تبیان، دستیار زندگی
برقراری ارتباط موفق، تمامی جوانب زندگی انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. فقدان ارتباط و عدم توانایی در برقراری ارتباط موثر، استرس، ناكامی، خشم و نومیدی را به همراه دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنر ارتباط موفق

هنر ارتباط موفق

برقراری ارتباط موفق، تمامی جوانب زندگی انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. فقدان ارتباط و عدم توانایی در برقراری ارتباط موثر، استرس، ناكامی، خشم و نومیدی را به همراه دارد. برای یك مدیر در محیط كار، عدم ارتباط مناسب باعث از دست دادن احترام، اعتبار، پرسنل و مشتریان او می‌شود. بنابراین توانایی برقراری ارتباط مفید برای مدیران جامعه، ضرورت زیادی دارد.

در محیط های کاری موفق ، مجهز بودن به مهارت های ارتباطی خوب ،عنصر بسیار حیاتی است . توانایی در انتقال اطلاعات و دستورات به طور واضح و دقیق ،به گونه ای که به راحتی قابل فهم باشد ، تعیین خواهد کرد که آیا در رساندن پیام خود به مشتری ،همکار و یا قطعی کردن معامله ،موفق بوده اید یا خیر. چه با یک منشی اداره دیگری سرو کار داشته باشید و یا با یک نیروی کاری در یک مغازه و یا با یک فروشنده ای در بیرون از مغازه در خیابان ،مهارت شما در گفتن این که آن ها چه چیزی را باید بدانند ،تعیین کننده این موضوع خواهد بود که آن ها چقدر برای انجام منظور شما باید به نحو احسن تلاش بکنند.

کتاب حاضر به طور اعم راهنمای کلی از موضوع وسیع ارتباط است و به طور اخص ،در مورد ارتباط بین فردی و روش های گوناگون ارتباط ،اعم از کلامی یا نوشتاری ،مکالمه ای و کنفرانسی است . به طور خلاصه ، بخش اول این کتاب در خصوص این است که افراد چطور می توانند در هر موقعیتی که در آن دو یا بیش از دو نفر در تعامل با یکدیگر هستند (و یا پیام های نوشتاری بین خود ،رد و بدل می کنند ) می توانند به بحث و بررسی در خصوص سیاست های شرکت خود حل مسایل آن ارائه راهکارهای مناسب و اتخاذ تصمیم های مثبت، اقدام کنند.

برقراری ارتباط موفق، تمامی جوانب زندگی انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. فقدان ارتباط و عدم توانایی در برقراری ارتباط موثر، استرس، ناكامی، خشم و نومیدی را به همراه دارد.

بخش دوم کتاب حاضر به مهارت های مربوط به سخنرانی اختصاص دارد .خوانندگان این کتاب بعد از مطالعه آن ،خود را در رسیدن به خود شکوفایی و خود یاری متعهد دیده و سودای رسیدن به موفقیت های بزرگتر را در سر خواهند پروراند تا توسط آن موفقیت ها به لذت اعتماد به نفس و کامیابی بیشتر در زندگی شغلی خود دست یابند . آرزو خواهند کرد تا از مرحله ایکاش می توانستم به مرحله من می توانم و خواهم توانست برسند از طریق خود شکوفایی و کسب موفقیت های بیشتر در محل کار خود خواهند توانست کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند.

با پیروی کردن از اصول مطرح شده در این کتاب و یادداشت برداشتن از مثال های عملی آن ،خوانندگان خواهند توانست مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشیده و به سطحی از برقراری ارتباط برسند که قبلا تصور رسیدن به آن را نمی کردند .

افرادی که احساس می کردند ناتوانی آن ها در برقراری ارتباط موثر با دیگران باعث عقب ماندگی آن ها شده است اکنون خود را در این زمینه توانمند خواهند دید و افرادی که به خیال خودشان ،فکر می کردند در زمینه برقراری ارتباط با دیگران ،افراد توانمند و خوبی هستند از پی بردن به توانایی های نهفته خود متعجب خواهند شد.نویسنده کتاب بیان می کند که« صرف نظر از شغل یا اهدافی که در زندگی دارید هر قدر در ارتباط موفق تر عمل بکنید به همان اندازه به پیروزی بیشتری دست خواهید یافت.»

مشخصات کتاب

نویسنده :ریچارد دنی

مترجم :جواد شافعی مقدم

ناشر:آزاد مهر

فرآوری و تنظیم:م.تجریشی