تبیان، دستیار زندگی
شود دبیر کل کمیته ملی المپیک خواستار راه اندازی شبکه تلویزیونی مستقل ورزش برای توسعه ورزش کشور شد . علی کفاشیان گفت: امروز یکی از مشکلا‌ت بزرگ ما در رشته های مختلف ورزشی عدم ارتباط مستمر علا‌قه مندان و ورزشکاران با م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شبکه تلویزیونی ورزش راه‌اندازی شود


دبیر کل کمیته ملی المپیک خواستار راه اندازی شبکه تلویزیونی مستقل ورزش برای توسعه ورزش کشور شد .

علی کفاشیان گفت: امروز یکی از مشکلا‌ت بزرگ ما در رشته های مختلف ورزشی عدم ارتباط مستمر علا‌قه مندان و ورزشکاران با مسابقات بین المللی این رشته هاست و دلیل آن اینست که بسیاری از رقابت های بین‌المللی‌از شبکه‌های تلویزیونی داخلی پخش نمی شود و یا تنها در حد گزارش کوتاه پخش می شود.

وی افزود:حدود 60 فدراسیون ورزشی در کشور فعالیت دارند و هر هفته مسابقات مختلف بین المللی در سطح آسیا و جهان در حال برگزاری است که علا‌قه مندان زیادی خواهان دیدن این رقابت ها هستند اما این امکان در حال حاضر وجود ندارد .

کفاشیان با بیان اینکه در حال حاضر 90 درصد برنامه های ورزشی صدا و سیما به فوتبال اختصاص دارد افزود:این درحالیست که فوتبال تنها بخشی از ورزش کشور است و 95 درصد ورزش ما به رشته های دیگر ورزشی اختصاص دارد .

وی گفت:بیشتر کشورهای دنیا شبکه های اختصاصی ورزش دارند که بیشتر رقابت‌های بین المللی رشته های مختلف را پوشش می دهند و قطعا راه اندازی شبکه ورزش در تاثیر بسیار زیادی در معرفی رشته های مختلف ورزشی و جذب مردم به ورزش خواهد داشت.

دبیر کل کمیته ملی المپیک افزود: راه اندازی شبکه ورزش کار ما را برای توسعه ورزش قهرمانی راحت تر خواهد کرد و مردم رقابت های ورزشی را از شبکه های داخلی پیگیری خواهند کرد و در کنار آن نیز می توان به بخش تخصصی ورزش بیشتر پرداخت و این نیاز روز ورزش کشور است.

وی گفت: در حال حاضر رقابت های 90 درصد رشته های ورزشی پخش نمی شود ویا درحد کمی پخش می شود و این جوابگو نیست و با راه اندازی شبکه تلویزیونی ورزش , رشته های مختلف عادلا‌نه پوشش داده خواهد شد .