تبیان، دستیار زندگی
چکمه زمستانی یکی از پوشاک مهمی است که حتما باید در فصول سرد سال و هوای بارانی و برفی برای کودک خود تهیه کنید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چه چکمه‌ای برای کودکتان بخرید؟


چکمه زمستانی یکی از پوشاک مهمی است که حتما باید در فصول سرد سال و هوای بارانی و برفی برای کودک خود تهیه کنید.آب و هوای محیطی که شما در آن زندگی می کنید، نوع چکمه‌ای را که باید برای فرزند خود انتخاب کنید، تعیین می کند.


چکمه کودکان

1- قبل از هر چیز مشخص کنید که کودک شما به چه نوع چکمه زمستانی نیاز دارد. اگر آب و هوای جایی که در آن زندگی می کنید، خیلی برفی و بارانی است، قبل از هر چیز به ضدآب بودن چکمه توجه کنید. در چنین شرایطی مقاومت در مقابل نفوذ آب از گرمای چکمه مهم تر است.

2- سایز کفش را با دقت انتخاب کنید و یک سایز بزرگ‌تر از آنچه که کودکتان معمولا می‌پوشد، انتخاب کنید، چون در هوای سرد معمولا چند لایه جوراب یا یک جوراب ضخیم زیر چکمه می‌پوشید و انتخاب چکمه بزرگتر به این کار کمک می کند.

3- اگر به دنبال قیمت ارزان‌تر هستید، سعی کنید اوایل یا اواخر فصل خرید کنید تا از حراج استفاده کنید، چون در این زمان ها رنگ‌های سال گذشته یا سایزهای باقی‌مانده، با قیمت مناسب‌تری به فروش می رسند.

4- اگر می‌خواهید فرزندتان چکمه را در شرایط آب و هوایی متفاوت بپوشد، چکمه‌ای را انتخاب کنید که یک لایه و آستر قابل‌جدا‌شدن داشته باشد. در این صورت با برداشتن آستر اضافی می‌شود آن را به‌عنوان چکمه بارانی در فصل بهار هم استفاده کرد.

5- بهتر است چکمه‌ای انتخاب کنید که درست زیر وسط نرمه ساق پا باشد و قسمت بالایی آن گشادتر باشد. در این صورت می توانید شلوار زمستانی را به راحتی همراه چکمه بپوشید و به خشک نگه داشتن پای کودکتان هم کمک می کند.

کفه چکمه باید از لاستیک ضخیم و بادوام درست شده باشد تا از بچه در شرایطی که زمین یخ زده است محافظت کند و کف کفش باید طوری باشد که از سُر خوردن و لغزیدن او جلوگیری کند

6- به دنبال چکمه‌‌هایی باشید که به‌راحتی پوشیده می‌شود و به راحتی بسته می‌شود. اگر کودک شما به مهد کودک یا دبستان می‌رود، اطمینان حاصل کنید که خودش به تنهایی می تواند چکمه را پایش کند و آن را در بیاورد.

7- زیر چکمه را امتحان کنید و ببینید آیا قابلیت کشش مناسب را دارد یا نه. کفه چکمه باید از لاستیک ضخیم و بادوام درست شده باشد تا از بچه در شرایطی که زمین یخ زده است محافظت کند و کف کفش باید طوری باشد که از سُر خوردن و لغزیدن او جلوگیری کند.

8- بهتر است برای بچه ها چکمه ای بخرید که بیشتر کاربردی باشد تا مد روز. چکمه باید حتما در سراسر فصل سرما، پاهای کودک شما را گرم و خشک نگه دارد.

9- چکمه هایی که کیفیت بهتری دارند، قیمت بالاتری دارند، اما دوام بیشتری هم دارند و خرید آن به نفع شما است.

10- اگرچه شما باید به دنبال چکمه‌ای باشید که بیشتر کاربردی باشد، اما خرید رنگ و طرح مناسب، کودک شما را تشویق می کند تا آن را بپوشد. پس سعی کنید در عین حال که به نکات مهمی چون ضد‌آب بودن و گرما و… چکمه توجه می کنید، رنگ و مدل موردنظر کودک خود را خریداری کنید.

چکمه کودکان

8 نوع چکمه مناسب کودکان

1- چکمه‌های پوستین خزدار مخصوص نوزادان 3 تا 6 ماه

این چکمه‌های فوق‌العاده طوری طراحی شده‌اند که پای نوزاد را بسیار راحت و گرم نگه می‌دارند.

