تبیان، دستیار زندگی
شد كتاب «مرض عشق» نوشته «فرانك تالیس» با ترجمه «سعید وهابی» با موضوع «آیا عشق یك بیماری روانی است؟» منتشر شد. به گزارش خبرگزاری فارس، در مقدمه این كتاب آمده است: «همه چیز مرد جوان نشان دهنده نقصان و عیب بود. تحلیل رفت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«مرض عشق» منتشر شد

كتاب «مرض عشق» نوشته «فرانك تالیس» با ترجمه «سعید وهابی» با موضوع «آیا عشق یك بیماری روانی است؟» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در مقدمه این كتاب آمده است:

«همه چیز مرد جوان نشان دهنده نقصان و عیب بود. تحلیل رفتن نیروهای حیاتی. روی كاناپه افتاد و به بدنش اجازه داد تا از وضعیت نشسته به وضعیت تقریبا افقی درآید. هر از گاهی مثل كودك پررویی كه مجبور است ساكت و خاموش باشد، با پاشنه كفش به كف اتاق می‌كوبید.

چند سؤال از او پرسیده بودم، اما نتوانستم كاری كنم كه به حرف بیاید. پاسخ‌هایش كوتاه و گمراه كننده بود و با مكث‌های طولانی و ناراحت كننده قطع می‌شد. این مكث‌ها آدم را عصبی می‌كرد، مثل از قلم افتادگی‌ها و حذف‌شدگی‌ها در نمایشنامه‌ای از هارولد پینتر. تصمیم گرفتم در برابر واداشتنش به صحبت مقاومت كنم. فقط برای آنكه ببینم چه مدت اجازه می‌دهد تا سكوت ادامه یابد. به صندلی‌ام تكیه دادم و منتظر ماندم. هیچ اتفاقی نیفتاد. مشخص بود كه ذهنش تماما مشغول است.مستقیم به من خیره شد. در كمال تعجب متوجه شدم كه لب‌هایش تكان می‌خورند صدایی مرتعش كه به سختی قابل تشخیص بود. او داشت مكالمه‌ای را به خاطر می‌آورد یا تكرار می‌كرد.

تنها چند هفته پیش او آدم دیگری بود. ناگهانی و پرانرژی مثل تندبادی آمده بود تو. با حرارت با من دست داد و اتاق را با لبخندی ثابت و فراخ روشن كرد. واقعا به هیچ تذكری نیاز نداشت. در واقع با تسلط و به راحتی صحبت می‌كرد و مكالمه خود را با حركات اغراق‌آمیز دست مورد تأكید قرار می‌داد. اشتیاقش پرجوش و خروش بود. مملو از طرح‌ها نقشه‌ها و ایده‌های مختلف بود.

اما چهارده روز بعد تندباد خودبه خود فروكش كرد. بی‌حال دلمرده و بی‌رمق شد. صورتش مثل مومی ذوب شده ورافتاد. چشم‌هایش انگار از جنس شیشه بودند. چه اتفاق بدی برایش روی داده بود؟ ایا از نظر بالینی افسرده شده بود؟ ایا اشتغالات فكری او به وسواس فكری تبدیل شده بود؟‌ آیا آخرین باری كه او رادیدم شیدا بود؟ هیچ یك. او عاشق بود.»

كتاب «مرض عشق» با 351 صفحه، شمارگان پنج هزار نسخه و قیمت 2500 تومان از سوی انتشارات «جیحون» در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس