تبیان، دستیار زندگی
هر روز که ما گامی جلوتر میرویم سرویس های مبتنی بر وب مفهوم بیشتری به خود میگیرند تا جایی که صاحب نظران مرورگرهای وب را آینده سیستم عامل ها میدانند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرینت ایمیل‌هایتان را به ابرها بسپارید!

گوگل پرینت چیست و چگونگی راه اندازی این سرویس


هر روز که ما گامی جلوتر می‌رویم سرویس‌های مبتنی بر وب مفهوم بیشتری به خود می‌گیرند تا جایی که صاحب‌نظران مرورگرهای وب را آینده سیستم عامل ها می‌دانند. گوگل که یکی از سردمداران این تفکر است و با ارائه سیستـم عامـل خود موسـوم به Chrome OS تا میزانی به این عقیده جامه عمل پوشانید، سرویس‌های بسیار متنوع تحـت وب را عرضـه می‌کند. یکی از آنها که در ایران خیلی شناخته شده نیست Google Cloud Print  نام دارد.

پرینت ایمیل‌هایتان را به ابرها بسپارید !

اگر بخواهیم در یک جمله وظیفه این سرویس را به شما معرفی کنیم : «پرینت از هر جایی به هر مکانی!!» جمله مناسبی میباشد.

یعنی مثلا از کامپیوتر، موبایل، تبلت و … با هر موقعیت مکانی میتوانید پرینت بگیرید و صفحه مورد نظرتان کیلومترها آن طرف تر و شاید چند متر آن طرف تر شروع به پرینت شدن کند. به طور عادی برای ایجاد چنین سیستمی، شبکه بسیار پیچیده ای نیازمند است ولی با گوگل پرینت این کار تنها با چند کلیک قابل اجراست.

پرینت ایمیل‌هایتان را به ابرها بسپارید !

پرینت ایمیل‌هایتان را به ابرها بسپارید !

موارد لازم برای شروع کار

**یک حساب کاربری گوگل

** مرورگر گوگل کروم

** یک پرینتر عادی یا پرینتر قابل اتصال به اینترنت

** در صورتی که پرینترتان عادی باشد ، کامپیوتری که متصل به اینترنت باشد

طریقه شروع کار

برای اتصال پرینترهایتان به گوگل پرینت دو روش وجود دارد. اگر پرینترتان از نوع قابل اتصال به اینترنت باشد، میتوانید آنها را به طور مستقیم به گوگل پرینت وصل کنید. برای آموزش نحوه راه اندازی اینگونه پرینترها به این صفحه مراجعه کنید. اگر هم پرینترتان از نوع عادی باشد در ادامه مطلب به نحوه فعال کردن آن اشاره خواهد

پرینت ایمیل‌هایتان را به ابرها بسپارید !

**پرینتر خود را به کامپیوترتان متصل نموده و آن را روشن کنید (طوری که بتوانید با آن به طور عادی پرینت بگیرید)

**مرورگر گوگل کروم را باز کنید و روی علامت آچار موجود در سمت راست بالا کلیک کــرده و Options (در مک Preferences) را انتخاب نمایید. به بخش Under the hood مراجعه کنید و در پایین ترین قسمت در بخش Google Cloud Printer بر روی Sign in to Google Cloud Print کلیک کنید.

اگر بخواهیم در یک جمله وظیفه این سرویس را به شما معرفی کنیم : «پرینت از هر جایی به هر مکانی!!» جمله مناسبی می‌باشد

**در صفحه باز شده وارد حساب گوگلتان شوید.

**گزینه ای با عنوان Finish printer registration به نمایش در خواهد آمد که باید روی آن کلیک کنید.

**اگر تمامی مراحل را به طور صحیح پیش رفته باشید با گزینه Manage your printers روبرو خواهید شد که با کلیک روی آن باید بتوانید پرینترهای متصل را مشاهده کنید.

پرینت ایمیل‌هایتان را به ابرها بسپارید !

برای تست هم کافی است صفحه ای مثل صفحه ای که در حال حاضر شاهد آن هستید را برای پرینت انتخاب کنید. Print with Google Cloud Print را به عنوان مقصد چاپ انتخاب نمایید. در این حالت چاپگرهای موجود در گوگل پرینت تان به نمایش گذاشته خواهند شد که با انتخاب پرینتر مورد نظر باید امر پرینت شروع گردد.

گوگل پرینت را یک سرویس بسیار با ارزش است که کار پرینت را مخصوصا در گجت ها ( موبایل ها و تبلت ها ) بسیار آسان کرده است.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع : itkadeh