خز داخل آن بسیار نرم و مناسب پوست حساس نوزاد است.

2- چکمه‌های کامیک

داشتن آستر عایق در برابر سرما، از خصوصیات این چکمه و جنس روی آن هم ضدآب و کف آن لاستیکی آج‌دار از نوع بادوام است. چسب روی مچ و بندکشی بالای ساق چکمه باعث می‌شود پا داخل چکمه ثابت بماند و گرما را درون چکمه نگه می‌دارد.

3- چکمه‌ خزدار دخترانه

این چکمه‌های مد روز بسیار گرم هستند و پا در آنها بسیار راحت است و حتی در طولانی‌مدت، کودک احساس خستگی یا سرما نخواهد کرد. پوشش خز داخل چکمه، پا را گرم نگه می‌دارد و کف آن لاستیکی است و مانع لیز خوردن می‌شود. ظاهر زیبای‌ آن برای دختربچه‌ها، بسیار جذاب است.

4- چکمه‌های مخصوص برف

جنس این چکمه از نوع ضدآب است. درون آن دو نوع آستر وجود دارد که آستر دوم را می‌توان از چکمه بیرون آورد. کف آن لاستیکی و آج‌دار است. همه این خصوصیات، این چکمه را مناسب روزهای برفی می‌کند. علاوه بر همه این مزایا، زیپ جلوی آن، پوشیدنش را برای پسربچه‌های بازیگوش و بی‌حوصله بسیار آسان می‌کند.

چکمه هایی که کیفیت بهتری دارند، قیمت بالاتری دارند، اما دوام بیشتری هم دارند و خرید آن به نفع شما است

5- چکمه‌های لاستیکی

این چکمه‌های لاستیکی که مد روز شده، مخصوص روزهای بارانی و بازی در چاله‌های آب است. کش بالای ساق، از ورود آب به چکمه و خیس شدن داخل آن جلوگیری می‌کند. داخل آن هم آستر پشمی وجود دارد که پا را گرم نگه می‌دارد. لاستیک چکمه، از نوع مرغوب و براق است. این چکمه با ظاهری براق و عکس‌های کارتونی روی آن برای بچه‌ها بسیار جذاب است و از داشتن آن لذت می‌برند.

6- چکمه‌هایی با طرح پیچازی

این چکمه با طراحی فوق‌العاده زیبا و نقش‌های روی آن، مناسب دختربچه‌های عاشق رنگ و طرح و علاوه بر زیبایی،‌ بسیار گرم و راحت است. پوشش جالب پشمی داخل آن در کل چکمه وجود دارد. بندکشی روی ساق چکمه، باعث می‌شود این پاپوش روی پا محکم شود.

7- راحت و بادوام

ظاهر آن بسیار جالب و بانمک و جنس آن چرم سفت است. کفه این چکمه، لاستیکی آج‌دار است که از لیزخوردن بچه‌ها جلوگیری می‌کند و لایه‌ای پشمی برای گرم‌کردن پا دارد. هم دخترانه دارد و هم پسرانه. نوع پسرانه با چسب پهنی که روی مچ کفش است، باز و بسته می‌شود و نوع دخترانه آن، با دو دکمه بغل ساق پا. این کفش راحت و بادوام، با ساقی کوتاه، مخصوص روزهای نه‌چندان سرد است.

8- کلاسیک و بااصالت

جنس آن چرم و ضدآب و آسترش پارچه‌ای است و باعث می‌شود پا درون کفش تنفس‌کند و مانع از عرق‌کردن پا می شود. بندهای آن از جنس نایلون و بسیار بادوام و مخصوص استفاده طولانی‌مدت است. فلزهای به‌کار رفته در سوراخ‌های مخصوص بندها نیز از فلزهای ضدزنگ است. این کفش پسرانه، بسیار راحت است.

فرآوری: نیره ولدخانی

بخش سلامت تبیان


منابع:

هفته نامه سلامت - سحر حبیبی

مجله اینترنتی یک پارس

مطالب مرتبط:

ویژه نامه کفش

کفش مناسب مدرسه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

9 مدل کفش مناسب مدرسه

سنین مختلف، کفش های متفاوت

کفش مناسب جهت کودکان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.