تبیان، دستیار زندگی
ویژه‌نامه «خدا بنده‌هایش را فراموش نمی‌كند!» به همت بخش نهج‌البلاغه در پایگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان منتشر شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتشار ویژه‌نامه «خدا بنده‌هایش را فراموش نمی‌كند!» در تبیان

علی ولی الله

ویژه‌نامه «خدا بنده‌هایش را فراموش نمی‌كند!» به همت بخش نهج‌البلاغه در پایگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان منتشر شده است.

به گزارش روابط عمومی، ویژه‌نامه «خدا بنده‌هایش را فراموش نمی‌كند!» به همت بخش نهج‌البلاغه با بخش‌ها و مطالب مختلفی برگرفته از كتاب تفسیر نمونه در پایگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان منتشر شد.

فكر در عظمت خدا و نعمت‌های بی‌پایانش، شرح گفتار و خدا بنده‌های خودش را فراموش نمی‌كند! از سرفصل‌های این ویژه‌نامه به شمار می‌رود.

منابع مطالب ویژه‌نامه «خدا بنده‌های را فراموش نمی‌كند» از فرازی ازخطبه 185 نهج‌البلاغه، ص358، ترجمه محمد دشتی، سوره لقمان، آیه20، ارشادالقلوب، ترجمه طباطبایی، ص151، برگرفته از كتاب تفسیر نمونه، ج 9، ص 18 و سوره هود، آیه 6 است.

در بخشی از این ویژه‌نامه آمده است: امیر متقیان علی(ع) در ابتدای این فراز از خطبه نورانی 185 نهج‌البلاغه از عظمت خدا و اهمیت نعمت‌های الهی سخن به میان آورده و در این باره به زیبایی می‌فرماید: (اگر مردم در عظمت قدرت خداوند و بزرگی نعمت‌های او می‌اندیشیدند، به راه راست باز می‌گشتند و از آتش سوزان می‌ترسیدند...) این سخن از امیر بیان علی(ع) می‌تواند چراغ پرفروغ معرفت را در دل انسان روشن نماید تا با دلی روشن و چشمانی باز، پیرامون بزرگی قدرت خدا و نعمت‌های بی نظیرش تفكر و اندیشه نموده، تا در نتیجه همچون مردان راستین روزگار در مسیر حق قدم برداشته و خدا را آنچنان كه باید و شاید عبادت و بندگی نماید.

در پایان این ویژه‌نامه پرسشی به همت بخش نهج‌البلاغه تبیان مطرح شده كه كاربران با پاسخ به آن می‌توانند از جوایز نفیس پایگاه برخوردار شوند.

تنظیم: هومن بهلولی