 1385، بهره‌گیری از سلول‌های بنیادی در درمان بیماران با ضایعات قلبی و بیماران با مشکل قرنیه چشم در سال 1383 و برای نخستین بار در کشور و بسیاری توفیقات دیگر بخشی از موفقیت‌های پژوهشکده رویان طی دوران فعالیتش بوده است.

منیع: همشهری آنلاین

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی