تبیان، دستیار زندگی
جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح از افزایش 10 روزه مرخصی سربازان مناطق بد آب و هوا و متاهلان خبرداد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزایش مرخصی سربازان متاهل


جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح از افزایش 10 روزه مرخصی سربازان مناطق بد آب و هوا و متاهلان خبرداد.

سردار موسی کمالی در گفت و گو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به افزایش 10 روزه مرخصی سربازان متاهل گفت: مرخصی سربازان متاهل 10 روز در سال بیشتر از مرخصی سربازان مجرد است.

سرباز

وی با بیان اینکه مدت مرخصی در مناطق بد آب و هوای درجه 2 شش روز، درجه 3 هشت روز و درجه 4 ده روز اضافه می‌شود گفت: 30 روز مرخصی نیز در اختیار فرماندهان و مسئولان است که به مقتضای ابراز لیاقت و شایستگی به سربازان داده می‌شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه ایام تعطیل جزو مرخصی سربازان محسوب نمی‌شود، خاطرنشان‌کرد: روزهای پنج‌شنبه دربرخی از یگان‌ها تعطیل است که بنابراین این روز نیز برای سربازان مشغول به خدمت مانند جمعه‌ها و سایر ایام تعطیل به عنوان تعطیلات حساب شده و جزو مرخصی آنان محسوب نمی‌شود.

کمالی با بیان اینکه این قوانین به عادلانه‌تر شدن مرخصی سربازان در مناطق مختلف کمک کرده و در بسیاری از موارد روزهای مرخصی را افزایش داده در خصوص قوانین جدید مدت مرخصی سربازان نیز گفت: برابر مقررات قبلی مدت مرخصی کارکنان وظیفه در مناطق عادی 30 روز در سال و در مناطق بد آب و هوا 45 روز در سال بود که در این مقررات تفاوتی میان مرخصی افرادی که در مناطق بد آب و هوای درجه یک تاچهار خدمت می‌کردند، وجود نداشت.

به منظور عادلانه‌تر شدن مرخصی تغییراتی در مقررات صورت گرفت که بر اساس آن مرخصی کارکنان وظیفه مستقر در مناطق جنگی، امنیتی و عملیاتی به ازای هر 45 روز 10 روز، مرخصی یگان‌های پدافندی و انتظامی مناطق مهم به ازای هر 30 روز 7 روز و مرخصی در مناطق عادی به ازای هر سال 12 روز است

کمالی ادامه داد: در قانون قبلی در مرخصی کسانی که در محل سکونت خود اشتغال داشتند و گاهی بعد از ساعت اداری به منزل می‌رفتند با کسانی که 100ها کیلومتر دورتر از محل سکونت خود خدمت می‌کردند، تفاوتی وجود نداشت.

به گفته کمالی در همین راستا به منظور عادلانه‌تر شدن مرخصی تغییراتی در مقررات صورت گرفت که بر اساس آن مرخصی کارکنان وظیفه مستقر در مناطق جنگی، امنیتی و عملیاتی به ازای هر 45 روز 10 روز، مرخصی یگان‌های پدافندی و انتظامی مناطق مهم به ازای هر 30 روز 7 روز و مرخصی در مناطق عادی به ازای هر سال 12 روز است.

به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح مدت این مرخصی به ازای هر 100 کیلومتر دوری از محل زندگی نیز یک روز اضافه می‌شود و علاوه بر این برای مسافت‌های بین 300 تا 600 کیلومتر نیز یک روز و بیش از 600 کیلومتر دو روز و حداکثر سه بار در سال مرخصی اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه مدت مرخصی در مناطق بد آب و هوای درجه 2 شش روز، درجه 3 هشت روز و درجه 4 ده روز اضافه می‌شود گفت: 30 روز مرخصی نیز در اختیار فرماندهان و مسئولان است که به مقتضای ابراز لیاقت و شایستگی به سربازان داده می‌شود

وی گفت: اگر محل سکونت سربازی 300 کیلومتر تا یگان خدمت‌ وی فاصله داشته باشد علاوه بر سه روز مرخصی که به خاطر مسافت دریافت می‌کند یک روز نیز به عنوان درراهی به وی تعلق می گیرد که این مرخصی حداکثر تا سه بار تا پایان خدمت قابل تکرار است.

کمالی با تاکید بر اینکه مقررات اعلام شده پیرامون شرایط مرخصی سربازان از مهرماه امسال اجرایی شده است به ایسنا گفت: مرخصی کارکنان وظیفه به ازای خدمتی که قبلا انجام داده‌اند برابر مقررات قبلی محاسبه می‌شود و اضافه خدمتی به آنان تعلق نخواهد گرفت.

بخش اجتماعی تبیان

منبع :ایسنا